گجت

WD My Passport Wireless SSD: هارددیسکی با وای‌فای دو بانده AC که عکاسان عاشق‌اش شدند

یکی از چالش‌های همیشگی عکاسان، ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری از اطلاعات و عکس‌هایشان است.

در حالی‌که اغلب عکاسان از حافظه‌های فلش برای نگه‌داری عکس‌ها استفاده می‌کنند تا به راحتی همه‌جا همراه‌شان باشد و سریعا به آن‌ها دسترسی پیدا کنند؛ شرکت وسترن دیجیتال در ابتدای امسال یک راه‌کار جدید ارایه داد.

راه‌کار وسترن دیجیتال هم سرعت انتقال اطلاعات را به طور چشم‌گیری افزایش داده و هم دسترسی به اطلاعات ذخیره‌ شده روی هارددیسک و پشتیبان‌گیری سرسع و ساده را در یک سطح جدیدی قرار می‌دهد.

همه ما با هارددیسک‌های اکسترنال سری My Passport وسترن دیجیتال آشنایی داریم. مدل WD My Passport Wireless این شرکت جزو بهترین و پرفروش‌ترین هارددیسک‌های اکسترنال جیبی در جهان بوده است که حالا به درایوهای پرسرعت SSD و وای‌فای دو بانده هم مجهز شده است.

تصور کنید هارددیسک قابل حملی با ظرفیت دو ترابایت SSD دارید که به راحتی با هر دستگاه بی‌سیم دیگر ارتباط برقرار کرده و به انتقال اطلاعات با سرعت بالایی می‌پردازد. آیا رویایی بهتر از این می‌توان برای یک عکاس متصور بود؟

هم SSD هم وای‌فای دوبانده

وسترن دیجیتال My Passport Wireless SSD در ظرفیت‌های ۲۵۶ تا ۲ ترابایت وارد بازار شده است. سرعت انتقال اطلاعات آن حداکثر به ۳۹۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد.

مجهز به یک درگاه میکرو USB 3.0، یک درگاه USB 2.0 Type-A و یک درگاه SD است. درگاه کارت حافظه SD به راحتی امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات روی کارت حافظه را با دیگر دستگاه‌ها از جمله موبایل و لپ‌تاپ فراهم می‌کند.

باتری این هارددیسک قابل حمل ۶۷۰۰ میلی‌آمپری است که تا ۱۰ ساعت شارژ باتری به شما خواهد داد. ۱۰ ساعت زمان زیادی برای عکاسان است و خیال‌شان بابت خالی نشدن باتری هارددیسک راحت خواهد بود. به علاوه، فراموش نکنید که شما یک پاوربانک هم دارید.

همان‌طور که گفتیم، این هارددیسک جدید وسترن دیجیتال از وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و ۸۰۲.۱۱ac سود می‌برد.

وای‌فای دو بانده که اجازه می‌دهد دو دستگاه به طور همزمان به هارددیسک مای پاسپورت وسترن متصل شوند و تبادل اطلاعات کنند.

اپلیکیشن WD My Cloud

وسترن دیجیتال برای این هارددیسک یک اپلیکیشن به نام WD My Cloud هم عرضه کرده که نصب و راه‌اندازی هارددیسک را بسیار ساده‌تر می‌کند. با این اپلیکیشن می‌توانید وای‌فای خانگی خود را یافته و به آن وصل شوید. 

اپلیکیشن WD My Cloud به راحتی امکان راه‌اندازی و اتصال هارددیسک به روتر و دستگاه‌های بی‌سیم دیگر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات را فراهم می‌کند.

راه‌کارهای پشتیبان‌گیری زیادی روی این برنامه ارایه شده تا عکاسان و کاربران دیگر سریعا از اطلاعات یک نسخه جدید تهیه کنند.

وسترن دیجیتال امکان استفاده از سرویس‌های کلاودی مانند Dropbox، گوگل درایو، وان‌درایو مایکروسافت، کرتیو کلاود و غیره را هم روی این اپلیکیشن فراهم می‌کند.

البته، خود وسترن هم یک سرویس کلاود به نام MyCloud دارد. این سرویس‌ها به شما اجازه می‌دهند عکس‌ها و ویدیوها را روی اینترنت آپلود کرده و از روی دستگاه‌های دیگر بدان‌ها دسترسی داشته باشید.

اندازه و قیمت

وزن هارددیسک My Passport Wireless SSD فقط ۴۶۰ گرم است و در یک کاور ضد ضربه و ضد آب عرضه می‌شود. اندازه این درایو هم ۱۳.۵ در ۱۳.۵ در ۳ سانتی‌متر است.

این محصول تازه به بازارهای جهانی وارد شده و هنوز در ایران عرضه نشده است. به همین دلیل، از قیمت‌های ریالی آن بی‌خبر هستیم ولی قیمت‌های دلاری‌اش به صورت زیر است:

My Passport Wireless SSD با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایتی = ۲۳۰ دلار

My Passport Wireless SSD با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی = ۳۰۰ دلار

My Passport Wireless SSD با ظرفیت ۱ ترابایتی = ۵۰۰ دلار

My Passport Wireless SSD با ظرفیت ۲ ترابایتی = ۸۰۰ دلار

در کیفیت و کارایی این هارددیسک جینی شک نکنید چون هرچه سایت و رسانه معتبر بوده که این محصول را بررسی و ارزیابی کردند؛ فقط ازش تمجید و تعریف کرده و امکانات قابل حمل، پشتیبان‌گیری و انتقال اطلاعات با بالاترین سرعت ممکن روی هارددیسک اسکترنال و امکانات جانبی آن را خوب ارزیابی کردند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا