نقد و بررسی

نگاهی به مودم ۴G آلکاتل لینک زون MW40V

مودم همراه فورجی و ارزانی از یک برند معتبر

آلکاتل لینک‌زون MW40V یک مودم قابل حمل ۴G LTE رده پایین با پردازنده کوالکام است. قیمت مناسب این مودم جیبی باعث شده مورد توجه کاربران عادی قرار بگیرد و در بازار ایران، یکی از مودم‌های نسبتا پرفروش باشد.

مودمی در رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و باتری ۱۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی که به گفته خود شرکت آلکاتل تا ۷ ساعت شارژ نگه می‌دارد و در حالت استندبای ۱۳ ساعت عمر می‌کند.

پردازنده این مودم کوالکام MDM9207 است که باعث می‌شود کیفیت و آنتن‌دهی قابل قبولی داشته باشد. وقتی می‌فهمیدم که ۲ گیگابایت حافظه فلش NAND و ۱ گیگابایت حافظه LPDDR2 برای این مودم استفاده شده است؛ قدرت پردازشی برتر آن نسبت به دیگر مودم‌های رده پایین نمود پیدا می‌کند.

دو آنتن LTE داخلی MIMO 2×2 به همراه دو آنتن وای‌فای MIMO 2×2 روی این مودم آلکاتل قرار داده شده است. از باندهای رادیویی FDD LTE یک تا ۲۸ پشتیبانی می‌کند و روی TDD نیز باندهای B40 و B38 را دارد که البته همه می‌دانیم در ایران روی این باندها هیچ سرویس اینترنتی عرضه نمی‌شود.

مودم همراه و ارزانی از برند معتبر 

وای‌فای تک بانده روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با پشتیبانی از ۱۵ دستگاه به طور همزمان، یک درگاه Micro USB 2.0 برای شارژ باتری و اتصال اینترنت از طریق کابل، یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی تا ۳۲ گیگابایت، شیار سیم‌کارت Micro SIM/USIM و کلیدهای پاور و WPS از دیگر مشخصات قابل ذکر مودم MW40V هستند.

وزن این مودم ۳۱۰ گرم است که نسبتا سنگین‌تر از دیگر مودم‌های همراه و جیبی با وزن‌های زیر ۲۰۰ گرم، است. از نظر ابعاد نیز ۸۷.۶ در ۵۹.۶ در ۱۲.۶ میلی‌متر است که باز برای یک مودم جیبی نسبتا زیاد است. باتری مودم قابل جداشدن است و زیر آن اسلات کارت حافظه و شیار سیم‌کارت قرار می‌گیرد.

خرید این مودم با قیمتی زیر ۱ میلیون تومان ارزش دارد. روی سایت دیجی‌کالا این مودم با قیمت ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود ولی برخی سایت‌ها تا قیمت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسانند.

نظر نهایی اینکه یک مودم با کیفیت و ارزان‌قیمت برای کاربران عادی است. زود داغ می‌کند و از نظر ابعاد و وزن هم بزرگ‌تر از یک مودم همراه و قابل حمل است.

پردازنده کوالکام به همراه ۱ گیگابایت حافظه رم نقطه اتکایی برای سرعت خوب این مودم هستند و از آن سو وای‌فای تک بانده و عدم داشتن کانکتور آنتن خارجی می‌توانند اینترنت و وای‌فای شما را کاملا محدود کنند.

مزایا:

۱- پردازنده کوالکام

۲- یک گیگابایت حافظه رم و دو گیگابایت فلش

۳- آنتن‌دهی خوب

۴- قیمت مناسب برای کاربران عادی

معایب:

۱- زود داغ می‌کند

۲- باتری با عمر کوتاه ۲ الی ۳ ساعته

۳- اندازه و وزن نسبتا بالا

خرید مودم آلکاتل لینک‌زون MW40V


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا