فناوری

ایسوس اولین روتر نسل بعدی وای‌فای ۶E را معرفی کرد

ایسوس می‌خواهد در نمایشگاه CES 2021 به طور رسمی اولین روتر وای‌فای ۶E خود را به نمایش بگذارد.

ایسوس ROG Rapture GT-AXE11000 از نسل بعدی وای‌فای به نام Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند و می‌تواند روی فرکانس ۶ گیگاهرتز ارسال و دریافت داده داشته باشد. این روتر سه بانده است و در اوایل سال جاری وارد بازار می‌شود.

روتر گیمینگ GT-AXE11000 ایسوس دارای هشت آنتن خارجی با یک طراحی مدرن و مطابق ذائقه گیمرها است. این روتر می‌تواند از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز بهره ببرد و سرعت نهایی آن روی سه باند نزدیک به ۱۱ هزار مگابیت است.

روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۱۱۴۸ مگابیت، روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۴۸۰۴ مگابیت و روی فرکانس ۶ گیگاهرتز سرعتی ۴۸۰۴ مگابیت دارد که جمعا نزدیک به ۱۱ هزار مگابیت می‌شود.

استاندارد وای‌فای ۶ ایی علاوه بر اینکه اجازه استفاده از فرکانس رادیویی ۶ گیگاهرتز را می‌دهد؛ از نظر پهنای‌باند بیشتر، مصرف باتری کمتر، مدولاسیون بهتر و برخی قابلیت‌های دیگر عملکردی بهتر از وای‌فای ۶ دارد.

روتر ROG Rapture GT-AXE11000 به یک درگاه WAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت مجهز شده است؛ ضمن اینکه یک درگاه WAN یک گیگابیتی دیگر هم دارد. به همراه ۴ درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی و ۲ درگاه USB 3.0 تا از هر نظر با امکانات ارتباطی روز دنیا عرضه شود.

ایسوس می‌گوید برای تضمین قدرت پردازشی این روتر قدرتمند و گیمینگ، علاوه بر اینکه یک تراشه چهار هسته‌ای سوار کرده است؛ ۱ گیگابایت حافظه رم DDR3 و ۲۵۶ مگابیت حافظه NAND به کار گرفته است.

همانند دیگر روترهای گیمینگ ایسوس، در پنل کاربری خود ابزارهایی برای اولویت‌بندی اینترنت و ترافیک شبکه، مدیریت دستگاه‌ها و کاهش تاخیر اینترنت برای بازی‌های آنلاین دارد.

هنوز ایسوس از زمان عرضه دقیق آن یا قیمت رونمایی نکرده است ولی حدس زده می‌شود قیمتی زیر ۵۰۰ دلار داشته باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا