فناوری

تی سی ال یک مودم روتر ۵G رومیزی با سرعت ۴.۷ گیگابیت و وای فای ۶ معرفی کرد

مناسب برای کار در خانه، کلاود گیمینگ، لایو استریم و آموزش آنلاین

شرکت TCL در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۲۲ که از دیروز آغاز شده است؛ چندین مودم همراه و رومیزی جدید در رده ۴G LTE و ۵G معرفی کرد. تی‌سی‌ال دو مودم ۵G جدید رونمایی کرده که یک مودم رومیزی و CPE و مودم دیگر همراه و قابل حمل است.

مودم رومیزی ۵G جدید تی‌سی‌ال به نام Linkhub 5G CPE HH515 که سریع‌تر مودم در میان محصولات جدید تی سی ال است؛ از حداکثر سرعت ۴.۶۷ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه‌های فایوجی زیر ۶ گیگاهرتز برخوردار است و جزو سریع‌ترین مودم روترهای ۵G دنیا قرار می‌گیرد. این مودم از شبکه‌های ۵G استاندارد (SA) و غیر استاندارد (NSA) پشتیبانی می‌کند.

مودم 5G تی سی ال

همچنین، این مودم از وای فای ۶ دو بانده به همراه پشتیبانی از ۲۵۶ اتصال همزمان برخوردار است. به این معنی که شما می‌توانید از این مودم روتر هم در خانه و هم در کسب و کار استفاده کنید.

تی سی ال در مودم HH515 دست به تغییر طراحی مودم‌های خود زده است و یک مودم استوانه‌ای با سری کوچک‌تر هستیم که چندان زشت و بدسلیقه نیست ولی از آن سو، کاملا یک مودم رومیزی و مشابه بلندگوهای هوشمند یا هاب‌های مرکزی خانه‌های هوشمند است. ضمن اینکه بسیار شبیه به مودم روترهای هواوی نیز هست.

مودم 5G تی سی ال

در پنل جلویی این مودم روتر شاهد چراغ‌های LED و در پنل پشتی شاهد سوکت آداپتور برق، یک درگاه RJ11 تلفن، دو درگاه RJ45 شبکه گیگابیتی و کلیدهای روشن/خاموش و WPS هستیم. در بخش زیرین مودم نیز شیار سیم‌کارت و کلید ریست قرار دارد.

تی سی ال می‌گوید این مودم روتر فایوجی برای کارهایی مانند کلاود گیمینگ، لایو استریم، آموزش آنلاین، کار در خانه و چند وظیفه‌گی و چند دستگاهی مناسب است.

مودم LINKHUB 5G CPE HH515 در همین فصل اول سال ۲۰۲۲ در اروپا عرضه می‌شود ولی هنوز قیمت آن مشخص نیست. هنوز تی سی ال جزئیات بیشتری درباره پردازنده این مودم یا مشخصات ۴G و امکانات دیگر آن ارائه نداده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا