وای‌فای

پیش‌فروش روتر گیمینگ WRT32X لینک‌سیس آغاز شد

شرکت لینک‌سیس در ابتدای سال و نمایشگاه CES از یک روتر مخصوص بازی پرقدرت با مشخصات سطح بالا به نام WRT32X رونمایی کرد. اکنون؛ لینک‌سیس ضمن معرفی دوباره این روتر بی‌سیم؛ عرضه و پیش‌فروش آن را آغاز کرد.

روتر WRT32X در رده AC3200 با قابلیت MU-MIMO است. یک روتر سه بانده محسوب می‌شود که شامل یک باند ۲.۴ گیگاهرتز و دو باند ۵ گیگاهرتز شبیه‌سازی‌شده است. روی باند ۲.۴ گیگاهرتز سرعت وای‌فای ۶۰۰ مگابیت (N600) و روی باندهای ۵ گیگاهرتز در مجموع سرعت وای‌فای ۲۶۰۰ مگابیت (AC2600) است. این روتر چهار آنتن خارجی بی‌سیم دارد. 

پردازنده روتر WRT32X دو هسته‌ای با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است که در کنار خود ۵۱۲ مگابایت حافظه رم DDR3 و ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش را می‌بیند. درگاه‌های ارتباطی این روتر شامل یک درگاه WAN یک گیگابیت و چهار درگاه LAN یک گیگابیت، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه ترکیبی eSATA/USB 3.0 است. 

لینک‌سیس می‌گوید روی این روتر از یک فناوری به نام Killer Prioritization Engine استفاده کرده است. ماجرای این قابلیت است که در صورتی که از تجهیزات شبکه و تجهیزات کامپیوترهای پی‌سی گیمینگ پرقدرت استفاده کنید؛ روتر بی‌سیم با قابلیت Killer Prioritization Engine می‌تواند کامپیوتر متصل به روتر برای بازی را تشخیص داده و بالاترین پهنای‌باند، کم‌ترین تاخیر و اولویت‌دهی شبکه به این سیستم برای بازی‌های آنلاین بی‌درنگ و استریم ترافیک روی شبکه را به طور خودکار انجام دهد. شرط استفاده از Killer Prioritization Engine این است که از سیستم گیمینگ سطح بالایی با تجهیزات شبکه قدرتمندی استفاده کنید. 

دیگر ویژگی شاخص این روتر؛ استفاده از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز روی فرکانس ۵ گیگاهرتز است. البته، اگر شما بخواهید از این پهنای‌باند لذت ببرید؛ باید از سخت‌افزار شبکه‌ای با پشتیبانی از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز استفاده کنید وگرنه روی همان پهنای‌باند ۸۰ مگاهرتز فعال می‌شوید و سرعت وای‌فای کاهش خواهد یافت.

قرار است لینک‌سیس روتر مخصوص بازی WRT32X را از ۲۱ سپتامبر روانه بازار کند اما از هم‌اکنون پیش‌فروش آن روی سایت‌هایی مانند آمازون به قیمت ۳۰۰ دلار آغاز شده است. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا