فناوری

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک سر به فلک کشید

حالا باید گفت استارلینک سریع‌تر از اینترنت ثابت و موبایل غالب کشورهای دنیا است

سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هر روز افزایش پیدا می‌کند و اینک برخی کاربران، سرعت دانلود شگفت‌انگیزی از این سرویس ثبت کردند؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت اکنون سرعت اینترنت استارلینک از سرعت اینترنت ثابت باندپهن بسیاری از کشورهای دنیا پیشی گرفته است.

انتشار تست سرعت دانلود یک کاربر اینترنت استارلینک در روزهای اخیر نشان می‌دهد سرعت این اینترنت ماهواره‌ای به بیش از ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است. یعنی یکی از سریع‌ترین سرویس‌های اینترنتی که ما در دنیا با آن مواجه هستیم. البته، همچنان تاخیر یا پینگ استارلینک بالا است و با انتظارها فاصله دارد؛ همین‌طور سرعت آپلود این سرویس با سرعت دانلود قابل مقایسه نیست.

سرعت‌های دانلود دیوانه‌وار استارلینک

کاربری به نام DullKn1fe از روستایی در ویسکانسین، نتیجه تست سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک خود را در رددیت به اشتراک گذاشته که باعث تعجب همگان شد. او ادعا می‌کند این تست سرعت اینترنت را در اوایل صبح گرفته است و نتیجه آن نشان می‌دهد سرعت دانلود به مرز ۳۰۱ مگابیت بر ثانیه رسیده است و سرعت آپلود ۲۰.۵ مگابیت است با پینگ ۷۲ میلی ثانیه است.

حداکثر سرعت استارلینک

اگر این تست سرعت اینترنت استارلینک را باور کنیم؛ باید بگوییم اکنون اینترنت استارلینک سریع‌تر از اینترنت بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده است؛ آن هم با توجه به این نکته که چنین سرعتی در یک روستا ثبت شده است؛ نه مرکز شهر!

در ماه‌های گذشته، کاربران زیادی تست سرعت اینترنت استارلینک خود را به اشتراک گذاشتند و نشان دادند این سرویس اینترنت اسپیس‌ایکس در حال بهبود است. مثلا، ماه پیش کاربری به سرعت دانلود ۲۲۹ مگابیت بر ثانیه رسیده بود. البته، برخی از کاربران از سرعت پایین این سرویس شکایت کردند و مثلا کاربری سرعت دانلود ۱.۲۳ مگابیت را در اینترنت به اشتراک گذاشت و گفت می‌خواهد از اسپیس‌ایکس و استارلینک شکایت کند. این تست‌های متفاوت به ما می‌گویند هنوز این سرویس اینترنت در همه نقاط دارای کیفیت یکسانی نیست و سرعت‌ها بالا و پایین زیادی را تجربه می‌کنند.

مقایسه سرعت اینترنت استارلینک

اینترنت استارلینک سریع‌تر از اینترنت اکثر کشورهای دنیا

مطالعه موسسه Ookla روی سرعت اینترنت استارلینک در چهار ماه اخیر نشان می‌دهد متوسط سرعت این سرویس اینترنت ماهواره‌ای برابر با ۱۰۵ مگابیت بر ثانیه است. همچنین، موسسه Ookla می‌گوید سریع‌ترین سرعت دانلودی که در ۴ ماه اخیر ثبت شده است؛ مربوط به کاربری در شهر میامی دیت فلوردیا با سرعت ۱۹۱ مگابیت بر ثانیه بوده است. کندترین سرعت هم در شهر اورگان کلمبیا با ۶۴.۹۵ مگابیت به ثبت رسیده است.

سرعت دانلود اینترنت استارلینک

سرعت‌های بالای اینترنت استارلینک به کشور ایالات متحده محدود نمی‌شود. در پاسخ به کاربر DullKn1fe، یک کاربر در آلمان نتیجه تست سرعت دانلود ۲۵۰ مگابیتی خود را به اشتراک گذاشته است و می‌گوید این تست را در اواسط روز انجام داده که شبکه کاملا شلوغ و پرترافیک است. کاربر دیگری از آلمان هم سرعت دیوانه‌وار ۵۶۰ مگابیت در ماه می را گزارش داده است!

آن‌چه که مشخص است؛ اینترنت استارلینک از سرعت‌های اولیه ۳۰ مگابیت و ۵۰ مگابیت دارد به سرعت‌های نزدیک به ۳۰۰ مگابیت طی دو سال می‌رسد و پیشرفت بسیار خوبی در سرعت دانلود داشته است. اگرچه سرعت دانلود استارلینک بسیار بالا و بیشتر از اینترنت ثابت غالب کشورهای دنیا است ولی در سرعت آپلود و تاخیر هنوز جای کار زیادی دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
wccftech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا