زوم تک

بهترین مولتی متر برای تعمیرات (معرفی چند مولتی متر حرفه ای)

مولتی متر یکی از ابزارهای اصلی تکنسین‌هایی است که کار تعمیرات لوازم الکترونیک را انجام می‌دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مقاله را به معرفی بهترین مولتی متر برای تعمیرات حرفه‌ای اختصاص دهیم. شما برای کسب اطلاعات کامل درباره این موضوع می‌توانید از راهنمایی کارشناسان مجموعه آوازک بهره‌مند شوید. شماره تماس مجموعه ۰۲۱۹۱۰۱۶۰۵۰ است.

مولتی متر چیست و چه اهمیتی در تعمیرات دارد؟

همانطور که از نام مولتی متر (Multi Meter) برمی‌آید، دستگاهی است که برای سنجش میزان چند متغیر مانند توان، جریان الکتریکی و آمپر به کار می‌رود. هنگامی که کارشناسان الکترونیک یا تعمیرکاران از بهترین مولتی برای تعمیرات استفاده می‌کنند، اعدادی را به صورت دیجیتالی روی نمایشگر دستگاه مشاهده می‌کنند.

اهمیت مولتی متر اینجا مشخص می‌شود که مقایسه اعداد نمایش داده شده و معیارهای مورد نظر توسط تعمیرکاران نشان می‌دهد که آیا دستگاه درست کار می‌کند یا خیر. حتی عیوب احتمالی را در موارد تعمیرات حرفه‌ای می‌توان استنتاج کرد. اما آنچه اهمیت دارد، استفاده از دستگاهی است که به عنوان بهترین مولتی متر برای تعمیرات در موارد حرفه‌ای شناخته می‌شود.

بهترین مولتی متر برای تعمیرات حرفه‌ای کدام است؟

بهترین مولتی متر برای تعمیرات

اکنون فرصت مناسبی وجود دارد که بتوان چند مولتی متر پرکاربرد را معرفی کرد. مواردی که در صدر فهرست بهترین مولتی متر برای تعمیرات به حساب می‌آیند. زیکو (Zico) یکی از برندهای شناخته شده در تولید مولتی متر است. آنچه باعث محبوبیت انواع مولتی متر زیکو به ویژه انواع مولتی متر دیجیتال شده، کیفیت محصولات و قیمت نسبتاً مناسب آن است.

برای مثال می‌توانیم به مولتی‌ متر دیجیتال زیکو مدل (ZM-C100)، مولتی متر هوشمند دیجیتال زیکو مدل (ZICO ZM-S100)، مولتی متر حرفه‌ای یونیتی (UNI-T UT191E) و مولتی‌ متر دیجیتال زیکو مدل (ZM-A600) اشاره کنیم که خرید آنها از طریق فروشگاه اینترنتی آوازک نیز امکان‌پذیر است.

۱- مولتی‌ متر دیجیتال زیکو (ZM-C100)

مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-C100) یکی از بهترین مدل‌های مولتی متر برای تعمیرات حرفه‌ای است. این دستگاه طبق استاندارد (CE) بوده و می‌تواند چندین پارامتر از جمله جریان، ولتاژ، مقاومت، فرکانس و حتی دما را بسنجد. مولتی متر (ZM-C100) دارای قابلیت‌های (TRUE RMS) و (NCV) است.

با دکمه (Data Hold) امکان ثبت داده‌ها را برای تعمیرکاران فراهم می‌کند. هنگام کار با دستگاه می‌توان از نور پس‌زمینه، ویژگی فلش لایت و سیستم خاموش شدن خودکار استفاده کرد.

۲- مولتی‌ متر دیجیتال زیکو (ZM-A600)

(ZM-A600) را می‌توان بهترین مولتی متر برای تعمیرات معرفی کرد. این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری دما، ولتاژ، جریان و مقاومت را دارد و با دکمه (Hold on) می‌توان اطلاعات ارائه شده را ثبت کرد. وجود امکاناتی مانند (Auto Range)، (TRUE RMS)، (NCV)، (Backlight) و مواردی از این قبیل مولتی‌ متر دیجیتال زیکو (ZM-A600) را به دستگاهی کارآمد برای تعمیرکاران خبره تبدیل کرده‌اند.

۳- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-3003)

مولتی متر دیگری که در گروه بهترین مولتی متر برای تعمیرات قرار دارد، مدل (ZM-3003) است که زیکو روانه بازار کرده است. داشتن قابلیت نور پس‌زمینه بک‌لایت باعث شده که بتوان از این دستگاه در تاریکی نیز استفاده کرد. اگر باتری شارژ کمی داشته باشد، به کاربر هشدار داده می‌شود.

قابلیت (True-RMS) در (ZM-3003) به تعمیرکاران کمک می‌کند که جریان (AC) را با دقت بالایی اندازه‌گیری کنند. در حالی که امکان سنجش دما، تست دیود و تست اتصال کوتاه نیز وجود دارد. شما با مطالعه راهنمای خرید مولتی متر در سایت آوازک می‌توانید آن را به سهولت خریداری کنید.

۴- مولتی متر هوشمند دیجیتال زیکو (ZM-S100)

ابزار مولتی متر

تعمیرکاران در صنعت برق و الکترونیک به خوبی می‌دانند که خرید مولتی متر هوشمند ارزش بسیاری در کارهای حرفه‌ای دارد.

قابلیت نمایش تا چهار رقم تا ۴۰۰۰ روی صفحه نمایش، ویژگی خاموش شدن خودکار، هشدار در صورت ضعیف شدن باتری و اندازه‌گیری پارامترهایی مانند ولتاژ، جریان و مقاومت برای افرادی که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد. به خصوص که ساختار آن به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن در تاریکی با نور (Backlight) امکان‌پذیر است.

۵- مولتی متر حرفه ای یونیتی (UNI-T UT191E)

اکنون بهتر است سراغ بهترین مولتی متر برای تعمیرات حرفه‌ای از برند یونیتی برویم. برند یونیتی در حوزه تولید ابزارهای سنجش پارامترهای مهم در صنعت الکترونیک سابقه درخشانی دارد. مولتی متر (UNI-T UT191E) نیز یکی از همان ابزارهاست. این مولتی متر توانایی اندازه‌گیری دقیق و خواندن ولتاژ، مقاومت و جریان (AC) و (DC) را دارد. در حالی که با دکمه (Data Hold) می‌توان اطلاعات را در حافظه ذخیره کرد.

فیلتر پایین گذر (LPF) در (UNI-T UT191E) به کاهش نویز و پردازش مناسب سیگنال و اندازه‌گیری دقیق‌تر ولتاژ کمک می‌کند. این در حالی است که مولتی متر یونیتی مذکور قابلیت نمایش داده‌ها تا ۶۰۰۰ مقدار را نیز دارد. گذشته از آن قابلیت‌های (Auto Range) و (Manual Range)، تست دیود و تست پیوستگی و همچنین وجود نشانگر ضعیف بودن باتری دستگاه برای تعمیرکاران حرفه‌ای اهمیت قابل توجهی دارد.

۶- مولتی متر دیجیتال (Mastech) (MS8251B)

مولتی متر دیجیتال

مستک یک برند چینی است که توانسته مولتی متر‌های حرفه‌ای رضایت‌بخشی تولید کند. مولتی متر (MS8251B) بدنه محکمی دارد و کارشناسان و تعمیرکاران در محیط‌های آموزشی، کارگاهی و کارخانه‌ها از آن استفاده می‌کنند. این دستگاه می‌تواند مقاومت، جریان، فرکانس و ولتاژ را به طور دقیق اندازه‌گیری کند.

در حالی که خاموشی خودکار، نمایشگری با نور بک‌لایت و قابلیت تست دیود و تست پیوستگی بر حرفه‌ای بودن (MS8251B) افزوده‌اند. شما می‌توانید خرید مولتی متر مذکور را از فروشگاه اینترنتی معتبر آوازک انجام دهید.

۷- کالیبراتور مولتی فانکشن فلوک (Fluke 789 ProcessMeter)

یکی از مولتی‌ مترهایی که توسط برند معروف فلوک ساخته شده، کالیبراتور مولتی فانکشن (Fluke 789 ProcessMeter) است. تعمیرکاران حرفه‌ای برای اندازه‌گیری دقیق ولتاژ، جریان، مقاومت، فرکانس و دما می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. در حالی که امکان نمایش همزمان درصد مقیاس و میلی آمپر جریان خروجی دستگاه الکترونیک را دارد. به همین دلیل به عنوان بهترین مولتی متر برای تعمیرات شناخته شده است.

۸- مولتی متر دیجیتال پرتابل فلوک (Fluke 115)

مولتی متر دیجیتال فلوک

برای افرادی که قصد دارند به صورت حرفه‌ای کار تعمیرات لوازم الکترونیک را انجام دهند، مولتی متر دیجیتال پرتابل فلوک (Fluke 115) می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

فناوری‌های (Auto Alert) و (Auto Volt)، قابلیت سنجش فرکانس، ظرفیت خازنی، مقاومت، ولتاژ، جریان و همچنین نمایش حداقل، متوسط و حداکثر مقادیر پارامترها از امکانات (Fluke 115) هستند. به همین دلیل بسیاری معتقدند که (Fluke 115) بهترین مولتی متر برای تعمیرات به حساب می‌آید.

۹- مولتی متر دیجیتال یاکسون (+YAXUN 9205A)

به جرأت می‌توان گفت (YAXUN 9205A+) از اساسی‌ترین ابزار موجود در آزمایشگاه‌ها و تعمیرگاه‌های الکتریکی به حساب می‌آید. بهترین مولتی متر برای تعمیرات توانایی‌های اندازه‌گیری پارامترهایی مانند جریان، مقاومت، ولتاژ و تست اتصالات را در مدار الکتریکی و البته در طیفی از مقادیر دارد.

مولتی متر چینی یاکسون، باتری ۹ ولتی کتابی دارد و قابل تعویض است. با این دستگاه می‎‌توان تست دیود، اندازه‌گیری (hFE) ترانزیستور و سنجش ظرفیت خازن را انجام داد. به همین دلیل در میان مهم‌ترین وسایل آزمایشگاهی و کارگاهی محسوب می‌شود.

۱۰- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-1002A)

در انتهای مطلب حاضر به معرفی یکی دیگر از مولتی مترهای زیکو می‌پردازیم که (ZM-1002A) نام دارد. این دستگاه اعداد را تا چهار رقم و تا عدد ۶۰۰۰ نشان می‌دهد، به نور پس‌زمینه بک‌لایت مجهز است و کار سنجش دما، فرکانس، مقاومت، جریان و ولتاژ را انجام می‌دهد.

امکان تشخیص ولتاژ غیرتماسی (NVC)، هشدار ضعیف شدن باتری و امکان خاموش شدن خودکار از ویژگی‌های مهم این مولتی متر زیکو به شمار می‌روند. در ضمن فراموش نکنید که مشاهده اطلاعات کامل این محصول در سایت زیکوپرو نیز امکان‌پذیر است.

کلام آخر

در این مطلب شما را با ده مولتی متر آشنا کردیم که در فهرست بهترین مولتی متر برای تعمیرات قرار دارند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از کارشناسان و خرید مولتی متر مورد نظر خود از سایت آوازک اقدام کنید. شماره ۰۲۱۹۱۰۱۶۰۵۰ در ساعات اداری پاسخگوی شماست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا