اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن «مودم من» برای مدیریت مودم‌های ایرانسل

نامطمئن، ناسازگار، مشخص نبودن توسعه‌دهنده و محدود به دو مدل مودم قدیمی ایرانسل

برخی از خوانندگان عزیز درباره اپلیکیشن ایرانی «مودم من» سوال کردند و اینکه این برنامه مطمئن است و باید روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کنند یا خیر!

من تا به امروز با این برنامه موبایل آشنا نشده بودم و جایی درباره‌اش نخواندم. پس از طرح سوال چند دوست و خواننده سایت شبکه‌چی، دنبال آن رفتم که البته اطلاعات زیادی هم دستگیرم نشد.

اپلیکیشن «مودم من» که اکنون در کافه‌بازار برای دانلود روی گوشی‌های اندرویدی عرضه شده است و نشان می‌دهد بیش از ۲ هزار نفر آن را نصب کردند؛ یک برنامه مدیریت مودم‌های ایرانسل است.

البته، باید از همین ابتدا به شما بگوییم که فقط از مودم‌های LH92 و LH96 ایرانسل پشتیبانی می‌کند و خبری از مودم‌های معروفی مانند TF-i60 H1 یا FD-M60 نیست.

ظاهرا این اپلیکیشن از سال ۱۳۹۶ شروع به توسعه و کدنویسی شده است و پس از انتشار دو سه نسخه، دیگر به کار خود ادامه نداده ولی هنوز روی کافه‌بازار عرضه می‌شود و دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای است.

بسیاری از افرادی که این اپلیکیشن را نصب کردند؛ شکایت دارند که روی اندروید ۱۱ نصب نمی‌شود یا دارای عدم سازگاری است که نشان می‌دهد توسعه‌دهنده برنامه، کار توسعه آن را رها کرده است. بماند که اصلا هم مشخص نیست توسعه‌دهنده این اپلیکیشن کیست و چه شرکت یا استارتاپ یا برنامه‌نویسی آن را تولید کرده است.

این گمنامی و بی‌نامی و مجهول بودن توسعه‌دهنده، مقداری انسان را برای نصب و حتی تست ساده و اولیه برنامه نیز به شک می‌اندازد. به شخصه که هیچ‌وقت چنین برنامه‌هایی را نصب نمی‌کنم.

اما اپلیکیشن «مودم من» دارای چه ویژگی‌ها و ابزارهایی است؟ آن‌طور که تصاویر نشان می‌دهند؛ یک سری اطلاعات ساده درباره مودم ایرانسل به شما می‌دهد؛ مانند آدرس آی‌پی مودم، آدرس آی‌پی موبایل، وضعیت آنتن‌های مودم، وضعیت وای‌فای و نام شبکه وای‌فای و رمزعبور و مصرف حجم اینترنت و …

احتمالا می‌توانید مودم را با کدهای دستوری شارژ کنید یا میزان مصرف بسته اینترنت را ببینید و محدودیت در مصرف حجم و ارسال هشدار تعریف کنید.

همه این کارها را اپلیکیشن «ایرانسل من» به نحو بسیار بهتر و کامل‌تری انجام می‌دهد. همین‌طور، اپلیکیشن‌های معروف دنیای وای‌فای و اینترنت این اطلاعات یا تنظیمات را به نحو بسیار بهتر و کامل‌تر و با رابط کاربری جذاب‌تری ارائه می‌دهند. مثلا، اپلیکیشن HiLink هواوی برای مودم‌های این شرکت واقعا کاربردی و مفید است یا اپلیکیشن WiFi UtiLity به شما اجازه همه کاری در مدیریت وای‌فای را می‌دهد.

حالا اگر از مودم‌های معروف ایرانسل هم پشتیبانی می‌کرد و اجازه می‌داد برخی تنظیمات آن‌ها را با گوشی موبایل و بدون نیاز به پنل مدیریتی تحت وب انجام داد؛ باز می‌توانستیم بگوییم این برنامه ارزش نصب و احتمالا خرید اشتراک را دارد ولی فعلا فقط به دو مدل مودم قدیمی LH92 و LH96 محدود شده است.

در نهایت، نصب و استفاده از این اپلیکیشن را توصیه نمی‌کنم و برای مدیریت مودم و وای‌فای، ده‌ها اپ بسیار جذاب و کاربردی دیگر در فروشگاه‌های نرم‌افزاری اندروید و iOS یافت می‌شود.

سعی می‌کنم در روزهای آتی، فهرست کاملی از اپلیکیشن‌های معروف شرکت‌ها برای مدیریت مودم‌هایشان را معرفی کنم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا