فناوری

شیائومی روتر گیمینگ سه بانده و وای‌فای ۶ با قیمت ۲۰۰ دلار معرفی کرد

شیائومی می روتر AX9000 با طراحی جذاب؛ درگاه ۲.۵ گیگابیت و امکانات مخصوص بازی

شیائومی در ماه مارس روتر Mi Router AX9000 را برای بازار چین معرفی کرده بود و اینکه به همراه چند گجت دیگر از جمله یک مانیتور گیمینگ ۲K اندازه ۲۷ اینچ، را برای بازارهای جهانی رونمایی کرد.

این روتر وای‌فای ۶ گیمینگ شیائومی با قیمت حدود ۲۰۰ دلار وارد بازارهای جهانی می‌شود. در کشور چین قیمت این روتر ۱۲۹۹ ین است. این روتر از سه باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز گیم پشتیبانی می‌کند. باند ۵ گیگاهرتز ویژه گیمینگ به طور اختصاصی برای e-sports تا گیمرها بتوانند یک اتصال بدون قطعی را روی دستگاه‌های دیگر تجربه کنند.

این روتر از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند که دو برابر روتر AX3000 این شرکت است. روی این روتر پردازنده ۸ هسته‌ای IPQ8072 کوالکام با سرعت کلاک هسته ۲.۲ گیگاهرتز و دو هسته شبکه عصبی NPU با کلاک سرعت ۱.۷ گیگاهرتز سوار شده است و ۱ گیگابایت رم دارد تا نزدیک به ۲۴۸ دستگاه را به صورت شبیه‌سازی به طور همزمان پشتیبانی کند.

روی این روتر یک فن خنک‌کننده نصب شده است که به گفته شرکت شیائومی به طور خودکار می‌تواند براساس دمای روتر، سرعت آن تنظیم شود.

روتر شیائومی می AX9000 روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۱۱۴۸ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز اول سرعتی ۴۸۰۴ مگابیت بر ثانیه به دست می‌دهد. در فرکانس ۵ گیگاهرتز دوم نیز سرعت ۲۴۰۲ مگابیت فراهم شده است. در هر سه فرکانس وای‌فای شاهد MIMO 4×4 هستیم و روتر از آنتن‌های خارجی به همراه آنتن AIoT داخلی سود می‌برد.

روتر وای‌فای ۶ گیمینگ بسیار ارزان

درگاه‌های ارتباطی این مودم شامل یک درگاه WAN/LAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت، یک درگاه یک گیگابیت WAN/LAN و سه درگاه LAN گیگابیتی است. همین‌طور، شاهد یک درگاه USB 3.0 روی این مودم هستیم.

از نظر امنیتی نیز این روتر شیائومی به استاندارد WPA3-SAE مجهز شده است که جدیدترین و امن‌ترین پروتکل رمزنگاری شبکه‌های بی‌سیم است. البته، این روتر از استاندارد WPA2-PSK و WPA-PSK نیز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر فناوری‌های این روتر می‌توان به ترکیب تکنیک OFDMA و MU-MIMO برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات اشاره کرد. با کلید Mesh تعبیه شده روی این روتر می‌توان AX9000 را به شبکه مش وای‌فای وصل کرد.

شیائومی برای سیستم‌عامل روتر AX9000 خود از فریم‌ویر MiWiFi ROM استفاده کرده است که مبتنی بر فریم‌ویر منبع باز OpenWRT است.

همان‌طور که در تصاویر مشخص است؛ روتر می AX9000 شیائومی طراحی خاص و ویژه‌ای دارد. چهار چراغ باریک و طولی روی این روتر برای گیمینگ تعبیه شده است و علاوه بر آن‌ها ۸ چراغ LED نیز دارد.

روتر AX9000 شیائومی از امروز وارد بازارهای جهانی شده و قیمت آن ۲۰۰ دلار است که نسبت به دیگر روترهای وای‌فای ۶ هم‌رده، قیمت بسیار اقتصادی و مناسبی دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا