فناوری

گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو با مودم ۵G و وای‌فای ۶E معرفی شدند

رده بالاهای جدید گوگل برای رقابت با اپل و سامسونگ وارد بازار شدند

گوگل از دو گوشی جدید پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رونمایی کرد. گوشی‌های جدید گوگل از طراحی تا حدودی متفاوت از نسل قبل، پردازنده و دوربین و نمایشگر جدید، مودم ۵G، وای‌فای ۶E و البته اندروید ۱۲ برخوردار هستند.

چندین سال است که گوگل سعی می‌کند گوشی‌هایی هم‌رده گوشی‌های رده بالای اپل و سامسونگ تولید کند ولی در این امر موفق نبوده است. مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های نسل سری ۶ پیکسل‌های این شرکت، تا حدودی امیدها را زنده کردند و به‌ویژه گوگل پیکسل ۶ پرو یک گوشی رده بالا به نظر می‌رسد که می‌تواند با پرچم‌دارهای اندرویدی رقابت کند.

گوگل در این گوشی‌ها از یک پردازنده سفارشی‌ شده توسط خودش استفاده کرده است. این پردازنده از معماری ARM استفاده می‌کند و Tensor نام دارد. این پردازنده که به گفته گوگل هم‌رده کوالکام ۸۸۸ است؛ دارای ۸ هسته پردازشی است ولی ۲ هسته در فرکانس کاری بالا و ۲ هسته در فرکانس کاری متوسط و ۴ هسته دیگر در فرکانس کاری پایین هستند. به جز این هشت هسته، کلی واحدهای پردازشی دیگر از جمله یک کوپروسسور امنیتی، یک هسته پردازش خصوصی، یک هسته پردازش تصویر و یک هسته TPU سفارشی برای پردازش‌های هوش مصنوعی روی این پردازنده سوار شده است.

پیکسل ۶ و ۶ پرو حداقل با ۱۲۸ گیگابایت رم وارد بازار می‌شوند ولی مدل پیکسل ۶ تا ۲۵۶ گیگابایت و مدل پیکسل ۶ پرو تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهند داشت. همین‌طور، پیکسل ۶ با ۸ گیگابایت رم و پیکسل ۶ پرو با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شوند.

طراحی این گوشی‌ها تا حدودی مشابه نسل قبلی است ولی تفاوت‌هایی دارد. مثلا در بدنه پشتی که از جنس شیشه است؛ یک نوار بزرگ به طول تمام عرض گوشی برای دوربین‌ها اختصاص یافته است. فریم دور گوشی ۶ پرو نیز فلزی و از جنس آلومینیومی است و صیقل بسیار زیبایی دارد.

نمایشگر این گوشی‌ها به ترتیب برای مدل پیکسل ۶ اندازه ۶.۴ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰p واید، نرخ بازسازی تصویر ۹۰ هرتزی و مورب است. در پیکسل ۶ پرو شاهد نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰p و خمیده به همراه نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر تا ۱۲۰ هرتز هستیم.

گوگل پیکسل ۶ دارای دو دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی هستیم ولی در گوگل پیکسل ۶ پرو یک دوربین سوم تله‌فوتو ۴۸ مگایپسکلی نیز استفاده شده است. دوربین سلفی پیکسل ۶ دارای لنز ۸ مگاپیکسلی و ۶ پرو لنز  ۱۱.۱ مگاپیکلسی دارد.

به گفته گوگل، این گوشی‌ها با وای‌فای Wi-Fi 6E، مودم ۵G، استاندارد مقاوم در برابر آب IP68 و باتری‌های ۴۶۱۴ و ۵۰۰۴ میلی‌آمپری روانه بازار می‌شوند.

قیمت گوشی پیکسل ۶ از ۵۹۹ دلار و قیمت گوشی پیکسل ۶ پرو از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود. از امروز، می‌توان این گوشی‌ها را پیش خرید کرد و ۲۸ اکتبر به طور رسمی وارد بازار می‌شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا