زوم تک

بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی کدام است؟

با مقاله جذاب درباره استفاده از بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی در خدمتتان هستیم. یکی از چندین زبانی که در سالیان اخیر مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر جهان و البته ایران قرار گرفته است زبان ترکی استانبولی بوده که برای مسلط شدن به این زبان می‌توانیم به‌صورت گام به گام و با طی کردن دوره‌های آموزش زبان ترکی به این هدف برسیم. البته باید به روش یادگیری توجه ویژه‌ای داشت که کدام‌یک از روش‌های آموزشی موجود می‌تواند در عصر حاضر که دنیای فناوری به کمک ما آمده است می‌تواند مفید باشد؟ البته باید توجه داشت با در نظر گرفتن شرایط کاری و زندگی ما چه شیوه‌ای برای یادگیری مناسب‌تر است؟ اینها سؤالاتی است که می‌خواهیم در این مطلب با استفاده از بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی به آن پاسخ دهیم و بهترین شیوه آموزشی را برای تسلط به این زبان انتخاب کنیم.

دلایل اهمیت آموزش زبان ترکی استانبولی

شاید فکر کنیم که در سراسر دنیا فقط یادگیری زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و غیره مورد توجه مردم می‌باشد ولی این‌طور نیست و بسیاری از افراد علاقه دارند با فرهنگ و سنت‌های مختلف در جهان آشنا شوند. یکی از بهترین فرهنگ‌های موجود که بسیار مورد توجه قرار گرفته است مربوط به مردمان خاورمیانه و البته کشور ترکیه است. کشوری که دلایل حجم بالای سفرهای توریستی بسیار مورد پسند گردشگران بوده و هرکسی علاقه‌مند است تا برای چند بار به این کشور سفر کند. البته که برای سفر به ترکیه یادگیری زبان ترکی استانبولی بسیار می‌تواند مفید باشد و شما دیگر به یک راهنما و تور لیدر نیازی نخواهید داشت. پس اولین دلیل از یادگیری زبان ترکی استانبولی را می‌توانیم در مورد سفر و گردشگری به کشور ترکیه بدانیم که می‌تواند بسیار جذاب باشد.

از دیگر دلایل مهمی که می‌توانیم برنامه‌های آموزش زبان ترکی استانبولی را دنبال کنیم و البته برای ما ایرانیان که دین، مذهب و فرهنگ مشابهی با مردمان ترک زبان داریم، مربوط به موضوع آشنایی با فرهنگ، تمدن و سنت‌های کشور ترکیه است. در کنار سفر به این کشور بد نیست درباره‌ی نوع زندگی و فضای زندگی حاکم بر این کشور هم اطلاعاتی کسب کنیم که برای ورود به این موضوع ابتدا باید با زبان ترکی استانبولی و گویش‌های آن آشنا شویم و برای اینکار می‌توانیم بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی را انتخاب کنیم. این یادگیری به ما کمک ویژه‌ای خواهد کرد تا در کنار گذراندن زندگی فردی بتوانیم نقش فعال‌تری در جامعه‌ی مردم ترک زبان کشور ترکیه داشته باشیم.

زبان ترکی استانبولی

حال که بیشتر در مورد سفر و گردش به ترکیه صحبت کردیم بد نیست برای کسانی که می‌خواهند برای اقامت و زندگی دائمی در این کشور آماده می‌شوند بگوییم. اگر به میزان مهاجرت و اقامت سالانه ترکیه نگاهی بیندازیم متوجه این امر خواهیم شد که میزان محبوبیت و درخواست برای زندگی در این کشور بسیار بالاست و سالانه هزاران نفر برای زندگی و سرمایه گذاری به ترکیه مهاجرت می‌کنند. از این منظر باید به کسانی که می‌خواهند حضور دائمی در این کشور ترک زبان داشته باشند بگوییم که به یک برنامه آموزشی مناسب برای یادگیری زبان ترکی استانبولی نیاز خواهند داشت تا بتوانند زندگی روزمره و مطلوبی در شهرهای مختلف این کشور داشته باشند.

این میزان علاقه برای اقامت در ترکیه را می‌توانیم متوجه مردم کشورمان ایران نیز بدانیم که جهت مهاجرت به این کشور می‌توانند با متد و شیوه‌های آموزش زبان ترکی استانبولی آشنا شوند و در کنار آن با کسب و کار، فرهنگ و تمدن آن نیز ارتباط برقرار کنند که می‌تواند در ارائه محصولات و خدماتی که با خود به این کشور خواهند بُرد مفید و سودمند باشد.

برای پاسخگویی به همه‌ی دلایلی که جهت آموزش زبان ترکی اشاره کردیم باید از شیوه و روش‌های مطلوب و کاربر پسندی استفاده کنیم تا در کنار یادگیری آن از مهارتی که کسب می‌کنیم لذت کافی را ببریم. دوره‌های آموزشی که در حال حاضر معرفی شده‌اند به کاربران و زبان آموزان توانایی لازم جهت یادگیری زبان ترکی استانبولی را در کمتر از یک سال می‌دهند و برای اینکار می‌توانیم از آموزش زبان ترکی فرادرس به‌عنوان بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی موجود برای فارسی زبانان استفاده کنیم که سعی داشته با بهره گیری از بهترین اساتید باتجربه و زبده نقش محوری در یادگیری زبان ترکی داشته باشد.

چگونه آموزش زبان ترکی استانبولی را شروع کنیم؟

برای اینکه بخواهیم آموزش زبان ترکی استانبولی را شروع کنیم شیوه‌های متعددی وجود دارد که از ابتدایی‌ترین روش‌ها حضور در کلاس‌های آموزشی حضوری در آموزشگاه‌های زبان در سراسر کشور است. در کلاس‌های درسی زبان ترکی استانبولی می‌توانیم مفاد آموزشی را که توسط اساتید تدریس می‌شود به‌صورت کامل دریافت کنیم و در فعالیت‌های کلاسی همراه با زبان آموزان دیگر شرکت کنیم. کلاس‌های مهارتی برای یادگیری زبان ترکی به صورت‌ترمی خواهد بود که در آن با دستور زبان، اصطلاحات، واژگان و نوع گویش ترکی استانبولی آشنا خواهیم شد.

آموزش زبان ترکی استانبولی

علاوه بر مطالبی که در کلاس‌ها به‌صورت مستقیم فرا می‌گیریم می‌توانیم از حضور همکلاسی‌ها جهت تقویت مهارت‌های زبانی کمک بگیریم تا به‌صورت واقعی در محیطی ترک زبان قرار بگیریم و مهارت مکالمه ترکی استانبولی را تقویت کنیم. ولی نوع دیگری از آموزش زبان ترکی این است که در یک کشور و شهر ترک زبان حضور داشته باشیم و در کنار مردمی با زبان ترکی قرار داشته باشیم. این روش نیز کمک خواهد کرد تا خیلی سریعتر از کلاس‌های آموزشی بتوانیم مهارت‌های گفتاری، خواندنی، مکالمه و شنیدن زبان ترکی استانبولی را فرا بگیریم.

ولی از بهترین روش‌هایی که می‌توانیم با توجه به زمان و هزینه کمتر برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان ترکی استانبولی پیشنهاد کنیم استفاده از بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی است تا از این روش بتوانیم برای تعلیم و تدریس فراگیر برای کلیه‌ی افراد استفاده کنیم. اپلیکیشن ها و نرم افزارهای متعددی در حال حاضر معرفی شده‌اند تا بتوانیم به‌صورت تخصصی و همراه با فیلم‌های آموزشی، یادگیری این زبان را شروع کنیم. در ادامه می‌خواهیم با برخی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اپلیکیشن هایی که برای آموزش زبان ترکی استانبولی تابه‌حال معرفی شده است آشنا شویم.

بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی اندرویدی

در این بخش همان‌طور که اشاره شد می‌خواهیم با بهترین نرم افزارهای تلفن همراه و اپلیکیشن های کاربردی که به صورت تخصصی و کاربر محور آموزش زبان ترکی استانبولی را ارائه می‌کنند آشنا شویم. هرکدام از این برنامه‌ها متد و شیوه‌های آموزشی خاص خود را دارند که با توجه به علاقه و سلیقه خود می‌توانید برای شروع یادگیری هرکدام را که مایل بودید انتخاب کنید.

آموزش زبان ترکی استانبولی اندرویدی

اپلیکیشن آموزشی زبان ترکی استانبولی ماندلی (Learn Turkish Free by Mondly)

یکی دیگر از نرم افزارهایی که می‌توانیم به عنوان بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی معرفی کنیم اپلیکیشن Learn Turkish Free by Mondly است که به‌صورت کاملاً رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید. از مهم‌ترین مزایای این نرم افزار وجود بخش مهارت‌های محاوره و گفتاری است که می‌توانید با گوش دادن به جملات و لغات زبان ترکی استانبولی این مهارت را در خود پرورش دهید. تمرین و تکرار صحبت کردن و شنیدن کلمات می‌تواند به شما توانایی‌های لازم جهت حضور در یک محیط واقعی برای مکالمه زبان ترکی را افزایش دهد. فراموش نکنیم که مهارت صحبت کردن به هر زبانی از جمله مهارت‌های سطوح بالا می‌باشد که هدف نهایی از آموزش زبان ترکی استانبولی نیز توانایی مکالمه و تکلم به این زبان است. حال برای شروع یادگیری و استفاده از این نرم افزار می‌توانید اپلیکیشن Learn Turkish Free by Mondly را برای پلتفرم اندروید از فروشگاه گوگل پلی دانلود و اجرا کنید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی دیگر از نرم افزارهایی که می‌توانیم برای شروع آموزش زبان ترکی استانبولی به‌صورت کامل و گام به گام استفاده کنیم اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می‌باشد که رابط کاربری آن به زبان شیرین فارسی می‌باشد و برای تمامی فارسی زبانان سراسر جهان قابل استفاده می‌باشد. در این اپلیکیشن می‌توانیم به منابع گسترده آموزشی با بیش از ۲۰۰۰۰ ساعت آموزش برای زبان‌های خارجی مختلف از جمله زبان ترکی استانبولی دسترسی داشته باشیم. البته علاوه بر زبان ترکی می‌توانیم آموزش زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، چینی و غیره را با استفاده از نرم افزار آموزش آنلاین فرادرس به‌صورت گام به گام و از سطح مقدماتی تا پیشرفته یاد بگیریم.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن فرادرس وجود مهارت‌های زبان شناسی به‌صورت درس به درس و از سطح مبتدی تا حرفه‌ای است که به کاربران کمک ویژه‌ای خواهد کرد بتوانند مهارت‌های خود را از ابتدایی‌ترین سطوح تقویت کرده و به آن توجه ویژه‌ای کنند. علاقه‌مندان به یادگیری زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن آموزشی فرادرس می‌توانند این نرم افزار را از فروشگاه گوگل پلی یا همچنین لینک زیر دریافت و نصب کنند.

اپلیکیشن آموزشی زبان ترکی استانبولی وردپاور ترکیش (Wordpower Turkish)

اگر به حجم بالایی از کلمات و لغات زبان ترکی استانبولی بخواهیم دسترسی داشته باشیم می‌توانیم یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود برای این روش استفاده از اپلیکیشن Wordpower Turkish می‌باشد که توانسته است فرهنگ لغت آنلاین همراه با ۲۰۰۰ واژه از زبان ترکی را برای علاقه‌مندان این زبان آماده کند. هرچند به نظر کارشناسان حوزه زبان‌های خارجی برای اینکه بتوانیم یک زبان بین‌المللی را یاد بگیریم یادگیری ۱۵۰۰ کلمه از آن زبان کافی به نظر می‌رسد ولی با این حال آموزش فرا گرفتن لغات بیشتر به ما کمک خواهد کرد درک بهتری نسبت به بکار بردن عبارات و اصطلاحات در هر زبانی مانند زبان ترکی استانبولی داشته باشیم.

از جمله مزایای مهم نرم افزار Wordpower Turkish وجود تمرینات و تست‌های کاملی است که می‌توانیم از آنها برای آزمون مهارت‌هایمان کمک بگیریم و البته این تست‌ها همراه با بازی و سرگرمی می‌باشد که نه تنها در طول یادگیری خسته نخواهیم شد بلکه تمرینات را با علاقه بیشتری دنبال خواهیم کرد. اکثر لغاتی که می‌توانیم در یک مورد از بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم مربوط به کلمات آب و هوا، سفر و گردشگری، خرید و فروش، پزشکی، آداب و رسوم و غیره می‌باشد که هرکسی برای حضور در یک کشور و شهر ترک زبان به آنها نیاز خواهد داشت. حال برای شروی یادگیری زبان ترکی می‌توانید اپلیکیشن Wordpower Turkish را برای سیستم عامل اندروید از طریق فروشگاه گوگل پلی (Google Play) دانلود کنید.

اپلیکیشن آموزشی زبان ترکی استانبولی وردپاور ترکیش

اپلیکیشن آموزشی زبان ترکی استانبولی Innovative Language Learning

اگر می‌خواهید به تنهایی و با استفاده از شیوه‌ی خودآموز آموزش زبان ترکی استانبولی را آغاز کنید یکی از بهترین انتخاب‌ها اپلیکیشن Innovative Language Learning می‌باشد که می‌توانید تمامی نیازهای آموزشی خود را از طریق این برنامه به‌دست بیاورید. در این اپلیکیشن می‌توانیم عناوین آموزشی را به‌صورت قدم به قدم و در قالب دروس طبقه بندی شده همراه با فیلم‌های آموزشی و فایل‌های صوتی فرا بگیریم که این روش می‌تواند برای زبان آموزانی که به روش‌های مولتی مدیا و صوتی و تصویری علاقه‌مند هستند برای آموزش زبان ترکی استانبولی مفید و سودمند باشد.

معمولاً ویدیوهای آموزشی که در اپلیکیشن Innovative Language Learning در درس‌های مختلف آماده شده است بین ۳ تا ۱۵ دقیقه زمان دارند تا کاربران بتوانند هم در زمان کوتاهی مطالب را یاد بگیرند که اثرگذاری بیشتر و بهتری خواهد داشت و هم از کسب آموزش دروس مختلف خسته نشوند. در اصل فیلم‌های آموزشی کوتاه در یک نرم افزار می‌تواند آن را به یکی از برنامه‌های آموزش زبان ترکی استانبولی تبدیل کند. بعد از هر فیلم آموزشی می‌توانیم تمرینات و تست‌های مرتبط با موضوع درس را در اختیار داشته باشیم که کمک خواهد کرد بعد از مشاهده هر آموزش مطالب را سریعاً به حافظه بلند مدت خود بسپاریم.

از دیگر مزایای خوب در نرم افزار Innovative Language Learning می‌توانیم به رابط کاربری و طراحی این اپلیکیشن اشاره کنیم که تمامی بخش‌های آن توسط کارشناسان زبان و اساتید زبده آموزش زبان ترکی استانبولی ایجاد شده است تا بتواند اثرگذاری و بازدهی بالاتری برای کاربران این نرم افزار داشته باشد. جهت شروع آموزش زبان ترکی استانبولی با استفاده از این برنامه می‌توانید آن را از فروشگاه گوگلی پلی (Google Play) دریافت و نصب کنید.

کلام آخر درباره بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی

در این مقاله از سری مطالب آموزش‌های کسب مهارت یادگیری زبان‌های خارجی درباره دلایل و اهمیت آموزش زبان ترکی استانبولی صحبت کردیم که هدف ما برای یادگیری این زبان می‌تواند به دلیل سفر و گردشگری، مهاجرت، کسب و کار، آشنایی با فرهنگ و سنت کشور ترکیه و… باشد. در ادامه در مورد انواع آموزش زبان ترکی و مزایای هرکدام مواردی را بیان کردیم ولی یکی از کاربردی‌ترین شیوه‌هایی که برای یادگیری این زبان معرفی کردیم استفاده از بهترین برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی و اپلیکیشن های موجود برای آن است. اگر شما هم به‌عنوان فردی علاقه‌مند به یادگیری زبان ترکی استانبولی بخواهید مراحل و سطوح آموزش این زبان را شروع کنید می‌توانید از فیلم‌های آموزشی فرادرس که توسط دبیران و کارشناسان زبده زبان شناسی تهیه و تدریس شده است بهره‌مند شوید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا