فناوریوای‌فای

نت‌گیر نسخه آنلاک مودم ۵G قدرتمند Nighthawk M5 را عرضه کرد

شرکت نت‌گیر در نمایشگاه CES 2021 از نسخه آنلاک مودم ۵G معروف خود رونمایی و رسما این مودم را برای سیم‌کارت‌های فایوجی سراسر دنیا عرضه کرد.

مودم Nighthawk M5 محصول جدیدی در بازار نیست و مدت‌ها است که شرکت AT&T آن را به مشتریان خود می‌دهد تا بتوانند به شبکه‌های نسل پنجم موبایل متصل شوند.

ما در سایت شبکه‌چی هم بارها درباره این مودم صحبت کردیم. اولین بار، نت‌گیر در نمایشگاه CES 2020 بود که مودم Nighthawk M5 5G را رونمایی کرد. چند ماه پس از آن، شرکت مخابراتی AT&T از این مودم پرچم‌دار و رده بالا برای کاربران و مشتریان خود پرده‌برداری کرد.

نت‌گیر Nighthawk M5 که NIGHTHAWK MR۵۲۰۰ نیز گفته می‌شود؛ از مودم فایوجی کوالکام اسنپدراگون X55 سود برده و سرعت آن به ۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. از شبکه‌های فایوجی زیر فرکانس ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و البته با آن امکان اتصال به شبکه‌های ۴G LTE وجود دارد.

بهترین هات‌اسپات ۵G

این مودم که یک هات‌اسپات موبایل و روتر هم هست و از صفحه‌نمایش بزرگی برای نمایش اطلاعات سود می‌برد؛ دارای یک باتری ۵۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی است و از وای‌فای ۶ برای اتصال کاربران به اینترنت ۵G بهره برده تا سریع‌ترین اتصال ممکن برقرار شود. نت‌گیر می‌گوید این مودم می‌تواند تا ۱۳ ساعت شارژ باتری در اتصال به شبکه‌های فایوجی داشته باشد.

حداکثر ۳۲ کاربر می‌توانند به طور همزمان به مودم M5 وصل شوند. دارای یک درگاه USB-C برای شارژ سریع باتری است و از یک درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی هم برای اتصال مستقیم لپ‌تاپ و کامپیوتر به مودم سود می‌برد. البته، از طریق درگاه USB-C هم می‌توان اینترنت را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذاشت.

فوق‌العاده مودم خوب و با کیفیتی است که البته فعلا در کشور ایالات متحده به صورت آنلاک و آزاد عرضه نمی‌شود و فقط اپراتورها می‌توانند آن را به مشتریان بدهند ولی در اروپا با قیمت ۷۹۹ یورو فروخته خواهد شد. شرکت AT&T هم این مودم را به مشتریان خود با قیمت ۵۵۰ دلار می‌دهد.

از فوریه امسال، بسیاری از اپراتورهای مخابراتی ایالات متحده از جمله ورایزون، تی‌موبایل و غیره می‌توانند این مودم را به مشتریان بدهند. هنوز هات‌اسپات ۵G بهتر از مودم نت‌گیر M5 در دنیا ساخته نشده است.

با هم برخی از تصاویر این مودم رده بالا را مشاهده می‌کنیم:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا