فناوری

نسخه آنلاک مودم ۵G وای‌فای ۶ نت‌گیر Nighthawk M5 با قیمت ۷۰۰ دلار وارد بازار شد

مودم قابل حملی بسیار با کیفیتی برای اتصال به سریع‌ترین اینترنت در حال حرکت

مدت‌ها است که شرکت نت‌گیر مودم ۵G نسل جدید Nighthawk M5 خود را عرضه کرده است و ما در سایت شبکه‌چی بارها درباره‌اش صحبت کردیم.

اما این مودم در ابتدا فقط برای اپراتورهای موبایل ایالات متحده مانند AT&T و T-Mobile ارائه شد و یک کاربر نمی‌توانست نسخه آنلاک آن را در بازار خریداری کند.

اکنون، نت‌گیر به طور عمومی اعلام کرد که نسخه آنلاک مودم Nighthawk M5 (برخی بازارها با نام MR5200 است) را با قیمت ۷۰۰ دلار روانه بازار کرده است. M5 یکی از بهترین و سریع‌ترین مودم روترهای ۵G دنیا با وای‌فای ۶ است.

روی این مودم از تراشه کوالکام Snapdragon X55 استفاده شده است که روی شبکه‌های موبایل حداکثر سرعت دانلود ۵ گیگابیت بر ثانیه را به نمایش می‌گذارد و روی شبکه‌های وای‌فای نسل جدید ۸۰۲.۱۱ax سرعتی حداکثر تا ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه دارد.

این مودم ۵G می‌تواند تا ۳۲ دستگاه و کاربر را به طور همزمان به اینترنت وصل کند و از یک درگاه شبکه اترنت ۱ گیگابیت برای اتصال کابلی دستگاه‌ها به اینترنت سود می‌برد.

این مودم فقط از شبکه‌های فایوجی ۵GNR Sub 6 GHz پشتیبانی می‌کند و در شبکه‌های ۴G به مودم LTE CAT 20 و LTE Advanced با MIMO 4×4 و ۲۵۶QAM مجهز است.

شما روی این مودم و با اتصال به یک شبکه فایوجی، نزدیک به ۱۳ ساعت عمر باتری دارید و از VPN pass-through پشتیبانی می‌کند. می‌توانید باتری این مودم را از دستگاه خارج کرده و به طور مستقیم آن را به پریز برق بزنید و برای روزهای متوالی به آن متصل باشید ولی عمده استفاده آن برای در زمان حرکت و جابه‌جایی، مسافرت و ماموریت‌های بیرون از خانه و دفتر کار است تا یک هات‌اسپات وای‌فای پرسرعت داشته باشید.

فعلا این مودم در بازار ایالات متحده به صورت آنلاک و با قیمت ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد ولی باید امیدوار باشیم که به‌زودی وارد بازارهای دیگر کشورها هم بشود.

مودم‌هایی از شرکت هواوی، زدتی‌ایی و زایکسل به طور مستقیم با مودم ۵G نت‌گیر رقابت دارند که عمدتا کیفیت کمتر و البته قیمت مناسب‌تری هم دارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
انگجت

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا