زوم تک

آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید

در حاضر که با پیشرفت های تکنولوژی در سراسر جهان، کشورها از نظر جغرافیایی بهم نزدیکتر شده اند باید مهارت و تخصص لازم برای مکالمه به زبان های خارجی را داشته باشیم و این ویژگی در بین افرادی که به کشورهای دیگر سفر می کنند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در این بین باید به دنبال آموزش های کامل و جامع جهت یادگیری مکالمه و صحبت کردن با برخی از زبان های پرکاربرد مانند زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و … باشیم که هرکدام کاربردهای خاص خود را خواهد داشت. البته شیوه ی آموزش در عصر حاضر بسیار راحتتر و ساده تر از گذشته شده است تا عموم افراد بتوانند در هر زمان و مکانی آموزش های لازم را طی کنند.

یکی شیوه های یادگیری نوین آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید است که می توانیم با بهره بردن از اپلیکیشن های موجود در این زمینه قدرت مکالمه و صحبت کردن خود را به زبان انگلیسی افزایش دهیم. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به شیوه های سنتی و جدید یادگیری زبان انگلیسی که علاقمندان می توانند از آن استفاده کنند و در ادامه نیز با برخی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید آشنا خواهیم شد.

معرفی روش های آموزش مکالمه انگلیسی

شیوه های متعددی از ابتدا تا به الان برای یادگیری مکالمه انگلیسی تعریف شده است که هرکدام از آنها می تواند ویژگی و خصوصیات منحصربفردی داشته باشد تا ما را در آموزش هرچه مکالمه به زبان انگلیسی یاری کند.

معرفی روش های آموزش مکالمه انگلیسی

آموزش حضوری

یکی از روش هایی که می توانیم از آن برای آموختن مکالمه انگلیسی استفاده کنیم حضور در کلاس ها و آموزش بصورت حضوری است. این روش از قبل تا به اکنون وجود داشته و یکی از شیوه های سنتی برای یادگیری مکالمه و Speaking می باشد که می توانیم با حضور در کلاس ها که می تواند در آموزشگاه ها و همچنین مدارس زبان تشکیل شود، از تدریس اساتید خبره در این زمینه استفاده کنیم. این روش به ما کمک خواهد کرد بدون هیچ واسطه ای بتوانیم از نظرات و پیشنهادات مطرح شده در کلاس ها برای پیشرفت مهارت های گفتاری خود استفاده کنیم و همچنین با سایر زبان آموزان حاضر در سر کلاس به مکالمه بپردازیم. جنبه های مهمی برای تقویت صحبت کردن در یک کلاس آموزشی وجود دارد که باعث شده است این روش هنوز هم طرفداران خاص خود را داشته باشد.

ولی از معایب عمده کلاس های آموزشی می توان به الزام حضور در کلاس اشاره کرد که برای بسیاری از کارمندان و کارکنانی که شرایط حضور در کلاس ها را ندارند سخت و مشکل است و البته اگر در کلاس حضور فیزیکی نداشته باشیم عملا از مباحث کلی کلاس عقب خواهیم افتاد و نمی توانیم در ادامه مراحل آموزشی را بصورت گام به گام طی کنیم. از دیگر مشکلات مربوط به کلاس های حضوری بحث رفت و آمد و همچنین مشکل حمل و نقل است که در دوره های مختلف زمانی برای زبان آموزان معضل بزرگی می باشد و افراد در هر کجای شهر که باشند قبل از شروع کلاس باید در آموزشگاه حاضر شده و برای یادگیری مباحث مکالمه انگلیسی آماده باشند.

مشکل دیگری که برای کسانی که می خواهند در کلاسهای حضوری شرکت کنند معضل زمان تشکیل کلاس است که به هر ترتیب این زمان با بسیاری از فعالیت های دانش آموزان تداخل خواهد داشت و نمی توان حتی زمان آن را در ایام تعطیل قرار داد چون اوقات فراغت هرکسی برایش مهم و غیرقابل تغییر است. البته در این زمینه می توان به معایب دیگری اشاره کرد که شامل :

  • اتلاف زمان دانش آموزان
  • پرداخت کردن هزینه های حمل و نقل
  • دریافت محتوای آموزشی فقط از منابعی خاص
  • تشکیل کلاس ها بصورت عمومی
  • پرداخت هزینه های بالای شهریه کلاس
  • الزام به تکمیل دوره یادگیری فقط در کلاس آموزشی
  • زمانبر بودن سیر مراحل آموزشی

لازم به ذکر است کسانی که علاقه دارند حتما در کلاس های حضوری شرکت کنند مشکلات فوق مهم نخواهد بود و با هر مشکلی که باشد در کلاس ها حاضر خواهند شد. البته برای اینکه هم از فواید حضور در کلاس و هم دوره های از راه دور استفاده کنید پیشنهاد می کنیم از آموزش های آنلاین فرادرس در این زمینه استفاده کنید.

استفاده از ویدیو کنفرانس

روش دیگری که می توانیم از آن در کنار آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید، برای یادگیری فن بیان و صحبت کردن به زبان انگلیسی بهرمند شویم استفاده از کلاس های آنلاین یا ویدیو کنفرانس است. در این کلاس های می توانیم بصورت آنلاین در کلاس های درسی تعریف شده حاضر شویم و در دوره های مشخص شده یادگیری مهارت های گفتاری را آغاز کنیم. از ویژگی های خوب این روش نسبت به شیوه ی حضور در کلاس این است که دیگر نیاز نیست در حضور فیزیکی در کلاس های درسی زبان انگلیسی داشته باشیم و می توانیم از هر کجای شهر، کشور و حتی سراسر جهان تنها با استفاده از یک اشتراک اینترنتی به فضای کلاس مجازی تعبیه شده متصل شده و از تدریس اساتید در این پلتفرم استفاده کنیم.

آموزش زبان ویدیو کنفرانس

در کنار مزایای این روش البته معایبی هم وجود دارد که ابتدا همین اشتراک اینترنت است که در برخی از مناطق و یا در سفر نمی توانیم از اینترنت ثابت و پایداری استفاده کنیم و به همین خاطر زمان کمی در کلاس شرکت خواهیم کرد که کیفیت آموزش ما را تحت تاثیر قرار می دهد. معضل بعدی الزام به در اختیار داشتن وسایل و تجهیزات مناسب برای اتصال از راه دور در کلاس های آنلاین است که می توان به وسیله ی دوربین کوچک مخصوص، سیستم کامپیوتری مناسب، میکروفون و نرم افزار های ارتباطی اشاره کرد. استفاده از کلاس های آنلاین همانطور که مشاهده شد مزایای خوبی برای برخی دانشجویان دارد ولی خالی از عیب هم نیست. برخی دیگر از سایر معایب حضور در کلاس های آنلاین عبارتند از :

  • استفاده از منابع یادگیری از پیش تعیین شده
  • نیاز به دسترسی دائم به اتصال اینترنتی
  • هزینه های شهریه بالا برای حضور در کلاس
  • وقت گیر و زمانبر بودن کلاس های آموزشی

همانطور که مشخص است هرچند نسبت به کلاس های عمومی در آموزشگاه ها، حضور در کلاس حذف شده ولی باید دید با معایب گفته شده این روش مناسب چه کسانی برای کسب یادگیری مکالمه انگلیسی خواهد بود. ولی یکی از روش های نوین و جدیدی که می توانیم در حال حاضر از آن استفاده کنیم آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید است که در بخش بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

اپلیکیشن های آموزش مکالمه انگلیسی

کار با اپلیکیشن های آموزش مکالمه انگلیسی

بعد از معرفی روش های قبلی می خواهیم با شیوه ی جدید و نوینی آشنا شویم که نوع آموزش مکالمه زبان انگلیسی را متحول کرده است و دیگر نیازی نیست در مکان و زمان مشخصی سیر مراحل آموزش ها را طی کنیم. با دانلود نرم افزار آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید  می توانیم مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را تقویت کنیم و به تمامی منابع و مراجع آموزشی بروز دسترسی داشته باشیم و همچنین از آنها برای پیشرفت مهارت های گفتاری خود استفاده کنیم. از مزایا و ویژگی های خوبی که می توانیم برای این روش بیان کنیم رایگان بودن اکثر برنامه های معرفی شده برای اجرای نرم افزارهای اندرویدی می باشد و افراد می توانند با کمترین هزینه شرایط شروع آموزش مکالمه زبان انگلیسی را برای خود فراهم کنند

در هر نرم افزار و اپلیکیشنی که در ادامه معرفی خواهیم کرد می توانیم با روش ها و متدهای مختلفی جهت یادگیری مفاهیم مکالمه زبان انگلیسی آشنا شویم که هریک در جهت پیشرفت توانایی و مهارت های مورد نیازمان کمک شایانی خواهد کرد. مزیت دیگری که می توانیم برای اپلیکیشن های اندروید آموزش مکالمه زبان انگلیسی بیان کنیم مربوط به شیوه ی یادگیری است که با استفاده از بازی های سرگرم کننده و جذاب، علاوه بر اینکه خیلی راحت و ساده تر مفاهیم را یاد می گیریم، کمتر دچار خستگی در طول دوره ی آموزشی خواهیم شد.

برخی از مهمترین مزایای اصلی برای استفاده از اپلیکیشن های آموزش مکالمه زبان انگلیسی عبارتند از:

  • عدم نیاز به اتصال دائمی اینترنتی
  • استفاده از مطالب آموزشی بصورت لحظه ای
  • بهره بردن از محتوای آموزشی بروز و استاندارد
  • عدم نیاز به حضور در کلاس های فیزیکی
  • نداشتن مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری
  • جدید بودن شیوه و متدهای آموزشی
  • کاهش مدت زمان آموزشی مکالمه زبان انگلیسی
  • کاهش هزینه ها نسبت به ثبت نام در کلاس های حضوری

شاید فکر کنید که مطالب و محتوای ارائه شده در اپلیکیشن های اندرویدی نسبت به آموزش های اساتید آموزشگاهی در سطح پایینتری قرار دارند ولی باید بگوییم که تقریبا تمامی اطلاعات و محتوای آموزشی در نرم افزارهای معرفی شده توسط اساتید و دبیران باتجربه زبان انگلیسی تهیه و تدوین شده است که از این نظر با مطالب تدریس شده در کلاس های حضوری تفاوتی ندارند.

مهترین اپلیکیشن های آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید

قبل از اینکه به معرفی نرم افزارهای آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید بپردازیم باید بگوییم که دوره های یادگیری زبان انگلیسی شامل مهارت های چهارگانه زیر می باشد که هرکدام از آنها برای دانشجویان زبان انگلیسی بسیار مهم و کلیدی است :

  1. مهارت های گفتاری (Speaking)
  2. مهارت های شنیداری (Listening)
  3. مهارت های خواندنی (Reading)
  4. مهارت های واژگان و لغات (Vocabulary)

در ادامه به معرفی محبوبترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های موجود برای یادگیری و آموزش  مکالمه زبان انگلیسی برای سیستم عامل اندروید خواهیم پرداخت.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی با برنامه Memrise

یکی از نرم افزارهای پرطرفدار در زمینه آموزش مهارت های صحبت کردن به زبان انگلیسی برنامه ی Memrise می باشد که علاوه بر زبان انگلیسی می توانید از آن جهت یادگیری بیش از ۱۰۰ زبان خارجی دیگر استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن دانش آموزان می توانند سطح مهارت های ۴ گانه فوق را تقویت کنند و توانایی های خود را برای ارتقاء دانش مکالمه به زبان انگلیسی افزایش دهند. شیوه ی ارائه مطالب بصورت درس به درس در این نرم افزار کمک کرده است زبان آموزان پس از موفقیت در طی کردن درس های قبلی به سراغ درس های جدید و سختتر بروند تا قدرت مکالمه ی خود را افزایش دهند.

یکی از بخش های مهم و کاربردی اپلیکیشن Memrise قسمت مربوط به پشتیبانی صوتی در ارائه مکالمه های آزمایشی است تا کاربران سطح صحبت کردن خود را با صوت پخش شده تطبیق داده و بخوبی مقایسه کنند. این مزیت کمک خواهد کرد در کنار شنیدن فایل های صوتی به زبان اصلی بتوانید مهارت های شنیداری خود را برای شروع یک مکالمه بی نقص تقویت کنید. از امتیازات خوب این نرم افزار قرار گرفتن در بین اپلیکیشن های ممتاز موسسه های مطرح آموزش زبان انگلیسی در سراسر جهان است که اعتبار بالایی به آن بخشیده است. در حال حاضر برای دانلود و استفاده از اپلیکیشن Memrise جهت آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید می توانید آن را از فروشگاه رسمی گوگل پلی دریافت و نصب کنید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

برنامه دیگری که می توانیم جهت دانلود نرم افزار آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید از آن استفاده کنیم، اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است که علاوه بر آموزش زبان انگلیسی می توانیم آموزش زبان های فرانسوی، آلمانی، چینی، ترکی استانبولی و… را با شیوه ی جدید و معتبر آن یاد بگیریم. از ویژگی های مهم این اپلیکیشن وجود بیش از ۲۰۰۰۰ ساعت فیلم های آموزشی مختلف است که به دانشجویان اجازه می دهد مهارت های مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. محیط این نرم افزار که توسط متخصصان ایرانی طراحی و توسعه داده شده است کاملا فارسی می باشد و هیچ محدودیتی در استفاده از این اپلیکیشن جهت یادگیری انواع آموزش های آنلاین نخواهید داشت. علاقمندان به آموزش مکالمه، مهارت های شنیداری، واژگان و درک مطلب انگلیسی می توانند از محتوای آموزشی ارزشمند این نرم افزار که توسط اساتید محترم زبان انگلیسی در سراسر کشور تدوین شده است استفاده کنند. جهت دانلود و نصب اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس مخصوص سیستم عامل های نسخه اندروید و IOS میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

آموزش مکالمه زبان انگلیسی با نرم افزار Hello Talk

آخرین نرم افزاری که می خواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم اپلیکیشن Hello Talk می باشد که مناسب برای تمامی سطوح از مبتدی تا حرفه ای و از سنین نوجوانی تا بزرگسال می باشد. این نرم افزار همانطور که از نام آن مشخص است بصورت انحصاری مخصوص یادگیری مهارت صحبت کردن و آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید می باشد. دانشجویان علاقمندان به زبان انگلیسی با نصب و اجرای این نرم افزار می توانند بصورت دوطرفه باهم به گفتگو بپردازند و با استفاده از ابزار و امکانات صوتی و ویدیویی تعبیه شده توانایی گفتاری خود را افزایش دهند.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی با نرم افزار Hello Talk

از مزیت های مهمی که این اپلیکیشن به کاربران عرضه می کند محیط واقعی برای آشنایی آنها با سایر کاربران در سراسر جهان دارد که می توانیم در شرایط واقعی حضور در یک کشور خارجی از قابلیت های این نرم افزار استفاده کنیم. سایر ابزارهای موجود در برنامه ی Hello Talk بهره بردن از چت های گروهی، ابزار ترجمه، پیام کوتاه و… می باشد که به کاربران حس خوشایندی از یادگیری مکالمه ی انگلیسی را القا خواهد کرد.

کلام آخر درباره آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید

در این مقاله تلاش کردیم در زمینه آموزش زبان انگلیسی و مهارت مهم مکالمه به این زبان صحبت کنیم و به بررسی انواع روش های یادگیری برای کسب توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی بپردازیم. در ادامه با برخی از انواع اپلیکیشن های آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای اندروید پرداختیم که هرکدام از آنها مزایا و خصوصیات کاملی را برای این منظور ارائه می کند. جهت افزایش مهارت های خود برای مکالمه زبان انگلیسی می توانید از فیلم های آموزشی فرادرس جهت پیشرفت و تقویت تحصیلی کمک بگیرید تا به طور کامل به مباحث مطرح شده مسلط شوید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا