زوم تک

توضیحاتی در مورد پرینتر و ملزومات آن

زمانی که برای چاپ اسناد به سراغ پرینتر لیزری می‌روید، موتور این پرینتر سیگنال‌های لازم را از طرف دستگاه دریافت می‌کند و فرایند چاپ آغاز می‌شود.

اگر قصد دارید روزانه تعداد زیادی از اسناد را چاپ کنید و کیفیت چاپ سیاه و سفید برای شما اهمیت دارد بهتر است که پرینتر لیزری را انتخاب کنید. از پرینتر لیزری در دفاتر و شرکت‌هایی که حجم چاپ روزانه آنها بالا است استفاده می‌شود. یکی از مزایای این پرینترها این است که از سینی‌های کاغذ با ظرفیت بالا استفاده می‌کنند و در یک زمان مشخص این امکان را به کاربر می‌دهند که بتواند تعداد زیادی از اسناد را چاپ کند.

مزایای پرینتر لیزری

  • کارتریج پرینتر لیزری از طول عمر بالایی برخوردار است و امکان شارژ کردن آن نیز وجود دارد.
  • سرعت چاپ در این پرینتر بیشتر از پرینترهای جوهر افشان است.
  • هزینه مواد مصرفی و ملزومات پرینتر لیزری مناسب و مقرون بصرفه می‌باشد.
  • چاپ اسناد و مدارک با استفاده از پرینتر لیزری از کیفیت بالایی برخوردار است.

خرید پرینتر لیزری

اگر قصد خرید پرینتر لیزری را دارید پیشنهاد می‌کنیم آن را از فروشگاه آوند پرینتر خریداری کنید. آوند پرینتر در زمینه فروش ماشین‌های اداری به صورت نو و استوک فعالیت می‌کند و با کیفیت‌ترین پرینترها را با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

خرید پرینتر لیزری

کارتریج HP

قلب تپنده هر پرینتر کارتریج آن می‌باشد که عملکرد صحیح این قطعه با عملکرد صحیح پرینتر ارتباط دارد. کارتریج HP قطعه‌ای استوانه‌ای شکل می‌باشد که وظیفه نگهداری جوهر و یا مواد مصرفی پرینتر برای چاپ را بر عهده دارد. به طور کلی می‌توان گفت کارتریج یکی از قطعات اصلی و حساس پرینتر بشمار می‌رود که با توجه به نوع پرینتر یکی از انواع آن انتخاب می‌شود.

کارتریج HP

انواع کارتریج HP

کارتریج‌های HP موجود در بازار به دو دسته لیزری و جوهر افشان تقسیم می‌شوند که هر کدام از آنها با توجه به نوع پرینتر انتخاب می‌گردند.

کارتریج HP جوهر افشان

کارتریج HP جوهرافشان دارای تعداد زیادی سوزن بسیار ریز می‌باشد که در هنگام چاپ، جوهر را به کاغذ منتقل می‌کنند. همانطور که از نام این کارتریج مشخص است از جوهر مشکی یا رنگی استفاده می‌کند. کاغذی که با استفاده از پرینترهای جوهرافشان چاپ می‌شود بعد از چاپ حالت مرطوب دارد.

مزایای کارتریج HP جوهرافشان

مزایای کارتریج HP جوهرافشان عبارتند از:

  • قیمت مناسب و مقرون بصرفه
  • عدم نیاز به حرارت برای خشک شدن جوهر روی اسناد
  • چاپ اسناد با کیفیت بالا

کارتریج HP لیزری

مواد مصرفی کارتریج HP لیزری به صورت پودر می‌باشد و برای ثبات بر روی کاغذ به حرارت و گرما نیاز دارد. این کارتریج نسبت به کارتریج جوهرافشان از طول عمر بیشتری برخوردار است. پرینترهای لیزری از این نوع کارتریج برای چاپ رنگی و یا سیاه سفید استفاده می‌کنند.

مزایای کارتریج HP لیزری

مزایای کارتریج HP لیزری عبارتند از:

  • دارای ۲ بخش تونر و درام
  • استفاده از رنگ‌های پودری
  • کیفیت بالای چاپ

مشکلات کارتریج HP

یکی از بخش‌های اصلی کارتریج HP درام آن می‌باشد. یکی از مشکلات رایجی که برای درام کارتریج HP پیش می‌آید این است که خطوط عمودی نازک بر روی کاغذ چاپ می‌کند. در چنین مواقعی خراش‌هایی بر روی درام ایجاد شده و امکان تعمیر آن وجود ندارد و باید این قطعه تعویض گردد.

انواع کارتریج HP

چه زمانی باید کارتریج HP را تعویض کنیم؟

معمولا مشکلاتی که برای پرینتر در فرایند چاپ اسناد به وجود می‌آید مربوط به کارتریج و تونر می‌باشد. به همین منظور در صورت مشاهده اختلال در فرایند چاپ به سرعت به بررسی کارتریج HP بپردازید و چنانچه نیاز به شارژ دارد نسبت به شارژ کردن آن اقدام کنید.

خرید کارتریج HP

کارتریج HP مورد نیاز خود را می‌توانید با قیمت مناسب و کیفیت عالی از فروشگاه آوند پرینتر خریداری کنید. از آنجایی که آوند پرینتر مرجع تخصصی ماشین‌های اداری می‌باشد تمامی پرینترها و کارتریج‌های آن اصل و اورجینال است.

جوهر پرینتر چیست؟

کارتریج‌های جوهرافشان از جوهر پرینتر استفاده می‌کنند. این جوهر به صورت قطرات بسیار ریز از نازل پرینتر به سمت کاغذ هدایت می‌شود. جوهر پرینتر از رنگدانه‌های زرد، قرمز، آبی و سیاه تشکیل می‌شود. همچنین از دیگر مواد تشکیل دهنده جوهر پرینتر می‌توان به پلی استر، موم پلی پروپیلن و سیکیکافوم اشاره کرد.

جوهر پرینتر چیست؟

قیمت جوهر پرینتر

از آنجایی که مواد مختلفی در تهیه جوهر پرینتر نقش دارند و این مواد طی یک فرایند پیچیده منجر به ایجاد جوهر پرینتر می‌شوند این جوهر از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است. اما نگران این موضوع نباشید زیرا شما عزیزان می‌توانید جوهر پرینتر را با قیمت مناسب از فروشگاه آوند پرینتر خریداری کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا