گجت

یک پی‌سی کامل با وای‌فای دو بانده AC در جیب شما

گاهی اوقات گجت‌هایی در اطراف ما هست و شاید روزانه تبلیغات و تصویرشان را می‌بینیم ولی متوجه کاربری درست و مزیت اصلی‌شان نیستیم.

خواننده‌های سایت شبکه‌چی ده‌ها کامنت برای من گذاشتند که چگونه می‌توانند قبلیت وای‌فای و انتقال بی‌سیم اطلاعات را به یک دستگاه اضافه کنند. در حال‌که شاید دنبال گجتی عجیب و غریب باشیم ولی در همین اطراف ما گجت‌هایی هستند که وای‌فای را به یک نمایشگر، کامپیوتر، تلویزیون و هر دستگاه دیگر دارای درگاه HDMI اضافه می‌کنند.

ایسوس ویوو استیک پی‌سی گجتی کوچک و جیبی است که سریعا می‌تواند هر نمایشگر، تلویزیون، پروژکتور یا حتی کامپیوتر و لپ‌تاپ قدیمی را به یک پی‌سی ویندوز ۱۰ با وای‌فای دو بانده AC تبدیل کند.

شما همه‌جا این گجت را همراه خود می‌برید و در صورت نیاز، به دستگاه دیگری متصل کرده تا یک کامپیوتر برای خودتان بسازید.

تصور کنید به سفر رفتید و در اتاق هتل شما یک تلویزیون کوچک قرار داده شده است تا فیلم تماشا کنید. اما شما نیاز به چک کردن ایمیل‌ها یا وب‌گردی دارید. وای‌فای رایگان و عمومی هتل هم در دسترس است.

ایسوس VivoStick PC آن چیزی است که نیاز دارید. این گجت را به تلویزیون زده و با وای‌فای به اینترنت متصل و روی صفحه‌نمایش بزرگ‌ترین وب‌گردی کنید یا حتی مشغول تماشای فیلم و استریم ویدیو شوید.

یک پی‌سی کامل همراه

این دستگاه کوچک از یک پردازنده ۲ هسته‌ای کم مصرف با ۲ گیگابایت رم ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی سود می‌برد. افزون بر این، مجهز به یک کارت گرافیک HD اینتل است. ایسوس تا یک سال فضای کلاود ۱۰۰ گیگابایتی رایگانی هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درگاه‌های ارتباطی آن شامل یک درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 2.0، جک ۳.۵ میلی‌متری بلندگو، یک درگاه HDMI به همراه یک درگاه میکرو یو‌اس‌بی‌ است. همان‌طور که گتیم به وای‌فای دوبانده AC و بلوتوث ۴.۱ مجهز است.

با استفاده از اپلیکیشنی به نام VivoRemote می‌توانید گوشی هوشمند خود را به یک ماوس و صفحه‌کلید راه دور تبدیل کنید تا به راحتی هرچه تمام‌تر با ویندوز ۱۰ و پی‌سی خود ارتباط داشته باشید.

وزن این دستگاه فقط ۷۵ گرم و مصرف انرژی آن ۱۸ وات است. شاید خرید این گجت به‌صرفه‌تر از خرید یک کارت شبکه AC باشد. سایت آمازون این گجت را با قیمت ۱۴۲ دلار می‌فروشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا