فناوری

گزارش‌ها می‌گویند آیفون‌های سال آینده با مودم ۵G اختصاصی اپل عرضه می‌شود اما چرا این اتفاق اهمیت دارد؟

ترکیب سخت‌افزار 5G و نرم‌افزار اختصاصی اپل در آیفون‌ها می‌تواند شگفت‌انگیز باشد

اپل در سال ۲۰۲۳ استفاده از مودم‌های ۵G کوالکام را کنار می‌گذارد و سراغ مودم‌های ۵G اختصاصی خود برای آيفون‌های جدید می‌رود.

وال‌استریت‌ژورنال طی گزارشی می‌گوید اپل نه تنها به فکر استفاده از مودم‌های ۵G اختصاصی خودش است؛ بلکه می‌خواهد با این مودم‌ها، خدمات زیادی هم ارائه دهد.

اپل همیشه به مخفی‌کاری معروف است ولی وقتی صحبت از تراشه و تغییرات در بازار تراشه می‌شود؛ حتی مخفی‌کارترین شرکت دنیا نیز نمی‌تواند حرکات خود را پنهان کند.

وال‌استریت‌ژورنال در گزارش خود به نشانه‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهند اپل در سودای تراشه‌های مدرنی برای بازار است. برخی از این نشانه‌ها:

  • اپل در سال ۲۰۱۹، تمام کسب‌وکار ساخت مودم شرکت اینتل را به همراه همه ۲۲۰۰ کارمند را خریداری و تصاحب کرد.
  • در سن دیگو، شهر زادگاه کوالکام، اپل در حال تبلیغ حدود ۱۴۰ موقعیت شغلی است که مستقیما با توسعه و ادغام تراشه‌های مودم‌های سلولی مرتبط هستند.
  • در سال ۲۰۲۱، مدیر مالی کوالکام گفت که این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۳، ۲۰ درصد از مودم‌های ۵G اپل در دستگاه‌های آيفون را تامین کند. این در حالی است که الان کوالکام ۱۰۰ درصد مودم‌های ۵G آیفون را تامین می‌کند.

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توان نتیجه‌گیری کرد اپل نه تنها به دنبال تولید تراشه مودم ۵G اختصاصی خود است؛ بلکه می‌خواهد در این بازار رقابتی، مزایای بیشتری نسبت به رقبا ارائه دهد.

اپل با تولید مودم ۵G اختصاصی برای آيفون در هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد داشت. مزیت دیگر این اقدام برای اپل، ادغام مودم‌ها با تراشه‌ها سری A آیفون برای رسیدن به سرعت بیشتر، کارایی بهتر و قدرت بالاتر است؛ چیزی که اپل عاشقش است و با مودم‌های ۵G فعلی کوالکام، امکان‌پذیر نیست.

مودم 5G آیفون

در حالی‌که ساخت مودم ۵G توسط اپل می‌تواند برای علاقه‌مندان محصولات این شرکت و مصرف‌کنندگان آیفون، امیدوارکننده باشد و ساخت موفقیت‌آمیز تراشه‌های سری M نشان داده که اپل می‌تواند تراشه‌ساز قوی باشد؛ اما یک تحلیل‌گر می‌گوید شاید اپل با طراحی، ساخت و سپس آزمایش یک مودم بی‌سیم جدید به مشکل برخورد کند؛ زیرا پروسه تست این تراشه‌ها بسیار طولانی است.

در این میان، یک چیز را مطمئن هستیم و اینکه اگر اپل وارد بازار مودم‌های فایوجی شده است و قصد دارد از مودم ۵G خودش روی آيفون‌های سال ۲۰۲۳ استفاده کند؛ پس برای انجام این کار آماده است.

اپل با پردازنده مودم ۵G و نرم‌افزار اختصاصی خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن روی گوشی‌ها داشته باشد ولی اینکه چگونه می‌خواهد با یک مودم، کارایی محصولاتش را بهبود بدهد؛ مسئله‌ای است که هنوز درباره‌اش حدس و گمان زیادی مطرح می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا