وای‌فای

لینک سیس جدیدترین روتر وای‌فای ۶ خود را با قیمتی مقرون به صرفه معرفی کرد

روتر لینک سیس Hydra Pro 6

شرکت لینک‌سیس همانند سایر شرکت‌های شبکه‌ای در نمایشگاه CES 2022 حضور پررنگی نداشت و صرفا یکی دو محصول جدید معرفی کرد؛ از جمله روتر Hydra Pro 6 که مبتنی بر وای‌فای ۶ است.

لینک سیس در تابستان گذشته از روتر Hydra Pro 6E رونمایی کرده بود و اکنون جای تعجب داشت که همان روتر را با یک استاندارد عقب‌تر و قدیمی‌تر به عنوان روتر جدید سال ۲۰۲۲ خود رونمایی می‌کند.

البته روتر Hydra Pro 6 یک سنت‌شکنی در محصولات لینک سیس است و جزو روترهای ارزان‌قیمت این برند با ۳۰۰ دلار به شمار می‌رود.

روتر لینک سیس وای‌فای ۶

لینک سیس می‌گوید این روتر می‌تواند مساحتی حدود ۲۵۰ مترمربع را زیر پوشش وای‌فای سریع و مطمئن ببرد و بیش از ۳۰ دستگاه یا کاربر به طور همزمان به آن متصل شوند.

این روتر در رده AX5400 بوده و مجموع سرعت باندهای رادیویی آن به طور سامی ۵.۴ گیگابیت بر ثانیه است. روی این روتر از تراشه مرکزی دو هسته‌ای شرکت کوالکام با سرعت ۱ گیگاهرتز استفاده شده است و قابلیت پشتیبانی از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز را روی فرکانس ۵ گیگاهرتز دارد.

روتر لینک سیس وای‌فای ۶

چون این روتر از استاندارد وای‌فای ۶ و با دو باند رادیویی است؛ روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت اسمی ۵۷۴ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت اسمی ۴۸۰۴ مگابیت را به نمایش می‌گذارد.

دارای یک درگاه USB 3.0، یک درگاه WAN و ۴ درگاه LAN گیگابیتی است و دو آنتن خارجی به همراه دو آنتن داخلی برای ارتباطات وای‌فای دارد.

روتر لینک سیس وای‌فای ۶

لینک سیس می‌گوید این روتر به فناوری‌های Seamless WiFi و OFDMA و مش وای‌فای مجهز است و به سادگی می‌توان با یک اپلیکیشن موبایل آن را کنترل کرد.

از نظر نرم‌افزاری از پروتکل رمزنگاری WPA3/WPA2 به همراه فایروال SPI پشتیبانی می‌کند و قابلیت به‌روزرسانی خودکار فریم‌ویر و نصب بسته‌های امنیتی جدید را دارد. همین‌طور به قابلیت‌های تعریف شبکه میهمان، کنترل والدین و نصب VPN مجهز است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
t3

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا