اترنت

سرورهای سری PowerEdge XR2 معرفی شدند: ۴۴ هسته، ۵۱۲ گیگابایت رم و ۳۰ ترابایت ذخیره‌سازی

شرکت Dell EMC از نسل جدید سرورهای سری PowerEdge XR2 خود رونمایی کرد.

این سرورها به پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Xeon با معماری Skylake-SP، ۵۱۲ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی تا ۳۰ ترابایت مجهز شده‌اند. این سرورها برای استفاده در محیط‌های خشن و سخت طراحی‌شده‌اند و از اندازه یک یونیت (۱U) سود می‌برند.

برای خارج از مرکزداده

این سرورها از مشخصات عمومی مانند امکان نصب دو پردازنده Xeon SP سود می‌برند. هریک از این پردازنده‌های می‌تواند حداکثر ۱۴۰ وات مصرف انرژی داشته باشد. انواع پردازنده‌های با معماری اسکای‌لیک اس‌پی می‌توانند روی این سرورها سوار شوند. 

روی این سرورها حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 با گذرگاه ۲۶۶۷ بیتی به همراه ECC نصب می‌شود. پردازنده اول می‌تواند ۱۰ ماژول DIMM و پردازنده دوم ۶ ماژول DIMM را پشتیبانی کند. ماژول‌های رم در اندازه‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

در فضای ذخیره‌سازی، این سرورهای جدید از ۸ درایو ۲.۵ اینچی SSD یا ساتا با حداکثر ظرفیت ۳۰ ترابایت میزبانی می‌کنند. همین طور، می‌تواند ۲ درایو M.2 ساتا برای سرعت بیشتر سیستم عامل نصب کرد.

روی این سرورها دو درگاه یک گیگابیت اترنت تعبیه شده است که مشتری به صورت سفارشی می‌تواند از درگاه‌های ۱۰ گیگابیتی Base-T یا +SFP هم استفاده کند.

در بخش جلویی سرور درگاه‌های D-Sub و ساتا به همراه یک درگاه USB 2.0 دیده می‌شود. یک درگاه اختصاصی  iDRACDirect با میکرو USB نیز مهیا است. در بخش پشتی سرور نیز دو درگاه USB 3.0، درگاه D-Sub  و RS232 قرار دارد. یک درگاه شبکه اختصاصی iDRAC نیز در پنل پشتی نصب شده است.

این سرورها از ابزارهای مدیریتی مانند IPMI 2.0 و iDRAC9 و Quick Sync 2 سود می‌برند و نیاز به منبع تغذیه ۵۵۰ واتی دارند.

شرکت Dell EMC می‌گوید این سرور برای مصارف سنتی و استفاده در مراکزداده سنتی طراحی نشده است و بیشتر برای کاربردهای مخابراتی، نظامی، ارایه‌دهنده‌های سرویس‌های لبه شبکه و محیط‌های صنعتی موقت عرضه می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا