فناوری

پیشرفته‌ترین مودم ۵G با ویژگی‌هایی مانند باند C، وای‌فای ۶E و اترنت ۲.۵ گیگابیت

نتگیر با همکاری AT&T از مودم‌های 5G هات‌اسپات M6 و M6 Pro رونمایی کرد

نتگیر و اپراتور AT&T عرضه پیشرفته‌ترین مودم ۵G هات‌اسپات دنیا را آغاز کردند. مودم همراه و جیبی ۴ اینچی که وعده بهترین و جدیدترین اینترنت موبایل ۵G و وای‌فای را برای لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های موبایل، کامپیوترهای شخصی (با کابل) می‌دهد.

نتگیر از آغاز عرضه مودم‌های ۵G مدل M6 و M6 Pro با قیمت‌های ۳۱۰ و ۴۵۹ دلار داد. اگر قیمت این مودم‌های ۵G پرچم‌دار شما را به وجد آورده است؛ باید گفت این قیمت‌ها برای مودم‌هایی است که توسط اپراتور AT&T عرضه می‌شوند و قطعا قیمت مدل‌های آنلاک آن‌ها دو برابر و بیشتر خواهد بود.

مشخصات مودم‌های M6 و M6 Pro

ظاهر این مودم‌های فویجی مشابه با مودم معروف M5 این شرکت است ولی قطعا از نظر سخت‌افزاری و اندازه تفاوت‌های اساسی و بزرگی دارند. هر دو مودم قابلیت اتصال به شبکه‌های موبایل ۵G زیر ۶ گیگاهرتز و امواج میلی‌متری را دارند؛ ضمن اینکه از باند رادیویی C در ۵G که به تازگی راه‌اندازی شده و اهمیت فوق‌العاده‌ای برای کاربران دارد؛ پشتیبانی می‌کند. اپراتور AT&T به این باند و ۵G ارائه شده روی آن ۵G Plus می‌گوید.

مودم 5G نتگیر M6 Pro

به طور دقیق‌تر، مودم‌های M6 و M6 Pro از فرکانس‌های رادیویی زیر پشتیبانی می‌کنند:

  • ۵G Sub-6: n2/n5/n12/n14/n29/n30/n38/n66/n77/n78
  • ۵G mmWave: n260
  • LTE: B1, B2, B3, B4, B5, B7, B12, B14 (FirstNet), B29, B30, B46 (LAA), B48 (CBRS), B66
  • ۳G: B1, B5

هر دو مودم M6 و M6 Pro از صفحه‌نمایش لمسی ۲.۴ و ۲.۸ اینچی سود می‌برند و به باتری قابل تعویض، درگاه شبکه اترنت و وای‌فای ۶ برای ۳۲ دستگاه مجهز هستند.

مودم 5G نتگیر M6 Pro

مشخصات مودم M6 Pro

مودم M6 Pro مشخصات بهتر و رده بالاتری نسبت به مودم M6 دارد و آن را می‌توان پیشرفته‌ترین مودم ۵G همراه حال حاضر دنیا دانست. در این مودم از وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌شود که مبتنی بر سه فرکانس رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز است. حداکثر سرعت دانلود روی شبکه‌های ۵G در این مودم می‌تواند ۸ گیگابیت بر ثانیه باشد و دارای یک درگاه شبکه اترنت ۲.۵ گیگابیت است تا کاربران بتوانند با کابل شبکه، مودم را به کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ وصل کنند و اینترنت سریع‌تری نسبت به وای‌فای داشته باشند. سرعت وای‌فای این مودم AXE3600 است.

مشخصات مودم M6

اما مودم M6 با وجود مشخصات پایین‌تر نسبت به M6 Pro ولی باز هم یک هات‌اسپات ۵G قدرتمند نشان می‌دهد. این مودم به وای‌فای ۶ مجهز است و حداکثر می‌تواند ۳۲ دستگاه را همزمان به اینترنت وصل کند. از درگاه شبکه اترنت یک گیگابیت برخوردار بوده و حداکثر سرعت دانلود آن روی شبکه‌های فایوجی به مرز ۴.۴ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. وای‌فای مودم M6 از رده AX3600 است که شامل سرعت ۲۴۰۴ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز و ۱۲۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

مودم 5G نتگیر M6 Pro

باتری مودم‌های M6 و M6 Pro نتگیر

این مودم‌ها از رابط USB 3.2 Type-C برای شارژ باتری استفاده می‌کنند که باعث می‌شود باتری در زمان بسیار کمی سریعا شارژ و آماده استفاده شود. همچنین، می‌توان اینترنت را از طریق درگاه Type C با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذاشت. این مودم‌ها دارای دو کانکتور آنتن خارجی TS9 نیز هستند تا کاربر بتواند گیرندگی آنتن مودم را تقویت کند.

 

ظرفیت باتری مودم‌ها ۵۰۴۰ میلی‌آمپرساعت است و به گفته نتگیر تا ۶ ساعت روی شبکه‌های فایوجی و تماشای فیلم روی یوتیوب دوام می‌آورند. اگر از Wi-Fi 6E و فرکانس ۶ گیگاهرتز یا فایوجی mmWave استفاده شود؛ عمر باتری کمتر از این هم خواهد شد. مودم M5 قبلی نتگیر تا ۹ ساعت عمر باتری داشت.

مودم 5G نتگیر M6 Pro

نکته‌ای که باید درباره این مودم‌ها گفت؛ برای کاهش مصرف باتری به طور پیش‌فرض روی فرکانس ۵ گیگاهرتز وای‌فای فعال هستند و در مودم M6 Pro به طور پیش‌فرض، درگاه شبکه اترنت ۲.۵ گیگابیت غیرفعال است و در صورت نیاز، پس از روشن کردن مودم می‌توانید آن را فعال کنید. این مودم‌ها به طور مستقیم با برق A/C نیز کار می‌کنند و شما می‌توانید باتری مودم را درآورده و بعد وای‌فای را روی فرکانس دلخواه تنظیم کرده یا درگاه ۲.۵ گیگابایت را فعال کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
theverge

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا