وای‌فای

روتر جدید نت‌گیر وعده وای‌فای حرفه‌ای در دفاتر کار خانگی را می‌دهد

Orbi Pro SXK50 جدیدترین روتر مش وای‌فای سه بانده نت‌گیر

نتگیر در نمایشگاه CES 2022 از روتر مش وای‌فای جدیدی رونمایی کرد که وعده دسترسی به یک اینترنت و وای‌فای حرفه‌ای در خانه‌ها را می‌دهد.

روتر Orbi Pro SXK50، آخرین روتر مش وای‌فای سه بانده معرفی شده توسط نتگیر با پشتیبانی از Wi-Fi 6 است. این مدل اوربی گپ میان مدل‌های Orbi Pro SXK30 و SXK80 را از بین می‌برد که قبلا معرفی شده‌اند.

روتر جدید نتگیر به صورت تئوری سرعت وای‌فای ۵.۴ گیگابیت بر ثانیه را می‌دهد و تا ۷۵ دستگاه به طور همزمان به آن وصل می‌شوند. حداکثر پوشش‌دهی آنتن این روتر به همراه نودها نیز نزدیک به ۱۲۰۰ مترمربع است. هر نود یا روتر اصلی این بسته مش وای‌فای پوشش وای‌فای نزدیک به ۴۶۴ مترمربع دارد.

روتر اوربی نتگیر

در مدل روتر Orbi Pro SXK50 شاهد سه درگاه شبکه اترنت LAN یک گیگابیت و یک WAN گیگابیتی هستیم ولی در مدل نود چهار درگاه شبکه LAN یک گیگابیت در دسترس هستند.

در حالی‌که امسال نمایشگاه CES شاهد رونمایی از روترهای نسل Wi-Fi 6E است؛ نتگیر برای کاربران خانگی حرفه‌ای که می‌خواهند در خانه خود یک دفتر کاری متصل به اینترنت پرسرعت داشته باشند؛ جدیدترین روتر مش وای‌فای خود را با استاندارد وای‌فای ۶ ارائه کرده است.

روتر اوربی نتگیر

این روتر سه بانده است و در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۵۷۳ مگابیت و در هر یک از باندهای رادیویی ۵ گیگاهرتز سرعت ۲۴۰۲ مگابیت را می‌بینیم. در فرکانس ۵ گیگاهرتز از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌شود.

روتر اوربی نتگیر

از دیگر گفتنی‌های درباره این روتر، استفاده از پروتکل رمزنگاری WPA3 و پیکربندی VLAN برای راه‌اندازی شبکه‌های خصوصی مجازی است. این روتر اجازه نصب VPN را می‌دهد و حداکثر از ۸ استریم مجزا پشتیبانی خواهد کرد.

به گفته نتگیر، روتر Orbi Pro SXK50 با قیمت ۴۴۹ دلار در بازار ایالات متحده و ۴۱۹ دلار در بازار اروپا از یکی دو ماه دیگر عرضه می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
techradar

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا