فناوریگجت

گلکسی نوت ۱۰ با مودم‌های LTE و ۵G معرفی شد

سامسونگ از گوشی‌های خانواده گلکسی نوت ۱۰ رونمایی کرد. جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ از مشخصات سخت‌افزاری به‌روز شده‌ای نسبت به گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۱۰ برخوردار است و تغییراتی در طراحی و قلم جدید S Pen دارد.

شاید مهم‌ترین نکته درباره گلکسی نوت ۱۰، عرضه این فبلت با دو نوع مودم LTE و ۵G است. 

گلکسی نوت ۱۰ در دو اندازه معمولی و پلاس عرضه شده است. گلکسی نوت ۱۰ صفحه‌نمایشی ۶.۳ اینچی +FHD دارد ولی گلکسی نوت ۱۰ پلاس صفحه‌نمایشی ۶.۸ اینچی با دقت تصویر +QHD است. صفحه‌نمایش این فبلت‌ها Dynamic AMOLED با روشنی و شفافیت بیشتر است.

این گوشی‌ها از جنس فلز و شیشه ساخته شده و کیفیت بسیار خوبی دارند؛ دقیقا مانند گوشی‌های گلکسی نوت قبلی سامسونگ. گلکسی نوت ۱۰ جدید کاملا بی‌حاشیه است و از یک صفحه‌نمایش تمام صفحه سود می‌برد.

روی این گوشی‌ها پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت نصب شده است. گلکسی نوت ۱۰ با رم ۸ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود ولی گلکسی نوت ۱۰ پلاس با ۱۲ گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد. مدل بالاتر گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵۱۲ گیگابایت فضا دارد.

باتری گلکسی نوت ۱۰ با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و گلکسی نوت ۱۰ پلاس با باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شوند که از شارژر سریع باتری ۲۵ واتی و ۴۵ واتی سود می‌برند.

دوربین سه‌گانه‌ی نوت ۱۰ از ترکیب دوربین اصلی و تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی شکل گرفته است. دوربین اصلی در پسِ لنزی با دیافراگم دوگانه‌ی F/1.5 و F/2.4 در کنار لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار دارد، دوربین تله‌فوتو لنزی با دیافراگم F/2.1 و لرزش‌گیر اپتیکال را مقابل خود می‌بیند و در نهایت دوربین اولتراواید از لنزی با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۳ درجه و دیافراگم F/2.2 استفاده می‌کند.

هر دو نسخه‌ی گلکسی نوت ۱۰ برای ثبت عکس‌های سلفی به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2، زاویه‌ی دید ۸۰ درجه و فوکوس خودکار اتکا دارند.

عرضه دو مدل LTE و ۵G

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ را با دو پیکربندی مودم LTE و ۵G عرضه می‌کند که البته مدل ۵G از ارتباطات ۴G LTE نیز پشتیبانی می‌کند. مدل LTE دارای مودم LTE Cat 20 با سرعت ۲ گیگابایت است.

مدل ۵G هم ضمن اینکه از فرکانس‌های رادیویی امواج میل‌متری زیر ۶ گیگاهرتز و ۵G NR پشتیبانی می‌کند؛ دارای سرعت ۶ گیگابیت روی شبکه‌های فایوجی هستند.

مدل‌های LTE گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس از همین امروز پیش‌فروش می‌شوند و قیمت‌هایی حدود ۹۵۰ و ۱۰۵۰ دلار دارند. مدل ۵G گلکسی نوت ۱۰ با قیمت ۱۲۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد. 

سامسونگ اعلام کرد فروش مدل ۵G گلکسی نوت ۱۰ از ماه سپتامبر آغاز می‌شود ولی مدل‌های LTE از ماه اوت وارد بازار می‌شوند. 

گلکسی نوت ۱۰ جدیدترین پرچم‌دار با مودم‌های LTE و ۵G در بازار موبایل است که البته احتملا فعلا مدل فایوجی وارد بازار ایران نمی‌شود و فقط مدل‌های گلکسی نوت ۱۰ ال‌تی‌دی عرضه می‌شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا