زوم تک

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی با تلفظ فارسی

زبان های خارجی مختلفی را می شناسیم که کاربردهای متعددی دارند و هرکدام از آنها می تواند به دانش و اطلاعات ما در مورد مردمان کشورها و آداب و رسوم آنها کمک زیادی کند. علاوه بر زبان انگلیسی که یکی از زبان های بین المللی و مهم می باشد، یادگیری زبان های دیگر می تواند به ما کمک کند تا با دنیای اطرافمان بیشتر ارتباط برقرار کنیم. یکی از این زبان های جذاب زبان ترکی استانبولی است. شاید تصور کنیم که این زبان فقط در کشور ترکیه کاربرد دارد ولی اینگونه نیست و می توانیم افراد ترک زبان زیادی را در سراسر جهان و کشورهای خاورمیانه مشاهده کنیم که به این زبان صحبت می کنند.

آموزش نکات کلیدی و مهم در رابطه با یادگیری زبان ترکی استانبولی می تواند به ما کمک کند تا با سنت، فرهنگ و آداب و رسوم یکی از تاریخی ترین کشورهای جهان یعنی ترکیه بیشتر آشنا شویم. روش های آموزشی مختلفی برای این منظور وجود دارد که هرکدام دارای مزایا و ویژگی های خاص خود می باشد، یکی از این متدها استفاده از برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی با تلفظ فارسی است که برای ما فارسی زبانان بسیار کاربردی و با اهمیت است. در ادامه این مطلب می خواهیم ضمن بررسی زبان ترکی استانبولی و کیفیت یادگیری آن با برخی از مهمترین برنامه های آموزشی این زبان بیشتر آشنا شویم.

زبان ترکی استانبولی

مقدمه ای بر اهمیت آموزش زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی از دیرباز تا به اکنون یکی از مهترین زبان ها و گویش های موجود در غرب آسیا و خاورمیانه است یکی از مهمترین ریشه های زبانی برای آن زبان ترکی استانبولی است و بیشتر از گویش های دیگر در کشور ترکیه و سایر کشورهای ترک زبان کاربرد دارد. باید گفت که منظور از زبان های خارجی تنها زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و از این دست زبان های اروپایی نیست و یک زبان اروپایی دیگر به نام ترکی وجود دارد که بسیار مورد توجه و استقبال مردمی قرار گرفته است. دلایل مختلفی را می توانیم برای کسب آموزش و یادگیری این زبان جذاب معرفی کنیم که هرکدام برای دسته و گروه خاصی از افراد کاربرد دارد.

یکی از عمده دلایل مهم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی، سفر و مهاجرت به کشور ترکیه بعنوان یکی از قطب های صنعت گردشگری است که سالانه میلیونها نفر از سراسر جهان از این کشور و اماکن مذهبی و تاریخی آن بازدید می کنند. به این صورت افرادی که می خواهند به این کشور سفر کنند دوست دارند با زبان آن نیز آشنا شوند و برای گشت و گذار در مراکز مختلف آن خود بتوانند به این زبان صحبت کنند.

یکی دیگر از دلایل مهم برای آموزش زبان ترکی و استفاده از برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی با تلفظ فارسی این است که کشورمان ایران در مجاورت و همسایگی کشور ترکیه قرار دارد و از این نظر می توانیم براحتی بین این دو کشور رفت و آمد کنیم که البته این مسافرت بدون ویزا و روادید قابل انجام نیز هست. صنعتگران و صاحبان کسب و کار ایرانی زیادی وجود دارند که همیشه به ترکیه سفر می کنند تا بتوانند به تجارت خود بپردازند و در این کشور با سایر کشورهای اروپایی همجوار با آن مراوده مالی و کالایی انجام دهند. همسایه بودن با کشور ترکیه نقش پررنگی در ایجاد بازارچه های مرزی بین دو کشور دارد که می تواند کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کند.

از جمله دلایل مهم و اصلی دیگر برای آموزش زبان ترکی استانبولی، مسافرت دانشجویان و محصیل جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف ترکیه است. برای انجام اینکار ابتدا باید به زبان ترکی بطور کامل آشنا باشیم چون تمامی محتوا و مطالب درسی به زبان ترکی تدریس می شود و ناگزیر هستیم تا به تمامی اصطلاحات و واژگان این زبان تسلط داشته باشیم. البته برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه باید در آزمون های مخصوص یادگیری زبان ترکیه نمره قبولی کسب کنیم تا بتوانیم مجوز ورود به این دانشگاه ها را بدست بیاوریم ولی در دانشگاه های خصوصی این کشور که شهریه های بالاتری دارند یادگیری زبان انگلیسی کافیست.

دلایل مختلف دیگری وجود دارند که هرکدام می تواند برای گروهی از افراد صادق باشد، بر همین اساس اگر بخواهیم یادگیری زبان ترکی استانبولی را شروع کنیم باید از روش های معتبر و نوین شناخته شده اقدام به آموزش این زبان کنیم، یکی از این روش های جذاب استفاده از فیلم های آموزشی و محتوا محور است که می توانیم آنها را از طریق آموزش های آنلاین فرادرس مشاهده کنیم و با تمامی سرفصل های یادگیری زبان ترکی استانبولی آشنا شویم.

چطور آموزش زبان ترکی استانبولی را شروع کنیم؟

روش ها و شیوه های متعددی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی وجود دارد که هرکدام از آنها می تواند برای افراد و گروه های خاصی مناسب باشد. در ادامه این بخش می خواهیم برخی از متدهای شناخته شده برای این منظور را معرفی کنیم و با مزایا و ویژگی های هرکدام آشنا شویم.

یادگیری زبان ترکی استانبولی

استفاده از کلاس های حضوری

مشخص است که یکی از ابتدایی ترین روش های موجود برای یادگیری زبان ترکی حضور در کلاس های درسی و آموزشگاهی است که در آنها می توانیم از تدریس دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی توسط اساتید باتجربه و زبده استفاده کنیم. در بسیاری از کلاس های درسی باید حتما بصورت حضوری فعالیت داشته باشیم و در کنار سایر زبان آموزان که می خواهند تکنیک های مربوط به زبان ترکی را یاد بگیرند حضور داشته باشیم. همراه با همکلاسی ها می توانیم مهارت های مکالمه و گفتاری را تقویت کنیم و از آنها در این زمینه کمک بگیریم.

ولی حضور در کلاس های درسی بدون معایب نخواهد بود و همیشه باید در جلسات مشخص شده در زمان و مکانی خاص حضور داشته باشیم و در این مسیر مشکلات حمل و نقل و هزینه های رفت و آمد را هم باید تقبل کنیم که به افزایش هزینه های کارآموزان منجر خواهد شد. البته نباید از شهریه های بالای کلاس های آموزشگاهی زبان غافل شد که فشار مضاعفی را به دانش آموزان برای یادگیری زبان ترکی استانبولی وارد می کند.

استفاده از کلاس های ویدیو کنفرانس

یکی از راه های دیگر برای یادگیری زبان ترکی استانبولی بهره بردن از کلاس های آنلاین و ویدیو کنفرانس است که می تواند مشکلات حمل و نقل و هزینه های آن را برای دانشجویان کاهش دهد. با استفاده از این روش می توانید در هر مکانی که می خواهیم چه در منزل و محل کار و چه در سفر به کشورهای دیگر از کلاس های آموزشی مربوطه استفاده کنیم. ولی حتما باید در هر صورت به یک ارتباط اینترنتی و آنلاین دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم به این کلاس ها متصل شویم. البته تجهیزات و وسایل ارتباطی مجهز نیز نباید فراموش شود تا بتوانیم بدون هیچ مشکلی به این درگاه های مشخص شده متصل شویم.

استفاده از برنامه های آموزشی

ولی یکی از جدیدترین شیوه های آموزش زبان ترکی را می توان استفاده از برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی با تلفظ فارسی برشمرد که هرکسی با استفاده از گوشی های تلفن همراه در هر نوع سیستم عاملی می تواند به تمامی اطلاعات و مستندات لازم برای یادگیری این زبان دسترسی داشته باشد. نرم افزارهای معرفی شده در این زمینه می توانند با کمترین هزینه فرآیند یادگیری را برای دانشجویان فراهم کنند و جدیدترین متدهای آموزشی را برای آنها فراهم کنند. برای این منظور در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی بپردازیم.

مهمترین برنامه های آموزش زبان ترکی استانبولی

همانطور که گفته شد یکی از روش های جدیدتر که برای یادگیری زبان ترکی مورد استفاده قرار گرفته است و اتفاقا با استقبال گسترده کاربران مواجه شده است بهره بردن از برنامه های آموزش زبان ترکی می باشد که برای سیستم عامل های موبایلی مانند اندروید و iOS مورد استفاده قرار گرفته است. هرکدام از این نرم افزار توسط مراکز آموزش زبان بصورت تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا کاربران هنگام کار با آنها از رابط کاربری جذابی استفاده کنند و هیچ وقت از آموزش خسته نشوند. در ادامه نیز می خواهیم به معرفی برخی از اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی اشاره کنیم، پس با ما همراه باشید.

آموزش زبان ترکی

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی Busuu

اولین نرم افزاری که می خواهیم در این زمینه معرفی کنیم و از جمله نرم افزارهای رایگان عرضه شده برای عموم افراد است اپلیکیشن Busuu می باشد. در این نرم افزار علاوه بر زبان ترکی استانبولی می توانیم آموزش سایر زبان های زنده دنیا را نیز پیگیری کنیم و از تکنیک های یادگیری مورد اشاره در آن استفاده کنیم. طراحی این نرم افزار بصورتی است که بتوانیم هرچه زودتر و سریعتر به اهداف مشخص شده خودمان برسیم و با مهمترین و پرکاربردترین کلمات روزمره و دیالوگ های صوتی زبان ترکی با تلفظ فارسی آشنا شویم.

در بخش های دیگر آن می توان اصول یادگیری دستور زبان ترکی را مشاهده کرد که برای جمله سازی بسیار مهم است. علاوه بر نسخه ی رایگان نرم افزار Busuu می توانیم برای یادگیری کاملتر از نسخه ی پیشرفته تر آن هم استفاده کنیم که برای اینکار باید هزینه اشتراک ماهانه با مبلغ کمی را پرداخت کنیم. در حال حاضر برای استفاده از این نرم افزار می توانیم آن را از فروشگاه گوگل پلی برای سیستم عامل اندروید و همچنین از فروشگاه اپ استور برای سیستم عامل iOS دانلود و نصب کنیم.

برنامه آموزش ترکی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

از جمله نرم افزارهای گسترده که بصورت تخصصی به آموزش های خارجی مخصوصا زبان ترکی استانبولی پرداخته است اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که می توانیم از این نرم افزار برای یادگیری مهارت های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب بهره ببریم. از مزایای مهم کار با این برنامه وجود بیش از ۲۰۰۰۰ ساعت فیلم آموزشی است که می تواند تمامی بخش های کلیدی و مهم آموزش زبان ترکی استانبولی را پوشش دهد. بهره بردن از اساتید و کارشناسان زبان های خارجی توانسته است سطح کیفی این نرم افزار را ارتقا دهد. برای کار با یک نرم افزار جامع با عنوان برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی با تلفظ فارسی می توانیم از اپلیکیشن فرادرس در سیستم عامل های اندروید و iOS استفاده کنیم و به همین خاطر می توانید با مراجعه به لینک زیر نسبت به دانلود و نصب آن اقدام کنید.

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی Doulingo

یکی از پرکاربردترین و محبوبترین نرم افزارهای موجود برای یادگیری انواع زبان های خارجی مانند زبان ترکی استانبولی، اپلیکیشن دولینگو می باشد که توانسته است بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را در سراسر جهان برای خود جذب کند. در کنار منابع بزرگ و عظیم این نرم افزار می توانیم بصورت تعاملی با کاربران و زبان آموزان دیگر در سایر نقاط جهان ارتباط برقرار کنیم و با زبان ترکی با آنها صحبت کنیم. تکنیک و شیوه ی آموزشی نرم افزار Doulingo براساس تفکیک درس های مختلف و مهارت های مورد نیاز است که می توانیم آنها را در بخش های کوچکتر مشاهده کنیم و بعد از اتمام موفقیت آمیز هر درس به سراغ مهارت و درس بعدی برویم.

برای هرکدام از مهارت های مشخص شده از قبیل خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن آموزش های متنوعی تعبیه شده است که در فضای گرافیکی و جذاب موجود در نرم افزار دولینگو می توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم. برای اینکه بتوانید از این نرم افزار کاربردی استفاده کنید می توانید آن را در نسخه های مختلف تلفن های همراه هوشمند دانلود و نصب کنید.

زبان ترکی

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی Wordpower Turkish

یکی دیگر از انواع برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی با تلفظ فارسی که بطور مشخص بر روی یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی تمرکز دارد اپلیکیشن Wordpower Turkish می باشد و می توانیم با استفاده از این نرم افزار به حجم بالایی از لغات و واژگان ترکی دسترسی داشته باشیم. از مزایای مهم این نرم افزار دسته بندی های کامل و مناسب برای هر مهارت است که می توانیم هرکدام از مهارت های مورد نیاز یادگیری زبان ترکی استانبولی را در آن مشاهده کنیم. حجم لغات قرار داده شده در نرم افزار Wordpower Turkish بیش از ۲۰۰۰ کلمه می باشد که می تواند نقش مهمی در یادگیری لغات اصلی زبان ترکی داشته باشد. برای شروع آموزش ترکی استانبولی می توانید این نرم افزار را برای گوشی های اندرویدی از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

کلام آخر درباره برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی با تلفظ فارسی

در این مطلب سعی کردیم با دلایل مهم یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی آشنا شویم و درباره روش های مختلف مورد استفاده برای آموختن این زبان محبوب صحبت کردیم. یکی از این شیوه های جدید و نوین استفاده از برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی با تلفظ فارسی می باشد که می تواند برای ایرانیان و فارسی زبانان بسیار مهم و کاربردی باشد و برای این منظور به بررسی مهمترین نرم افزارهای موجود برای یادگیری این زبان پرداختیم. حال برای اینکه بتوانیم مراحل یادگیری زبان ترکی استانبولی را همراه با بهترین متدهای آموزشی دنبال کنیم پیشنهاد می کنیم از نرم افزارهای معتبر در این زمینه استفاده کنید که یکی از این موارد اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که همراه با ارائه راهکارهای آموزشی می توانید از تجربیات اساتید زبده و کارشناسان زبان ترکی براحتی استفاده کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا