فناوری

اسمارت‌فون‌های ۵G امن هستند؛ همان‌طور که ۴G و ۳G امن بود

کمیسیون فدرال ایالات متحده (FCC) اعلام کرد ۵G امن است و مجموعه قوانینی که برای انتشار امواج رادیویی تنظیم شده است؛ نیازی به تغییر و دستکاری برای تامین امنیت و سلامتی شهروندان ندارند.

موسسه FCC تاکید کرد تصویب استاندارد جدید یا تغییر در قوانین انتشار امواج رادیویی فقط برای سازگاری با فناوری‌های جدید و نیازی نیست سخت‌گیرانه‌تر شوند چون محدودیت‌های فعلی جزو سخت‌گیرانه‌ترین مجموعه قوانین در جهان هستند.

هیچ‌گونه شواهد قانع‌کننده‌ای برای مضر بودن امواج یا فناوری‌های ۵G وجود ندارد. اگرچه در فناوری ۵G از طیف‌های رادیویی و فرکانس‌های بالاتری استفاده می‌شود ولی هنوز در طیفی از پرتوها هستند که روی DNA انسان بی‌ثر بوده و آسیبی نمی‌رسانند.

این پرتوها غیریونیزان شناخته می‌شوند و انتشار آن‌ها در طیف‌های فرکانسی بالاتر موجب خطرات‌تر شدن آن‌ها نمی‌شود و هنوز از نورهای مرئی انرژی کمتری دارند.

مقامات FCC به خبرنگاران گفتند هیچ علامتی وجود ندارد که نشان دهد امواج رادیویی ۵G از امنیت کمتری نسبت به امواج رادیویی ۳G و ۴G برخوردار هستند. این نهاد بین‌الملی و معتبر می‌گوید اسمارت‌فون‌های ۵G بی‌خطر و کاملا امن هسند و مردم نباید پیرامون استفاده از آن‌ها نگرانی داشته باشند.

همیشه پیرامون امواج رادیویی موبایل نگرانی‌هایی وجود داشته است و اکنون که اسمارت‌فون‌های فایوجی وارد بازار شده‌اند؛ برخی افراد می‌ترسند استفاده از طیف‌های رادیویی بالاتر همراه با انرژی چالی توان بیشتر پرتوها باشد که به سلول‌های بدن آسیب می‌رساند.

به طور کلی، امواج رادیویی آنتن‌های موبایل از بسیاری منابع ساطع‌کننده تشعشعات رادیویی، انرژی کمتری داشته و خطرات پایین‌تری در حد صفر برای موجودات زنده دارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا