وای‌فای

کامکست روتر جدیدی با پشتیبانی از Wi-Fi 6E و Zigbee معرفی کرد

روتر Comcast xFi Advanced Gateway

شرکت Comcast از روتر جدیدی به نام xFi Advanced Gateway رونمایی کرد که دارای چندین ارتقای بزرگ، از جمله پشتیبانی از استاندارد وای‌فای نسل جدید Wi-Fi 6E به همراه پروتکل Zigbee و Matter داخلی برای اینترنت اشیا است.

کامکست می‌گوید افزوده شدن فرکانس رادیویی سوم ۶ گیگاهرتز به دو فرکانس رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز قدیمی، امکان اتصال ده‌ها دستگاه از جمله هدست‌های واقعیت مجازی، کنسول‌های بازی و تلویزیون‌ها را به روتر فراهم می‌کند.

کامکست یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های اپراتور خدمات کابلی و ارتباطی در ایالات متحده و ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنت کابلی خانگی و پهنای‌باند است و معمولا روترهای نسل جدید پرسرعتی به مشتریان سرویس‌های خود می‌دهد.

مزیت بزرگ وای‌فای Wi-Fi 6E این است که می‌تواند پهنای‌باند بیشتری برای تامین انرژی و انتقال دیتای دستگاه‌های بی‌سیم فراهم کند و از تداخل و شلوغی کمتری برخوردار باشد. به گفته کامکست، پشتیبانی از این استاندارد باعث می‌شود که روتر xFi Advanced Gateway سریع‌تر و قابل اعتمادتر از نسخه قدیمی‌تر باشد و کاربرانی که نیاز به سرعت بیشتر در اپلیکیشن‌های پرمصرف دارند؛ بتوانند به راحتی از آن در خانه استفاده کنند.

روتر Wi-Fi 6E کامکست

Comcast می‌گوید که روتر جدید می‌تواند اینترنت سریع‌تری بدهد و در برخی نقاط سرعت تا ۳ گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید. در حالی‌که روترهای Wi-Fi 6E نسبت به روترهای وای‌فای ۶ از نظر سرعت برتری ندارند و فقط در پشتیبانی از باند رادیویی جدید ۶ گیگاهرتز، تمایز ایجاد می‌کنند؛ کامکست می‌گوید روتر Wi-Fi 6E جدید او می‌تواند مدیریت داده‌های بهتری روی اپلیکیشن‌های پرمصرف جدید داشته باشد.

روترهای Wi-Fi 6E در حال معرفی و ورود به بازار هستند ولی هنوز بسیاری از کاربران در اروپا و امریکا از روترهای وای‌فای ۵ یا همان استاندارد ۸۰۲.۱۱ac استفاده می‌کنند؛ چون شرکت‌های ISP و سرویس‌دهنده اینترنت آن‌ها، طرح‌های جدیدی برای ارتقا به وای‌فای ۶ ارائه نداده‌اند. همین‌طور، هنوز بسیاری از دستگاه‌های بی‌سیم که در دست مردم هستند؛ به طور کامل از وای‌فای ۶ پشتیبانی نمی‌کنند؛ چه برسد به روترهای گران‌قیمت Wi-Fi 6E که از ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار آغاز شده و گاها تا ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند.

کامکست می‌گوید مشتریان از ماه آینده می‌توانند روتر جدید را دریافت کنند. مشتریانی که برای پلن اینترنت Gigabit یا بسته کامل xFi ثبت‌نام کردند؛ در اولویت بوده و زودتر این روتر xFi را دریافت خواهند کرد. کامکست می‌گوید هزینه ماهیانه روتر جدید ۱۴ دلار برای هر ماه است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا