زوم تک

اپلیکیشن آموزش مجازی – معرفی و بررسی ۱۹ پلتفرم برتر آموزشی

با پیشرفت تکنولوژی، آموزش مجازی به بخشی ضروری در یادگیری امروزی تبدیل شده است تا کسانی که قصد شرکت در کلاس‌هایی به دور از محل زندگی خود را دارند، به راحتی بتوانند این کار را انجام دهند. مخصوصاً پس از همه‌گیری کرونا و مشکلاتی که در مراجعه حضوری به مراکز آموزشی به وجود آمد، تمام آموزشگاه‌ها و معلمان به دنبال مناسب‌ترین اپلیکیشن آموزش مجازی بوده‌اند. استفاده کردن از پلتفرم‌های آموزش مجازی این امکان را فراهم می‌کند تا افراد در هر شهر و یا کشوری به آموزش‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. در این مقاله برترین پلتفرم‌های آموزش مجازی را معرفی و بررسی خواهیم کرد، پس ما را تا انتها همراهی کنید تا مناسب‌ترین گزینه را با توجه به نیازها و سلیقه خود انتخاب نمایید.

بهترین پلتفرم‌های یادگیری مجازی

EdApp

این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌های آموزش مجازی رایگان است. با استفاده از این برنامه، می‌توانید دوره‌های آموزشی خود را با برنامه تألیف آسان آن بنویسید و مطالب آموزشی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کنید که بتواند در هر نوع نمایشگری کار ‌کند. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد EdApp، قالب‌های قابل تنظیم آن است که ایجاد دوره‌های آموزشی جذاب و سفارشی را آسان‌تر می‌کند. این اپلیکیشن فوق‌العاده شامل ویژگی‌های Discussions و Assignments است که از یادگیری مشارکتی، مربیگری فوری و راهنمایی پشتیبانی می‌کند. ویژگی Discussions برای ارائه یک تجربه یادگیری پویا و تعاملی از طریق بحث،‌ طراحی شده است. در همین حال، ویژگی Assignments به زبان آموزان اجازه می‌دهد تا پاسخ‌هایی را ارسال کنند که به راحتی قابل بررسی و درجه بندی باشد. همچنین یک ویژگی کلاس مجازی وجود دارد که به اعضای گروه امکان می‌دهد تا به صورت مجازی به هم متصل شده و کنفرانس ویدیویی درون برنامه ای را از طریق Zoom و Microsoft Teams برنامه ریزی کنند.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

برای این‌که بتوانید به مجموعه کاملی از آموزش های موردنیازتان در زمینه‌های متنوع دسترسی داشته باشید بهتر است از یک اپلیکیشن آموزشی جامع استفاده کنید. مجموعه آموزشی فرادرس با منتشر کردن بیش از ۶۰۰۰ عنوان آموزشی در ۲۶۰ زمینه تخصصی و کاربردی مانند زبان‌های خارجی، مهارت‌‌های توسعه فردی، دروس دانشگاهی، مهارت‌های عمومی و… این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند با یک جستجوی ساده به آموزش مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند؛ همچنین این مجموعه آموزشی برای سهولت دسترسی کاربران به آموزش‌های منتشر شده اقدام به طراحی و توسعه اپلیکیشن آموزشی خود با عنوان اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس کرده است. برای دانلود و نصب این اپلیکیشن آموزشی همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و براساس نسخه سیستم عامل گوشی موبایلتان اپلیکیشن فرادرس را دانلود و نصب کنید:

Raven 360

یکی دیگر از پلتفرم‌های آموزش مجازی پرطرفدار، Raven 360 است. این محصول برتری خود را به دیگر پلتفرم‌ها از طریق میزان کنترل بالا بر ارائه محتوا نشان می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید دوره‌های آموزشی برگزار کرده و هزینه‌هایی را از دانش‌آموزان و کاربران دریافت نمایید. این پلتفرم همچنین تجزیه و تحلیل‌هایی را برای بررسی عملکرد تیم و اندازه‌گیری اثربخشی برنامه تمرینی ارائه می‌دهد. تنها مشکلی که این پلتفرم دارد و کاربران به آن اشاره می‌کنند، رابط کاربری نامناسب آن است.

Raven 360

اپلیکیشن آموزش مجازی Kajabi

این اپلیکیشن آموزش مجازی به شما امکان می‌دهد تا دانش خود را به دوره‌هایی تبدیل کنید که بتوانید به روش‌های مختلف درآمدزایی نمایید. همچنین تمام جنبه‌های کسب و کار شما مانند داشتن یک وب سایت، بازاریابی و ایجاد یک جامعه را مدیریت می‌کند. به لطف مولد محصول هوشمند و در عین حال آسان جهت استفاده، ساخت دوره‌های دیجیتالی، سودآور و عرضه آن‌ها به بازار بسیار راحت خواهد بود. شما همچنین می‌توانید سایت‌های عضویت ایجاد کنید که در آن‌ها بتوانید محتوای اختصاصی‌تری برای مخاطبان هدف خود ارائه دهید.

اپلیکیشن آموزش مجازی Kajabi

اپلیکیشن آموزشی WizIQ

WizIQ یکی دیگر از نرم افزارهای کلاس مجازی است که دارای نسخه آزمایشی رایگان بوده و شما می‌توانید بلافاصله آن را آزمایش کنید. این برنامه فوق‌العاده آموزش مجازی، از بسیاری از ملزومات LMS مانند، تخته سفید آنلاین، نظرسنجی، آزمون‌ها و داشبورد پشتیبانی کرده و روی تمام پلتفرم‌ها به خوبی کار می‌کند. WizIQ به عنوان یک برنامه آموزش الکترونیکی، دانش را به راحتی و بدون استرس در دسترس کاربران قرار می‌دهد. همچنین یک ابزار تحلیلی قدرتمند در اختیار کاربران قرار داده و به شما امکان نظارت و ارزیابی نتایج یادگیری‌تان را می‌دهد.

برنامه Vedamo

یک پلتفرم کلاس مجازی برای مدیریت کلاس‌های آنلاین بوده و بر آموزش آنلاین تمرکز دارد. این برنامه از کلاس مجازی مبتنی بر مرورگر استفاده می‌کند و نیاز به هیچ پلاگینی ندارد. Vedamo دارای ابزارهای فراوانی است که همراه با آن ارائه می‌شود، این ابزارها عبارت‌اند از تخته سفید آنلاین، اشتراک صفحه نمایش و…. علاوه به راین، به خوبی با Canvas، Google و Moodle ادغام شده و محیط فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

اپلکیشن Newrow Smart

نوع دیگری از نرم‌افزارهای مبتنی بر ابر برای کلاس‌های مجازی، Newrow Smart است. می‌توانید آن را به صورت رایگان در وب سایتشان امتحان کنید. دارای ویژگی‌های زیادی مانند تخته سفید دیجیتال، CMS، اشتراک‌گذاری صفحه، ضبط ابری، و آزمون‌های زنده است. همچنین در هر مرورگری بدون نیاز به افزونه یا دانلود اضافی اجرا می‌شود. یکی از مسائلی که در مورد اپلیکیشن آموزش مجازی مطرح می‌شود، این است که همیشه نمی‌توانید از دو ویژگی به صورت همزمان استفاده کنید، مانند اشتراک گذاری صفحه هنگام استفاده از تخته سفید به طور همزمان.

اپلیکیشن آموزش مجازی Velpic

یکی دیگر از پلتفرم‌های آموزش مجازی محبوب Velpic است. این برنامه دارای یک رابط کاربری بصری و قابلیت ویرایش ویدیو خوب می‌باشد که امکان تماشای فیلم‌های سه بعدی را به کاربران می‌دهد. این اپلیکیشن نسخه آزمایشی رایگان دارد تا بتوانید بدون دردسر آن را بررسی کنید. با این حال، خرید نرم افزار به اشتراک نیاز دارد، بنابراین باید هر ماه که به آن نیاز دارید، هزینه‌ای را بپردازید.

اپلیکیشن آموزش مجازی Velpic

برنامه آموزشی ezTalks Meetings

یکی دیگر از نمونه‌های محبوب سیستم مدیریت یادگیری و برنامه آموزشی مجازی، ezTalks Meetings است. این اپلیکیشن شامل ویدیوهای با کیفیت بالا برای همکاری آنلاین، پیام‌رسانی فوری، تخته سفید مجازی و اشتراک‌گذاری آسان صفحه می‌باشد. با همه دستگاه‌ها سازگار بوده و از چند زبان پشتیبانی می‌کند. یکی از مسائلی که درمورد این برنامه مطرح شده این است که تماس گرفتن با یک نفر آسان نیست و باید منتظر بمانید تا آن‌ها از طریق ایمیل شما را دعوت کنند تا به یک مکالمه بپیوندید.

اپلیکیشن آموزش مجازی BigBlueButton

یکی دیگر از پلتفرم‌های یادگیری مجازی بوده که بر خلاف بقیه برنامه‌های موجود در لیست، این نرم‌افزار منبع باز است و می‌تواند تخته سفید تعاملی، اشتراک‌گذاری فایل‌ها، دسکتاپ و حداکثر ۱۵ وب کم به طور همزمان پشتیبانی کند. علاوه براین، می‌توان آن را در بسیاری از سیستم‌های مدیریت یادگیری آنلاین رایج دیگر ادغام کرد. یکی از مشکلاتی که کاربران دارند، این است که بیش از ۱۰۰ شرکت کننده را میزبانی نمی‌کند و استفاده از آن برای دانش‌آموزان دشوار است.

اپلیکیشن آموزش مجازی BigBlueButton

اپلیکیشن آموزش مجازی LearnCube

یکی دیگر از سازمان‌های یادگیری مجازی LearnCube است. این برنامه مبتنی بر مرورگر بوده و دارای تخته سفید تعاملی، نام تجاری سفارشی، CMS، پیام‌رسانی فوری و قابلیت ضبط کلاس‌ها می‌باشد. از این برنامه آموزش مجازی برای آموزش زبان‌های خارجی و تدریس خصوصی آنلاین استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن آموزش مجازی LearnCube

برنامه آموزش مجازی Tovuti LMS

یکی دیگر از اپلیکیشن آموزش مجازی است که می‌توانید از آن برای ساده‌سازی فرآیند آموزش کارکنان خود استفاده کنید. با مجموعه آموزشی داخلی آن، می‌توانید دوره‌های تعاملی را تنها در چند مرحله ساده ایجاد، زمان‌بندی و اجرا نمایید. همچنین می‌توانید ویژگی‌هایی مانند تابلوی امتیازات را برای تشویق آن‌ها به انجام وظایف آموزشی در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید جلسات یادگیری همزمان را در آموزش خود ادغام کنید، کلاس مجازی زنده Tovuti LMS به شما امکان می‌دهد با اعضای تیم خود در زمان واقعی ملاقات نمایید و از طریق پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی آنلاین شخص ثالث مانند Zoom و GoToMeeting درباره محتوای یادگیری بحث کنید.

اپلیکیشن آموزشی WorkRamp

این برنامه که به عنوان یک پلتفرم یادگیری همه‌جانبه طراحی شده است، می‌تواند برای انواع مختلف آموزش کارکنان مجازی، به‌ویژه برای فروش، پشتیبانی، خرده‌فروشی، بازاریابی و منابع انسانی سفارشی شود. حتی می‌توان از آن برای آموزش مشتریان خود در مورد پذیرش محصول، افزایش تعامل مشتری یا کسب درآمد بیشتر، برای کسب‌وکار استفاده کرد. برخی از ویژگی‌های قابل توجه این پلتفرم‌ها عبارتند از فرآیند نصب تخصصی، گزارش‌های سفارشی، مدیریت رویدادهای آموزشی مجازی. با ترکیب همه این ابزارها، WorkRamp شما را قادر می‌سازد تا یک تجربه آموزشی ساده برای کارمندان خود ایجاد کنید.

پلتفرم آموزشی V360

یک پلت فرم آموزش آنلاین است که در ابتدا برای آموزش در صنعت هوانوردی ایجاد شد. اکنون این اپلیکیشن به یک نرم‌افزار آموزش الکترونیکی بسیار تعاملی برای سایر صنایع دستی و کار فشرده مانند مراقبت‌های بهداشتی، ساخت و ساز و حمل و نقل تبدیل شده است. برای ایجاد یک برنامه آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی، می‌توانید یک عکس یا ویدیو پانوراما ۳۶۰، عناصر صوتی و متن اضافی برای افزایش یادگیری اضافه کنید. دانش‌آموزان شما می‌توانند مهارت‌های خود را با دسترسی به نرم‌افزار تست آنلاین از طریق برنامه‌های آموزشی دسکتاپ و موبایل V360E تمرین کنند. اگرچه به دلیل ویژگی‌های محدود آن، ممکن است، نیاز به یافتن ابزارهای اضافی برای آموزش جامع‌تر داشته باشید.

برنامه Zoho Showtime

این اپلیکیشن آموزش مجازی یک راه‌حل آموزشی جامع است که می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌های آموزشی مجازی خود را با کارایی بیشتری اجرا و مدیریت نمایید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید دوره‌های آموزشی برای کارمندان خود فراهم کرده و از طریق تعامل، یادگیری مشارکتی را آسان کنید. همچنین کلاس‌های مجازی برگزار کنید؛ به این صورت کاربران می‌توانند به ابزارهای اضافی مانند تخته‌های سفید، نظرسنجی و پیام‌رسانی درون برنامه‌ای دسترسی داشته باشند، در مورد یادگیری بحث کنند و دانش را با اعضای تیم به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن LearnWorlds

اپلیکیشن LearnWorlds

یک پلتفرم یادگیری مجازی است که به شما امکان ایجاد یک تجربه یادگیری جذاب برای کارمندان را از طریق پخش کننده دوره، قالب‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و… می‌دهد. این محیط یادگیری مجازی مخصوصاً در یادگیری ویدیویی فوق‌العاده است و به شما امکان می‌دهد رونوشت‌ها را همگام‌سازی کنید، آزمون‌ها و سایر عناصر تعاملی را اضافه کرده و مطالب آموزشی خود را از طریق ویرایشگر نام تجاری و تم ابزار سفارشی نمایید. همچنین برای یادگیری بیشتر می‌توانید آزمون‌ها و تکالیف خودسازی را به هر دوره اضافه کنید. با کمک عملکردهای یادداشت برداری و برجسته‌سازی LearnWorld، خواندن درس و پیگیری مفاهیم مهم برای کاربران آسان‌تر است.

پلتفرم آموزشی Arlo

یک نرم‌افزار آموزشی از راه دور است که برای ارائه دهندگان آموزش ایجاد شده و تمرکز آن بر توانمندسازی کاربران از طریق یادگیری آنلاین زنده و یادگیری از راه دور است. این آموزش را در خارج از چهار دیوار کلاس از طریق وبینارهای زنده و تعاملی، ماژول‌های آموزش الکترونیکی، انجمن‌های گفتگو و آموزش‌های ویدئویی ضبط شده گسترش می‌دهد. همچنین می‌توانید آزمون‌هایی طرح کرده، نمرات را ثبت کنید و پیشرفت را پیگیری نمایید. طرح پایه Arlo فقط ویژگی‌های اولیه را ارائه می‌دهد، برای داشتن ویژگی‌های بیشتر لازم است مبلغی را بپردازید.

پلتفرم آموزشی Arlo

اپلیکیشن آموزش مجازی Apty

یک اپلیکیشن آموزش مجازی است که هدف آن ارائه آموزش کارمندان با تاثیر بالا و از راه دور می‌باشد. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا از طریق ویرایشگر دوره بدون کد و ویژگی‌های مدیریت دوره، مطالب آموزشی را به راحتی بسازید و ذخیره کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته آن، راهنمایی بر روی صفحه نمایش بر اساس تقاضا است که به طور موثر تجربه آموزش از راه دور را افزایش می‌دهد. این امر شما را قادر می‌سازد تا مطالب آموزشی را گام به گام به دانش‌آموزان خود ارائه دهید به گونه‌ای که آنها احساس کنند توسط مربی که در کنار آنها نشسته است، راهنمایی می‌شوند.

برنامه آموزشی Blink

پلتفرم Blink برای تقویت تعامل و حفظ کارمندان با ساخت ابزارهای لازم برای تیم‌های شما طراحی شده است تا به راحتی وظایف خود را در یک مکان انجام دهند. کاربران Blink به یک جعبه ابزار ایجاد محتوای بصری دسترسی خواهند داشت که ایجاد محتوای ارزشمند برای تیم را آسان می‌کند. به عنوان یک تیم و مدیر پروژه، توانایی‌های تعدیل را خواهید داشت تا بتوانید محتوای تیم خود را کنترل نمایید. با این برنامه می‌توانید به اطلاعات ضروری مانند فهرست‌بندی، فیش حقوقی، نظرسنجی، آموزش، فرم‌ها و مزایا در یک برنامه دسترسی داشته باشید. این بدان معنی است که تیم شما زمان کمتری را صرف ورود به سیستم عامل‌های مختلف می‌کند.

برخی از مزایای اپلیکیشن آموزش مجازی چیست؟

بر اساس تحقیقات انجام شده، آموزش مجازی مزایای زیادی نسبت به یادگیری در کلاس دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

یادگیری در هر زمان و هر مکان؛ با یادگیری مجازی، می‌توانید در زمانی که برای شما راحت‌تر است، مطالعه کنید. این باعث می‌شود که آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای کاربران بزرگسالی تبدیل کند که در حال حاضر سرکار می‌روند.

مکالمه و شرکت در بحث؛ شما می توانید در هر بحثی شرکت کنید تا بتوانید نظرات خود را توسط دیگران به چالش بکشید. این امر به یادگیرندگان این فرصت را می‌دهد که مطالب آموزشی خود به صورت عمیق‌تری بیاموزند.

بازخورد بیشتر؛ شما می‌توانید ویدئو ضبط شده کلاس را بارها و بارها ببینید و موارد گفته شده را مرور کنید.

مزایای اپلیکیشن آموزش مجازی

کلام آخر در مورد اپلیکیشن آموزش مجازی

برای اینکه برنامه آموزشی قدیمی خود را به یک محیط یادگیری مجازی هیجان انگیز تبدیل کنید، بایستی از اپلیکیشن آموزش مجازی استفاده نمایید. شما می‌توانید در هر مکانی که هستید، از طریق گوشی‌های همراه خود کلاس برگزار کرده و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برنامه‌ها لذت ببرید. اپلیکیشن‌هایی که در این لیست بررسی شد، ویژگی‌های مشترک زیادی دارند، اما برخی از آن‌ها مانند اپلیکیشن فرادرس گزینه‌های بیشتری ارائه می‌کنند. شما می‌توانید براساس نیازتان بهترین برنامه را انتخاب نمایید؛ همچنین اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد اپلیکیشن آموزشی فرادرس به دست آوردید میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا