زوم تک

افکت اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اینستاگرام، محبوب‌ترین اپلیکیشنی است که امروزه برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسانی که از این رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند، می‌خواهند محتوایی را به اشتراک بگذارند که تا حد امکان زیبا و منحصربه‌فرد باشد. این ویژگی‌ها، مخصوصاً برای بلاگرها، بسیار اهمیت دارد. گاهی اوقات تصاویر شما رضایت بخش است، اما ترجیح می‌دهید با اضافه نمودن فیلتر و افکت، آن‌ها را بهتر کنید. در این مقاله می‌خواهیم نحوه اضافه نمودن فیلتر و افکت اینستاگرام را آموزش دهیم و با ارائه نکاتی برای ارتقا عکس و ویدیو، شما را راهنمایی کنیم. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم مجموعه آموزش اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ در این آموزش هرآنچه برای استفاده از اینستاگرام باید بدانید آموزش داده شده است؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

افکت و فیلتر چه فرقی دارند؟

فیلترها، ظاهر کلی عکس را تغییر می‌دهند و مثلاً عکس را گرم‌تر، سردتر و یا سیاه و سفید می‌کنند. در حالی که افکت‌ها، تغییرات بیشتر و جالب را در پی دارند و عناصر جدیدی مثل انیمیشن، آرایش دیجیتال یا الگوهای غیرطبیعی را به عکس و ویدیو اضافه می‌کنند. این صفحه به طور کلی درباره افکت‌ها و فیلترها صحبت می‌کند.

چگونه به عکسی که از قبل داریم افکت اینستاگرام اضافه کنیم؟

ما همیشه عکس‌های مختلفی را با گوشی خود می‌گیریم. اما ممکن است در پست کردن آن‌ها مردد باشیم، چون ساده و خام به نظر می‌رسند. بعضی از افراد فکر می‌کنند فقط می‌توان به عکس‌هایی که مستقیماً با اینستاگرام می‌گیرند افکت اضافه کنند. اما این طور نیست. با اضافه نمودن افکت به عکس‌هایی که از قبل در گوشی داریم، می‌توانیم آن‌ها را جذاب‌تر کنیم و توجه مخاطب را بهتر جلب کنیم.

در این بخش می‌خواهیم آموزش دهیم که چگونه افکت اینستاگرام را روی هر عکسی از گالری گوشی اعمال کنیم.

گام ۱: اینستاگرام را باز نموده و به بخش اضافه کردن استوری بروید.

گام ۲: وقتی که بخش استوری را باز کردید، ابتدا دوربین گوشی باز می‌شود. در پایین سمت چپ صفحه، روی عکسی که از گالریتان نشان داده شده کلیک کنید تا گالری شما باز شود و بتوانید عکسی که می‌خواهید را انتخاب کنید.

گام ۳: زمانی که عکس مورد نظر باز شد، در بالای صفحه، یک شکلک لبخند را می‌بینید. روی این شکلک کلیک کنید تا به فیلترهای موجود یا ذخیره شده دسترسی پیدا کنید.

گام ۴: پس از کلیک روی شکلک، لیستی از فیلتر و افکت اینستاگرام را می‌بینید که می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست، بین آن‌ها جابجا شوید. افکت مورد نظر را انتخاب نموده و روی Done بزنید.

چگونه به ویدیویی که از قبل داریم افکت اینستاگرام اضافه کنیم؟

به این صورت می‌توانید به ویدیوهایی که از قبل در گوشی دارید، افکت اینستاگرام اضافه کنید:

گام ۱: اینستاگرام را باز نموده و به بخش اضافه کردن استوری بروید.

گام ۲: وقتی که بخش استوری را باز کردید، ابتدا دوربین گوشی باز می‌شود. در پایین سمت چپ صفحه، روی عکسی که از گالریتان نشان داده کلیک کنید تا گالری شما باز شود و بتوانید ویدیویی که می‌خواهید را انتخاب کنید.

گام ۳: در پایین صفحه، آیکون سرچ را می‌بینید که به آن چرخه فیلتر هم می‌گویند. با این چرخه می‌توانید بین انواع مختلف فیلتر جابجا شوید و همچنین نام فیلتری که در ذهن دارید را تایپ کنید. سپس روی گزینه Done در بالا سمت راست کلیک کنید تا فیلتر اعمال شود.

گام ۴: یک گزینه برای دانلود ویدیو وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد ویدیو را با افکت اینستاگرام ذخیره نموده و بعداً پست کنید و یا در پلت‌فرم‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

چگونه زمان پست عکس، به آن افکت اضافه کنیم؟

اگر می‌خواهید پست‌های پیج‌تان، جذاب باشد و از نظر ظاهری با هم هماهنگ شوند، می‌توانید از یک نوع فیلتر برای همه آن‌ها استفاده کنید. در این بخش می‌خواهیم نحوه اضافه نمودن افکت به عکس‌هایی که می‌خواهید پست کنید را آموزش دهیم.

گام ۱: زمانی که در اینستاگرام هستید، یک علامت + را در وسط پایین صفحه می‌بینید که با کلیک روی آن می‌توانید عکس‌های جدید را پست کنید. وقتی که عکس را انتخاب کردید، روی next بزنید.

گام ۲: در این مرحله، گزینه‌های زیادی از فیلتر و افکت اینستاگرام را می‌بینید که می‌توانید هر کدام که خواستید را انتخاب کنید. علاوه آن، می‌توانید با دو بار ضربه روی هر کدام، تنظیمات مربوط به چگالی‌اش را تغییر دهید.

گام ۳: سپس روی next کلیک کنید و یا Edit را انتخاب نمایید. در بخش Edit، این امکان وجود دارد که روشنایی، شارپ و غیره را تنظیم کنید. زمانی که ویرایش تمام شد، می‌توانید افراد را تگ کنید.

چگونه به عکس یا ویدیوی Reel، افکت اضافه کنیم؟

اینستاگرام به تازگی قابلیتی به نام reel ارائه داده به کمک آن می‌توانید خلاقیت را به اوج برسانید. امروزه reelهای زیادی را در اینستاگرام می‌بینیم. اگر می‌خواهید از این قابلیت نهایت بهره را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم فیلترهای مناسب را به آن اضافه کنید. تماشای یک Reel ساده بدون فیلتر و افکت، خسته‌کننده است. خیلی از تولیدکنندگان محتوا، reelهایی با فیلتر استراتژیک تولید می‌کنند تا مخاطب را بهتر جذب نمایند. اضافه کردن فیلتر به عکس و ویدیوی reel، به این صورت است:

گام ۱: گزینه Reel را از قسمت استوری باز کنید. وقتی که reel باز شد، به گالری بروید و عکس یا ویدیوی مورد نظر را انتخاب کنید.

گام ۲: پس از باز شدن عکس یا ویدیو، در بالای صفحه، یک شکلک ستاره‌ای می‌بینید که با کلیک روی آن، افکت‌های مختلف باز می‌شوند و می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را انتخاب کنید.

گام ۳: وقتی افکت را اضافه کردید، روی done کلیک کنید تا reel شما پست شود و یا این که عکس یا ویدیو را دانلود کنید.

چگونه افکت‌های اینستاگرام را پیدا کنیم؟

گاهی اوقات پیدا کردن افکت و فیلتر اینستاگرام که با استایل شما سازگار باشد، کمی دشوار است. در ادامه، سه روش که می‌توانید از طریق آن‌ها، افکت‌های جذاب را پیدا کنید را معرفی می‌کنیم.

پیدا کردن افکت اینستاگرام از طریق استوری دیگران

این روش، بسیار آسان است، مخصوصاً اگر افرادی که فالو کرده‌اید، به اندازه شما، طرفدار افکت و فیلتر باشند. وقتی شخصی برای استوری، از فیلتر استفاده می‌کند، اسم فیلتر در بالای سمت چپ استوری نشان داده می‌شود که اگر روی آن ضربه بزنید، یک منو در پایین صفحه باز می‌شود که چند گزینه دارد: امتحان افکت، ذخیره افکت، فرستادن افکت به دایرکت و غیره.

پیدا کردن افکت اینستاگرام از طریق فالوی تولیدکنندگان

بیشتر فیلترهای چهره که در اینستاگرام می‌بینیم، توسط تولیدکنندگانی خلق شده‌اند که به قابلیت AR علاقمند هستند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد به کمک عناصری مثل طراحی‌های دو بعدی و سه بعدی، کدنویسی و غیره، خلاقیت خود را به اوج برسانند. تولیدکنندگانی که فیلتر AR درست می‌کنند، یک آیکون فیلتر صورت، در پروفایلشان دارند که با کلیک روی این آیکون، صفحه فیلتر آن‌ها باز می‌شود.

از طریق صفحه فیلتر آن‌ها می‌توانید هر فیلتری که می‌خواهید را امتحان و ذخیره کنید. با بررسی پیج تولیدکنندگان، همیشه از جدیدترین فیلترها، باخبر می‌شوید. برخی از این تولیدکنندگان عبارتند از: @iamcraiglewis2، @chrislprice، @farrkhatb، @mayttearaneda و @bangerooo.

پیدا کردن افکت اینستاگرام از طریق Effect Gallery

Effect Gallery، یک محل در اینستاگرام است که همه افکت‌ها در آن دسته‌بندی و ذخیره شده‌اند. قبلاً گفتیم وقتی استوری افکت‌داری را می‌بینیم می‌توانیم روی نام آن ضربه بزنیم و یک منو برایمان باز می‌شود شامل امتحان افکت، ذخیره افکت، فرستادن افکت به دایرکت و… این منو، یک گزینه More نیز دارد که با کلیک روی آن، یک منوی دیگر برای شما باز می‌شود که گزینه browse effects دارد. با انتخاب آن، گالری افکت اینستاگرام باز می‌شود.

پس از باز شدن Effect Gallery می‌توانید از بین دسته‌بندی‌های مختلف مثل سلفی، رنگ و نور، استایل‌های دوربین، فانتزی، بازی و غیره، دسته مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. علاوه بر آن می‌توانید کلمه‌ای که می‌خواهید را سرچ کنید تا افکت مطابق آن نشان داده شود.

چند افکت و فیلتر جذاب برای استوری

در ادامه می‌خواهیم چند افکت و فیلتر معروف و جذاب که می‌توانید برای استوری استفاده کنید را معرفی نماییم.

Oslo: بهترین فیلتر برای سلفی

Oslo، انتخاب اول ما برای سلفی است. این فیلتر، تناژ پوست را گرم می‌کند و کنتراست را طوری افزایش می‌دهد که عکس شما طبیعی‌تر باشد. اگر از این فیلتر خوشتان آمد، می‌توانید از آن برای عکس‌های منظره، غذا و صحنه‌های خیابانی نیز استفاده کنید.

Tokyo: یک فیلتر سیاه و سفید جذاب

شاید سیاه و سفید همیشه بهترین انتخاب برای استوری اینستاگرام نباشد، اما اگر از رنگ‌ها خسته شده‌اید، می‌توانید از فیلتر زیبای Tokyo استفاده کنید. این فیلتر، سایه را افزایش می‌دهد و سفیدها را روشن‌تر می‌کند.

Sunglasses: افکتی که شما را به عکس‌های قدیمی می‌برد

این افکت نه تنها عینک وینتیج را روی صورت شما در عکس و ویدیو قرار می‌دهد، بلکه رنگی گرم را نیز به تصویر اضافه می‌کند. افکت sunglasses، با رنگی که دارد، ایرادات تصویر را کمرنگ می‌کند و کاری می‌کند که استوری شما، شبیه یک صحنه از تابستان دهه ۱۹۶۰ باشد.

Prism Light: یک افکت رنگین کمان جذاب مناسب مناظر

با این افکت اینستاگرام می‌توانید تاریک‌ترین عکس‌ها را با پرتویی جزئی از رنگین کمان، زیبا کنید. این افکت، برای وقتی خوب است که روی شی خاصی فوکوس نکرده‌اید و از منظره یا آسمان عکس گرفته‌اید.

چند افکت و فیلتر جذاب برای پست

فیلترها و افکت‌هایی که برای پست عکس و ویدیو استفاده می‌کنید، کاملاً با فیلتر و افکت‌های استوری فرق دارند. در ادامه، چند فیلتر و افکت اینستاگرام که می‌توانند برای پست کاربردی باشند را معرفی می‌کنیم.

Clarendon: یک فیلتر برای همه چیز

Clarendon، محبوب‌ترین فیلتر برای پست در اینستاگرام است. این فیلتر، اشباع رنگ و کنتراست را کمی بیشتر می‌کند. فیلتر Clarendon، ظاهری سرد به عکس شما می‌‌دهد، اما تناژ پوست، گرم و طبیعی باقی می‌ماند. این فیلتر، برای پرتره و منظره و هر عکسی که فکرش را کنید مناسب است.

Juno: رنگ‌های زنده مناسب عکس‌های غذا

آیا در جستجوی یک فیلتر طبیعی هستید که ظاهر عکس فوق‌العاده‌ای که گرفته‌اید را خیلی تغییر ندهد؟ فیلتر Juno را امتحان کنید. این فیلتر، رنگ‌ها را زنده‌تر می‌کند و کنتراست را بالا می‌برد. از آن جایی که Juno، تناژ رنگ‌های گرم را تشدید می‌کند، برای عکس‌های رنگی مثل عکسی که از پیک نیک کنار ساحل و مناظر خیابان شهری گرفته‌اید، ایده‌آل است.

Rise: یک فیلتر گرم برای پرتره

اگر می‌خواهید عکس‌های پرتره و سلفی خود را مثل نور خورشید، جذاب و درخشنده کنید، فیلتر Rise را از دست ندهید. با این فیلتر، دیگر مهم نیست در چه ساعتی از روز عکس می‌گیرید، چون در هر حال نور آن، مثل ظهر تابستان می‌شود.

Sutro: یک فیلتر قوی برای افزایش جذابیت سوژه

در صورتی که می‌خواهید روی یک سوژه مرکزی در پست، متمرکز شوید، بد نیست از فیلتر Sutro استفاده کنید. این فیلتر، لبه‌ها را تیره و مرکز را روشن می‌کند. فیلتر Sutro علاوه بر آن، محل‌های تاریک مثل ابرهای طوفانی را جذاب‌‎تر می‌کند.

Hefe: یک فیلتر قوی برای افزایش جذابیت منظره

Hefe، می‌تواند به صحنه‌های بی‌روح، جانی دیگر ببخشد. این فیلتر، عکس شما را شارپ‌تر نموده و با افزایش اشباع رنگ، سایه‌ها را زیباتر می‌کند. مناظری که فیلتر Hefe می‌خورند، چشم مخاطب را جذب می‌کنند. این فیلتر، برای کوه‌ها، ساختمان‌ها و عکاسی از خورشید مناسب است.

فیلترها و افکت‌های بیشتر با PhotoDirector

هرچند که اینستاگرام، افکت و فیلتر زیادی دارد، اما اگر می‌خواهید عکس‌هایتان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، می‌توانید از یک اپلیکیشن ویرایشگر مخصوص کمک بگیرید. تعداد زیادی اپلیکیشن رایگان وجود دارد که به شما اجازه می‌دهند تنها با چند کلیک، عکس خود را از این رو به آن رو کنید. PhotoDirector، یکی از این اپلیکیشن‌هاست که بیش از ۱۰۰۰ افکت و ۴۰۰ افکت دارد. این اپ حتی به شما اجازه می‌دهد چند فیلتر را به صورت همزمان اعمال کنید؛ که اینستاگرام این قابلیت را ندارد. PhotoDirector می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، شی خاصی را از صحنه حذف نموده و یا این که منظره آسمان را عوض کند. این اپلیکیشن، برای اندروید و آیفون در دسترس است.

کلام آخر در مورد افکت اینستاگرام

با اضافه نمودن فیلتر و افکت در اینستاگرام، می‌توانید عکس‌های خود را حرفه‌ای‌تر کنید و از رقبای خود جلو بزنید. در این مقاله، نحوه اضافه کردن فیلتر و افکت به استوری و پست‌های اینستاگرام را آموزش دادیم و چندین افکت و فیلتر کاربردی را معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله، اطلاعاتی مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشد. در پایان مایلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا