فناوری

برترین گوشی‌های دنیا در سرعت دانلود

چه گوشی‌هایی سریع‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس هستند؟

در حالی که برخی از کاربران تصور می‌کنند گوشی‌های آیفون ۱۴ سریع‌ترین اسمارت‌فون از نظر دانلود هستند اما گزارش اخیر موسسه Ookla می‌گوید در سه ماهه نخست ۲۰۲۳، گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ و گوگل، سرعت دانلود اینترنت بیشتری داشتند.

در این گزارش که به مقایسه گوشی‌های رده بالای سه برند سامسونگ، گوگل و اپل پرداخته است؛ سرعت دانلود گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس، نسبت به گذشته و فصل مشابه سال ۲۰۲۲، افت کرده و باعث شده سه گوشی از سامسونگ و گوگل، سرعت دانلود بهتری داشته باشند.

سریع‌ترین گوشی دنیا از نظر سرعت دانلود

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا با متوسط سرعت دانلود ۱۶۱/۸۶ مگابیت، سریع‌ترین گوشی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ معرفی شده است. سرعت آپلود این گوشی ۱۶.۱۹ مگابیت و پینگ آن ۵۲ میلی ثانیه به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: آموزش ترکیب چند اینترنت در ویندوز برای افزایش سرعت دانلود و آپلود

مطالعه‌ی Ookla منطبق بر ارزیابی پارامترهای مختلفی از جمله سرعت دانلود، سرعت آپلود، تاخیر، ثبات و در دسترس بودن شبکه است.

سریع‌ترین گوشی از نظر دانلود

دومین گوشی برتر از نظر سرعت دانلود، باز هم از برند سامسونگ و گوشی گلکسی زد فولد ۴ با رکورد سرعت دانلود ۱۴۳/۵۶ مگابیت است. سومین گوشی پر سرعت، گوگل پیکسل ۷ پرو با سرعت دانلود ۱۳۲/۵۷ مگابیت است.

آیفون ۱۴ پرو مکس در تست‌های سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ به رکورد سرعت دانلود ۱۳۰/۹۹ مگابیت رسیده است که پایین‌تر از رکورد ۱۴۷ مگابیت در سال ۲۰۲۲ است.

بیشتر بخوانید: سامسونگ رکورد سرعت دانلود ۵G از فاصله ۱۰ کیلومتری را شکست

پس از آیفون ۱۴ پرو مکس، باز هم یک گوشی دیگر از سامسونگ و گلکسی اس ۲۲ اولترا با سرعت ۱۲۷/۳۵ مگابیت قرار دارد.

در سرعت آپلود نیز گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا بهتر از سایر گوشی‌ها بوده ولی از نظر پینگ، اسمارت‌فون گوگل پیکسل ۷ پرو با پینگ ۵۰ میلی ثانیه، بهترین عملکرد را ثبت کرده است.

بهترین برند دنیا از نظر سرعت دانلود

موسسه Ookla یک آمار دیگر هم در گزارش خود آورده و آن متوسط سرعت دانلود و آپلود و پینگ همه گوشی‌های یک برند است.

به این صورت که گوشی‌های سامسونگ با متوسط سرعت دانلود ۹۱/۵۷ مگابیت و آپلود ۱۰/۷۹ مگابیت بهتر از گوشی‌های آیفون با سرعت دانلود ۷۶/۹۲ مگابیت و آپلود ۸.۹۳ مگابیت هستند.

سریع ترین برند گوشی از نظر دانلود

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲، فاصله سرعت دانلود گوشی‌های سامسونگ و اپل بسیار کمتر بود. گوشی‌های سامسونگ میانگین سرعت دانلود ۶۵/۹۴ مگابیت و گوشی‌های آیفون متوسط سرعت دانلود ۶۲/۴۹ مگابیت را ثبت کرده بودند اما در سه ماهه نخست ۲۰۲۳، اختلاف سرعت دانلود این گوشی‌ها در کشور ایالات متحده، خیلی بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: آیفون‌های ۱۴ از کدام باندهای فرکانسی ۴G و ۵G پشتیبانی می‌کنند؟

گفتنی است که گوشی Galaxy S23 Ultra از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با مودم اسنپدراگون X70 5G سود می‌برد که حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را دارد.

روی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس دارای پردازنده A16 Bionic با مودم اسنپدراگون X65 5G است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا