وای‌فای

ایسوس اولین روتر گیمینگ Wi-Fi 6E چهار بانده دنیا را معرفی کرد

ایسوس ROG Rapture GT-AXE16000

ایسوس در نمایشگاه CES 2022 از اولین روتر گیمینگ Wi-Fi 6E چهار بانده دنیا به نام ROG Rapture GT-AXE16000 رونمایی کرد. البته اولین روتر چهار بانده دنیا نیست و سال گذشته نت‌گیر یک روتر Orbi چهار بانده معرفی کرد ولی از سری وای‌فای ۶ بود.

این روتر ایسوس به طور خاص برای گیمرها و سیستم‌های گیمینگ ساخته شده و از سوی برند ROG عرضه می‌شود که برای گیمرهای علاقه‌مند به محصولات ایسوس کاملا شناخته شده است. قیمت این روتر از بسیاری سیستم‌های مش وای‌فای یا روترهای Wi-Fi 6E پایین‌تر است.

روتر ROG Rapture GT-AXE16000 ایسوس دارای چهار بانده رادیویی همزمان است: یک باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز، دو باند رادیویی ۵ گیگاهرتز و یک باند رادیویی ۶ گیگاهرتز. سه باند ۵ و ۶ گیگاهرتز هر کدام سرعت اسمی ۴۸۰۴ مگابیت بر ثانیه دارند و باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۱۱۴۸ مگابیتی اسمی می‌دهد تا مجموع سرعت همه باندهای رادیویی روی این روتر به مرز ۱۶ گیگابیت بر ثانیه برسد و سریع‌ترین روتر دنیا تا به امروز محسوب شود.

همیشه سرعت‌های وای‌فای کمتر از این مقدارها است ولی تصور کنید شما یک روتر گیمینگ با سه باند رادیویی فعال دارید که هر کدام می‌توانند تبادل اطلاعاتی در حد چند گیگابیت بر ثانیه داشته باشند!!!

روتر گیمینگ ایسوس

روتر گیمینگ جدید ایسوس دارای یک تراشه وای‌فای Wi-Fi 6E برودکام با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز و ۶۴ بیتی است.

این روتر از سیستم مش وای‌فای AiMesh ایسوس پشتیبانی می‌کند و از یک باند رادیویی ۵ گیگاهرتز یا باند رادیوی جدید ۶ گیگاهرتز برای لینک backhaul و ارتباط میان روتر اصلی با نودهای فرعی در مش وای‌فای استفاده کرد.

در درگاه‌های ارتباطی نیز این روتر خبرهای خوبی برای مشتاق سرعت و بازی دارد. روتر ROG Rapture GT-AXE16000 از دو درگاه لن ۱۰ گیگابیت یا چهار درگاه لن ۱ گیگابیت سود می‌برد و دارای یک درگاه WAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت است. سه درگاه USB و ۸ آنتن خارجی این روتر نیز کاملا مشهود هستند.

به سبک سایر تجهیزات گیمینگ ایسوس، این روتر نیز قابلیت نورپردازی RGB را دارد و در پنل مدیرتی خود ابزارهایی برای مدیریت ترافیک گیمینگ و اتصال به سرورهای بازی‌ها با تاخیر کمتر ارائه می‌دهد. قابلیت Asus RangeBoost Plus وعده می‌دهد که پوشش وای‌فای بهتری در خانه برای کاربران فراهم شود و شاهد ویژگی triple-level game acceleration برای سرورهای گیمینگ هستیم.

هیچ جای تعجبی ندارد که ایسوس ROG Rapture GT-AXE16000 با این مشخصات و سخت‌افزار به قیمت ۶۴۹ دلار روانه بازار شود. اگر فکر می‌کنید قیمت این روتر بسیار بالا است؛ بهتر است بدانید که روتر نت‌گیر اوربی چهار بانده معرفی شده در سال گذشته، ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد. ایسوس این روتر گیمینگ را در تابستان ۲۰۲۲ روانه بازار می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
cnet

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا