وای‌فای

زیباترین و کاربردی‌ترین مودم روتر مش وای‌فای ۵G جهان

طراحان صنعتی بریتانیایی روتر FIVE را با هدف بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها ساختند

روترهای مش وای‌فای مانند Eero، تی‌پی‌لینک Deco و گوگل Nest Wifi توانستند بهترین وای‌فای را برای خانه‌ها به ارمغان بیاورند و یک فناوری تحسین‌برانگیز به نمایش بگذارند.

دو طراح صنعتی بریتانیایی به نام‌های «هانس رمضان» و «الکس فلمینگ» نیز با الهام‌گیری از این روترهای مش وای‌فای و با هدف «انسان‌سازی فناوری با انتخاب محصولات معنادار برای بهبود کیفیت زندگی»، یک روتر مش وای‌فای مفهومی طراحی کردند تا وای‌فای خانگی را رام و اهلی کنند.

هانس می‌گوید: «اینترنت در همه محیط اطراف ما وجود دارد و به دور همه‌چیز می‌چرخد. ما دارای تلفن‌های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند هستیم ولی دستگاهی که بتوانید به راحتی این اکوسیستم را هدایت کند؛ نداریم! از خود پرسیدیم چرا یک روتر وای‌فای به ندرت می‌تواند تغییر کند و این محصولات جدایی‌ناپذیر از زندگی ما هنوز این‌قدر گیج‌کننده هستند؟ ماموریت ما، مردم را مقدم بر فناوری می‌داند و دوست داشتیم سیستم وای‌فای را انسانی‌تر کنیم. این‌گونه بود که به فکر طراحی اولین روتر هوشمند ۵G جهان برای خانه‌های مدرن امروزی رفتیم.»

مودم روتر مش وای‌فای ۵G طراحی شده توسط این دو طراح حرفه‌ای بریتانیایی FIVE نام گرفته است و از یک روتر اصلی و نودهای کوچک تشکیل می‌شود. این روتر می‌تواند سیم‌کارت ۵G بخورد و اینترنت نسل پنجم شبکه‌های موبایل را روی شبکه مش وای‌فای برای خانه‌ها به اشتراک بگذارد.

طراحان مودم روتر FIVE می‌گویند با استفاده از سیم‌کارت فایوجی، دیگر نیازی به گشتن در خانه برای محل نصب مودم روتر و اتصال کابل به آن نیست. هر کجای خانه که دوست داشته باشید؛ مودم روتر FIVE را قرار دهید و بدون هیچ‌گونه کابل و اتصال سیمی، از اینترنت استفاده کنید.

اولین روتر مش وای‌فای ۵G

روتر FIVE امسال به عنوان یکی از محصولات راه یافته به فینال مراسم Red Dot انتخاب شده است. چون پیچیدگی‌های سنتی نصب و راه‌اندازی و استفاده از مودم روترها را حذف کرده و مدیریت شبکه خانگی را بسیار ساده‌تر می‌کند.

شما با استفاده از اپلیکیشن موبایل می‌توانید همه‌چیز را تحت کنترل خود داشته باشید. از حریم خصوصی کاربران وای‌فای خانگی خود تا کنترل والدین و شبکه میهمان و ترافیک داده‌ها یا مدیریت دستگاه‌های متصل به شبکه وای‌فای خانگی!

همه‌کجای خانه به اینترنت و وای‌فای دسترسی دارید؛ بدون اینکه نیاز به کابل‌کشی یا خط تلفن باشد. نودهای روتر مش وای‌فای FIVE بسیار کوچک و زیبا طراحی شدند و از نظر فیزیکی فضای بسیار کمی می‌گیرند. این نودها به طور مستقیم به پریز برق وصل شده و هیچ جایی از خانه را اشغال نمی‌کنند.

طراحی این روترها به قدری ساده ولی زیبا است که با غالب دکوراسیون‌های خانه امروزی سازگاری دارد و باعث قشنگی بیشتر آن‌ها می‌شود و دیگر نیاز نیست این روترها را از دید میهمان‌ها پنهان کنید. این روترها در رنگ‌های متنوعی هم ساخته می‌شوند تا بتوانید نهایت طرح و رنگ را برای خانه زیبای خود داشته باشید.

مودم روترهای FIVE هنوز یک محصول مفهومی هستند و برای تجاری‌سازی شدن، آماده نشدند. لذا، از قیمت و زمان عرضه آن‌ها اطلاعی نداریم!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
design-milk

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. سلام.من چیز زیادی دستگیرم نشد.اول اینکه کدام زیبایی رامقاله می گوید؟طراحی “مینیمال” درست، ولی یک مشت مکعب که شاهکارطراحی حساب نمی شوند.(البته چیزیکه درعکس می بینیم؛مگرنه قطعادرک طراحان ازیک آدم معمولی مثل من، بیشتراست.)؛ثانیا مگرقبلا نیاز به خط تلفن وسیم کشی برای۵Gبود که اینجا بعنوان نکته متمایزکننده ازسایرمحصولات بدان اشاره شده؟ثالثا کدام پیچیدگی را می گوید؟رابعا،منظورازهوشمند چیست؟شایدهمه دوستان بدانند؛ولی من درکی از کلمه هوشمند دراین موردخاص ندارم.تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا