فناوری

اولین روتر VPN قابل حمل ۵G برای دسترسی به اینترنت پرسرعت رمزنگاری در هر کجای جهان

مینی روتر مفهومی فایوجی iNomad

مینی روتر قابل حمل و جیبی مفهومی iNomad می‌تواند سیگنال‌های ۵G را به وای‌فای ۶ تبدیل کند تا در هر کجای جهان بتوانید به اینترنت پرسرعت با سرعت ۴ گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشید.

می‌توانید در هر کجا از جمله مسافرت و گردش و ماموریت‌های کاری خارج از خانه به وای‌فای دسترسی داشته باشید ولی همه این‌ها ویژگی مهم روتر iNomad نیستند؛ چون این مودم جیبی فایوجی به یک وی‌پی‌ان داخلی نیز مجهز شده است تا علاوه بر اینکه به یک اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید؛ اینترنت هات‌اسپات شما کاملا امن و رمزنگاری شده باشد.

در این شرایط، دیگر نیازی نیست نگران امنیت اطلاعات شخصی خود روی وای‌فای و هات‌اسپات باشید و بترسید در هتل یا کافی‌شاپ سراغ حساب‌های مالی خود بروید.

مودم روتر iNomad توسط فردی به نام پاتریک لین (Patrick Lin) طراحی شده است و با سیم‌کارت‌های اختصاصی ارائه می‌شود.

گوشی‌های ۵G شما هم می‌توانند به شبکه‌های ۵G وصل شوند ولی اتصال ۵G شما محدود می‌شود و وقتی گوشی را هات‌اسپات می‌کنید؛ با همان سرعت اینترنت ۵G نمی‌توانند به وای‌فای وصل شوید. دستگاه‌های دیگر اینترنت با سرعت بسیار پایین‌تری از گوشی دریافت می‌کنند. همین‌طور، وقتی برای طولانی مدت گوشی ۵G را هات‌اسپات کنیم؛ به‌زودی گرم می‌کند و مصرف باتری دو چندان می‌شود که در مسافرت و ماموریت اصلا خوبی نیست.

کاری که دستگاه iNomad انجام می‌دهد این است که اینترنت ۵G را به وای‌فای ۶ تبدیل می‌کند تا همچنان بتوان از یک وای‌فای پرسرعت ۴ گیگابیت بر ثانیه استفاده کرد. لپ‌تاپ، آیپد و دستگاه‌های دیگر اگر از وای‌فای ۶ پشتیبانی کنند؛ می‌توانند به سادگی به وای‌فای هات‌اسپات iNomad وصل شوند و دیگری نیازی نیست که آن‌ها هم به ۵G وصل شوند یا از آن پشتیبانی کنند!

این حرف‌ها به این معنی است که می‌توانید در هر کجای جهان که باشید و به ۵G دسترسی داشته باشید؛ یک فیلم ۴K را استریم کنید تا مشغول بازی آنلاین شوید.

این مودم روتر ۵G مجهز به درگاه USB-C، درگاه شبکه اترنت LAN و رمزنگاری WPA3 است تا انعطاف‌پذیری کاملی در استفاده از آن داشته باشید و بتوانید به سادگی به هر دستگاه دیگری وصل کنید و اینترنت پرسرعت را به اشتراک بگذارید. مثلا، می‌توانید مودم iNomad را به تلویزیون هوشمند، لپ‌تاپ، کنسول بازی و دستگاه‌های مشابه از طریق کابل وصل کنید.

مودم iNomad دارای یک باتری ۶ هزار میلی‌آمپرساعت است که همانند یک مینی پاوربانک هم خواهد بود. یک صفحه‌نمایش لمسی ۲.۴ اینچ رنگی دارد تا بتوانید اطلاعات و عملکردهای مختلف دستگاه را مشاهده کنید. از جمله سرعت دانلود و آپلود یا میزان مصرف باتری در این نمایشگر دیده می‌شود.

گفته می‌شود تا ۱۶ ساعت می‌توان با این مودم به اینترنت ۵G وصل بود. شارژ باتری از طریق همان درگاه USB-C است. جنس بدنه دستگاه از فیبر کربن مصنوعی است تا به اندازه کافی محکم باشد و به راحتی خش یا ضربه‌پذیر نباشد.

۳۲ دستگاه به طور همزمان می‌توانند به وای‌فای آن وصل شوند و یک وی‌پی‌ان Zero-Log داخلی نیز دارد تا بتوانید کاملا از یک اینترنت امن استفاده کنید و خطری متوجه سرقت اطلاعات شما نباشد.

مودم روتر جیبی ۵G روی سایت indiegogo با ۴۰ درصد تخفیف به قیمت ۲۳۹ دلار برای اولین خریداران به فروش می‌رسد. قیمت اصلی این مودم ۴۰۰ دلار است. البته، خرید سیم‌کارت برای این مودم نیز هزینه‌ای بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای دسترسی به یک سال اینترنت فایوجی نامحدود دارد. VPN برای سال اول رایگان است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
yankodesign

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا