اترنت

کیونپ یک بورد کوچک برای سرورهای اینترنت اشیا معرفی کرد

شرکت کیونپ که غالبا با محصولات و راهکارهای ذخیره‌سازی شبکه شناخته می‌شود؛ یک بورد مینی سرور برای توسعه‌دهنده‌های اینترنت اشیا معرفی کرد. همانند بوردهای رزبری‌پای و نظایر این‌ها که امکان راه‌اندازی یک سیستم سروری کوچک آزمایشگاهی را فراهم می‌کنند.

البته، کیونپ در نمایشگاه CES 2017 این بورد را در معرض نمایش عموم قرار داده بود و حالا به طور کامل معرفی و روانه بازار می‌کند.

نام این بورد QBoat Sunny است و می‌تواند به سرعت در ساخت یک مینی سرور قدرتمند برای مصارف اینترنت اشیا به کار گرفته شود.

QBoat Sunny می‌تواند به انواع دستگاه‌ها، بوردها و تجهیزات اینترنت اشیا متصل شود. توسعه‌دهنده‌های اینترنت اشیا می‌توانند با کمک این بورد؛ مدل‌ها و دستگاه‌های جدید خود را تست و ارزیابی کنند. 

مشخصات QBoat Sunny

این بورد کوچک مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای Labs AL-314 از شرکت Annapurna است. دو گیگابایت حافظه رم دارد ولی دو اسلات توسعه M.2 SATA SSD دارد که امکان افزایش حافظه رم یا ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی را افزایش می‌دهد.

این بورد به سه درگاه اترنت 1000BASE-T (درگاه یک گیگابیتی) مجهز شده است. دو درگاه USB 3.1 Type A دارد و یک اسلات M.2 برای اتصال دستگاه‌های بی‌سیم دارد. 

بورد مینی سرور کیونپ، یک نسخه سبک و کوچک شده از سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت به نام QTS Lite را اجرا می‌کند. QTS Lite امکانات و قابلیت‌های شبکه‌ای متعددی مانند محاسبات ابری، ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری اطلاعات، مدیریت اطلاعات، سوییچ‌های مجازی و شبکه و مرکز اپلیکیشن‌ها دارد. به علاوه، دارای قابلیت‌های Container Station و QIoT Suite Lite برای توسعه‌دهنده‌گان اینترنت اشیا است.

این بورد از هم‌اکنون وارد بازارهای جهانی شده است. کیونپ قیمت این بورد را حدود ۱۳۰ دلار اعلام کرده است. با توجه به اینکه کیونپ یک سازنده حرفه‌ای تجهیزات شبکه است؛ بورد سروری اینترنت اشیا این شرکت می‌تواند قابلیت‌ها و امکانات بسیار مهمی روی اینترنت اشیا فراهم کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا