فناوری

اولین تست دموی وای فای ۷ سرعتی ۲.۴ برابر سریع‌تر از وای فای ۶ داشت

برای اولین بار، وای‌فای به معنای واقعی کلمه از اترنت پیشی گرفت

نسل بعدی وای‌فای همین نزدیکی‌ها است.

طبق گزارشی که سایت DigitalTrends منتشر کرده است؛ شرکت نیمه هادی مدیاتک، اولین نمایش زنده فناوری وای فای ۷ را با موفقیت به پایان رسانده است. مدیاتک اعلام کرده است اولین محصولات وای فای ۷ در سال ۲۰۲۳ عرضه شده و پیش‌بینی می‌کند نسل بعدی وای فای ۷ از سال ۲۰۲۴ در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

مدیاتک طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد فناوری Wi-Fi 7 Filogic سرعت فوق‌العاده انتقال داده و تاخیر بسیار کم را به مشتریان خانگی و صنعتی هدیه می‌دهد. مدیاتک در آزمایش دموی وای فای ۷ توانست نشان بدهد این فناوری شبکه‌های بی‌سیم با تعداد آنتنی برابر با وای فای ۶ موفق شده ۲.۴ برابر سریع‌تر باشد.

طبق گفته‌های موسسه Wi-Fi Alliance که مسئول توسعه و استانداردسازی وای‌فای در جهان است؛ وای فای ۷ می‌تواند سرعتی بیش از ۳۰ گیگابیت بر ثانیه و نزدیک به ۴۰ مگابیت بر ثانیه ارائه دهد. بهترین سرعت روترهای وای‌فای ۶ برابر با ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه است.

محصولات وای فای ۷ در سال ۲۰۲۴ عرضه می شوند

پیشرفت‌های وای فای ۷ شامل پهنای‌باند بیشتر، QAM بهتر و ویژگی‌های جدیدی مانند multi-link operation یا MLO می‌شود که برای دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های مصرفی و صنایع عمودی مانند خرده‌فروشی و صنعتی بسیار جذاب است.

وای فای ۷ جایگزین واقعی برای شبکه‌های کابلی اترنت است

در حالی‌که نسل بعدی وای‌فای از اپلیکیشن‌هایی مانند بازی‌های ابری و استریم ویدئوی ۸K پشتیبانی می‌کند؛ با تمام طیف‌های فرکانسی موجود از جمله ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز سازگار است.

مدیاتک می‌گوید فناوری چند پیوندی MLO می‌تواند چندین کانال را در باندهای فرکانسی مختلف با هم ترکیب کند تا امکان استریم زنده و بی‌درنگ ویدئوهای ۸K یا بازی‌های ابری را فراهم سازد. این شرکت گفت با وای فای ۷ دیگر کاربران نیازی به اتصال‌های کابلی اترنت برای داشتن اینترنت پایدارتر و با تاخیر کم ندارند.

مدیاتک می‌گوید راه‌اندازی وای فای ۷ می‌تواند برای اولین بار، یک جایگزین واقعی برای اترنت و ارتباطات کابلی برای برنامه‌های کاربردی بسیار حساسی باشد که نیاز به پهنای‌باند فوق‌العاده بالایی دارند. فناوری وای فای ۷ مدیاتک می‌توان ستون فقرات شبکه‌های خانگی، اداری و صنعتی باشد و اتصال یکپارچه‌ای در همه‌چیز از اپلیکیشن‌های AR/VR چند نفره گرفته تا بازی‌های ابری و تماس‌های ۴K و استریم ۸K و فراتر از آن فراهم کند.

مدیاتک اشاره کرده محصولات وای فای ۷ از سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند ولی احتمالا نسل بعدی وای‌فای در سال ۲۰۲۴ توسط موسسه IEEE تصویب و بعد فراگیر شود.

در پیش‌نویس وای فای ۷، استاندارد ۸۰۲.۱۱be برای آن در نظر گرفته شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
interestingengineering

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا