فناوری

سرعت اینترنت گوشی‌های هواوی میت ۳۰ در ۴G و ۵G چقدر است؟

جدیدترین پرچم‌دارهای هواوی با پردازنده قدرتمند کرین ۹۹۰ معرفی شدند. خود این پردازنده که هواوی می‌گوید اولین تراشه موبایل ۵G واقعی دنیا است؛ دو هفته پیش از آن معرفی شده بود.

اسمارت‌فون‌های هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو علاوه بر ۵G قابلیت اتصال به شبکه‌های ۴G را هم دارند.

در واقع، کرین ۹۹۰ یک پردازنده بسیار خاص با طراحی منحصربه‌فرد است. چون در دل این تراشه مودم‌های ۴G و ۵G کار گذاشته شده است و دیگر از مودم ۴G یا ۵G در بیرون از تراشه خبری نیست.

این پردازنده موبایل چینی یک تفاوت اساسی با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام و اگزینوس ۹۸۲۵ سامسونگ دارد و آن اینکه از مودم جداگانه‌ای خارج از تراشه استفاده نمی‌کند. 

به همین دلیل، برای برخی از کاربران سوال شده سرعت واقعی این پرچم‌دارها در اتصال به ۴G و ۵G چقدر است؟

سرعت اینترنت گوشی‌های میت ۳۰

طبق اطلاعاتی که شرکت هواوی در هنگام معرفی پردازنده کرین ۹۹۰ اعلام کرد و همین‌طور اطلاعاتی که بعدا روی سایت این شرکت منتشر شده است؛ سرعت دانلود پردازنده کرین ۹۹۰ یا همان گوشی‌های میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو روی شبگه‌های ۵G به مرز ۲.۳ گیگابیت می‌رسد و حداکثر سرعت آپلود آن‌ها ۱.۲۵ گیگابیت است.

اما اگر اسمارت‌فون‌های میت ۳۰ به شبکه ۴G متصل شده باشند؛ چون از یک مودم LTE Cat 22 بهره می‌گیرند؛ سرعت دانلودی حداکثر ۱.۶ گیگابیت و سرعت آپلود حداکثری ۳۰۰ مگابیتی خواهند داشت.

این گوشی‌ها قادر به پشتیبانی از ۵ کریر یا CA هستند و از MIMO 4×4 استفاده می‌کنند.

هواوی با عرضه پردازنده کرین ۹۹۰، بالاترین انعطاف‌پذیری در اتصال گوشی‌های تلفن همراه به شبکه‌های ۴G و ۵G را فراهم کرده است. کاربران این گوشی‌ها می‌توانند خیال‌شان راحت باشد که تا چندین سال در هر کشوری زندگی کنند و به هر شبکه‌ موبایلی متصل شوند؛ بالاترین سرعت اینترنت را خواهند داشت.

در بخش ارتباطات بی‌سیم، میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو از وای‌فای ۶ که جدیدترین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم است نیز پشتیبانی کرده تا کاربران یک اسمارت‌فون با جدیدترین فناوری‌ها و ارتباطات داشته باشند.

البته، با همه این مزایا، هنوز سرعت گوشی‌های هواوی به پای پرچم‌دارهای اندرویدی با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ نمی‌رسد چون این گوشی سرعتی ۲ گیگابایتی روی ۴G به دست می‌دهند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا