فناوری

ایلان ماسک: نابود کردن ماهواره‌های استارلینک برای روسیه و چین ساده نیست

سرعت ما در پرتاب ماهواره بیشتر از سرعت پرتاب موشک‌های ضد ماهواره است

اینترنت استارلینک نقش پررنگی در جنگ روسیه و اوکراین داشته و به عنوان یک مسئله جدی برای دولت‌ها درآمده است. اخیرا، دولت‌های روسیه و چین زمزمه‌هایی درباره از بین بردن ماهواره‌های استارلینک بیان کردند و اکنون ایلان ماسک، رئیس شرکت اسپیس‌ایکس، سازنده ماهواره‌ها و اینترنت استارلینک جواب آن‌ها را داده است.

ایلان ماسک در یک مصاحبه و در جواب یک سوال پیرامون حمله کشورهایی مانند روسیه و چین به ماهواره‌های استارلینک، پاسخ می‌دهد این کار ساده نخواهد بود.

ایلان ماسک اینترنت استارلینک

از اولین روزهای کلید خوردن پروژه استارلینک، مباحثی درباره روش‌های از بین بردن این سرویس اینترنت مطرح بوده و کارشناسان نظرات متفاوتی ارائه کردند. از آن‌جایی که فیلتر کردن این اینترنت به خاطر لینک‌های متنوع و چندگانه‌ای که هر ماهواره با زمین دارد؛ تقریبا غیرممکن یا فعلا نامیسر است؛ یک نظریه مطرح شده، استفاده از موشک‌های ضد ماهواره و نابود کردن ماهواره‌های اینترنت در فضا است.

ایلان ماسک دراین‌باره صراحتا می‌گوید:

«اگر سعی کنید ماهواره‌های استارلینک را نابود کنید، این کار ساده‌ای نخواهد بود؛ بیش از ۲۰۰۰ ماهواره در جو سیاره وجود دارند. بنابراین شما به تعداد بسیار زیادی موشک ضد ماهواره نیاز دارید. امیدوارم با چنین شرایطی روبرو نشویم، اما فکر می‌کنم که سرعت ما در پرتاب ماهواره بیشتر از سرعت پرتاب موشک‌های ضد ماهواره است.»

ماسک اضافه می‌کند در صورتی که واقعا دولت‌های روسیه و چین به دنبال از بین بردن ماهواره‌های اینترنت استارلینک باشند؛ او هم تدابیری برای مقابله با این حملات اندیشیده است.

فعلا، به نظر می‌رسد بحث حمله روسیه و چین به ماهواره‌های استارلینک در حد یک جنگ رسانه‌ای باشد و قطعا این دولت‌ها، کارهای بسیار مهم‌تری نسبت به از بین بردن اینترنت استارلینک دارند ولی قابل انتظار است که روزی جنگ‌های موشکی روی زمین به جنگ‌های ماهواره‌ای در فضا گسترش پیدا کند و در آن صورت نباید تعجب کرد که ماهواره‌های استارلینک با موشک‌های ضد ماهواره از بین بروند.

استارلینک در جنگ روسیه و اوکراین، کمک‌های زیادی به دولت و کاربران اوکراین کرد و ایلان ماسک هم در چندین مصاحبه به صورت علنی از اوکراین دفاع کرده و اعتقاد داشت باید جلوی روسیه را گرفت و حتی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواسته بود یک نبرد تن به تن داشته باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
businessinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا