ویدیو

ویدیو: اگر وای‌فای صدا داشت؛ احتمالا چیزی شبیه به این صدا می‌شنیدیم

تا کنون به این موضوع فکر کردید که اگر شبکه‌های وای‌فای خانگی صدا داشتند؛ چه چیزی به گوش می‌رسید؟

یعنی یک شبکه وای‌فای هنگام کار و اتصال دستگاه‌های شبکه به آن، انتقال اطلاعات یا دریافت و ارسال سیگنال‌ها چه صداهایی در فضا منتشر می‌کرد. 

مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر که صدا تولید می‌کنند؛ از کامپیوتر و لپ‌تاپ بگیرید تا وسایل خانگی مانند یخچال، آب‌میوه‌گیر، چرخ گوشت و روترهای بی‌سیم.

یک هنرمند روسی به نام Dmitry Morosov توانسته صدای ارتباط میان ۴ روتر وای‌فای و ۴ مودم LTE را بسازد.

این قطعه صدا که به صورت ویدیویی هم پیاده‌سازی شده است؛ به نام قطعه صدای Mayak معروف بوده و براساس تجزیه و تحلیل نورهای چراغ‌های LED به عنوان داده‌های دریافت شده برای رسیدن به صدای وای‌فای ساخته شده است.

این هنرمند روسی تلاش کرده است چشمک زدن چراغ‌های LED دریافت و ارسال اطلاعات را با یک سینث‌سایزر (Synthesizer) پیاده‌سازی کند.

در حقیقت، سینث‌سایزر صدای ارتباط دستگاه‌های کاربران با روترهای بی‌سیم را شبیه‌سازی کرده است.

یک کیت سخت‌افزاری Arduino وظیفه تجزیه و تحلیل رفتار چراغ‌های چشمک‌زن LED و تولید دستورات صوتی برای سینث‌سایزر را برعهده دارد.

خیلی جالب است بدانیم وقتی ایمیل خود را با وای‌فای چک می‌کنیم؛ وارد یک شبکه اجتماعی می‌شویم؛ در حال دانلود فیلم یا باز کردن صفحه وبی هستیم؛ صدای وای‌فای چیست!

در ویدیوی زیر می‌توانید صدای وای‌فای شبیه‌سازی‌شده را بشنوید. به نظر من شبیه صدا میدان‌های جنگ است:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا