آموزش

آموزش استفاده از سیم کارت TD-LTE در گوشی + ویدئو

چگونه روی گوشی از اینترنت TD LTE استفاده کنیم؟

همه می‌دانیم سیم‌کارت های TD LTE فقط برای استفاده از اینترنت روی مودم‌های TD LTE هستند و فاقد قابلیت مکالمه یا پیامک بوده و برای گوشی‌ها نیستند؛ حتی اگر فروش سیم کارت بدون مودم انجام شود یا سیم کارت TDD تنها بدهند!

کاربران زیادی این سوال را مطرح می‌کنند که «آیا می‌شود از سیم‌کارت‌های TDLTE روی گوشی‌ها استفاده کرد؟».

ما بارها جواب دادیم که اصولا سیم کارت های TDLTE ایرانسل یا مبین‌نت برای انداختن روی گوشی نیست و شما نمی‌توانید با این سیم‌کارت‌ها، تماس تلفنی داشته باشید یا پیامک بفرستید و صرفا اینترنت خواهید داشت.

تازه به شرطی که گوشی شما از باندهای فرکانسی TDLTE پشتیبانی کند و بتوانید سیم کارت TDD را روی گوشی فعال‌سازی کنید.

اما برخی از کاربران به دنبال استفاده از سیم کارت TD-LTE در گوشی به عنوان سیم کارت دوم هستند تا اینترنت TDLTE که ارزان‌تر است را برای گوشی استفاده کنند.

چندین دوست، روش‌هایی برای استفاده از سیم کارت TD-LTE در گوشی و در واقع، تبدیل یک گوشی به مودم TDLTE پیدا کردند و برای ما فرستاندند. در این مقاله، می‌خواهیم یک روش را آموزش بدهیم:

سیم کارت tdlte

تذکر مهم: نویسنده این مقاله، روش گفته شده را هنوز تست نکرده و از صحت یا سقم آن و عواقبش کاملا ناآگاه است. پس، دوستانی که خواستند تست کنند؛ کاملا مواظب بوده و با احتیاط کامل مراحل کار را پیش بروند.

آموزش تبدیل گوشی به مودم TD LTE

۱- مطمئن شوید گوشی موبایل شما از باند ۴۲ یا فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. چون، هر دو شرکت ایرانسل و مبین‌نت، اینترنت TD LTE خود را روی این باند LTE راه‌اندازی کردند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین اینترنت TD LTE نامحدود

برای فهمیدن اینکه آیا گوشی شما دارای باند ۴۲ هست یا خیر؛ وارد سایت gsmarena.com شده، در بخش جست‌وجو، مدل گوشی خود را تایپ کنید و پس از یافتن مدل گوشی، به صفحه مشخصات گوشی بروید:

مشخصات باند رادیویی گوشی

در بخش Network، نگاهی به باندهای پشتیبانی شده در شبکه ۴G (بخش ۴G bands) بیندازید تا مطمئن شوید از باند ۴۲ پشتیبانی می‌کند.

۲- وقتی سیم‌کارت TD LTE را روی گوشی موبایل قرار می‌دهید؛ به طور عادی، هیچ شبکه موبایلی شناخته نشده و آنتن یا سیگنالی نشان نمی‌دهد. برای اینکه شبکه ۴G TDLTE شناسایی شود؛ باید تنظیمات کوچکی در بخش شبکه موبایل گوشی وارد کنیم.

۳- سعی کنید از بخش Settings وارد بخش تنظیمات شبکه موبایل (Mobile Network) شده و شبکه را روی ۴G only یا LTE only قرار دهید و قفل کنید.

برای این منظور باید وارد بخش Perferred network mode شده (ممکن است در گوشی اندرویدی شما، نام دیگری داشته باشد) و گزینه LTE Only یا ۴G Only را انتخاب کنید.

۴- در گوشی‌های شیائومی می‌توانید کد دستوری *#*#۴۶۳۶#*#* (ستاره مربع ستاره مربع چهل و شش سی و شش مربع ستاره مربع ستاره) را شماره‌گیری کرده و پس از انتخاب سیم‌کارت TDLTE، در بخش Set Preferred Network Type، گزینه LTE only را انتخاب کنید.

تنظیمات گوشی شیائومی

می‌توانید از اپلیکیشن Force LTE Only نیز برای قفل کردن گوشی روی گزینه LTE Only استفاده کنید.

۵- پس از قفل کردن گوشی روی شبکه ۴G، باید سیم کارت TDD فعال شده و حالا به شبکه موبایل اپراتور ایرانسل یا مبین نت وصل شود و آنتن و سیگنال داشته باشید و بتوانید از اینترنت TDLTE استفاده کنید.

۶- بسیاری از گوشی‌ها از جمله گوشی‌های سامسونگ از باند ۴۲ پشتیبانی نمی‌کنند ولی برخی مدل‌های آیفون دارای باند ۴۲ هستند که باز باید ترفند خاص فعال‌سازی سیم کارت TDLTE روی آن‌ها را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ روش استفاده همزمان از دو اینترنت برای افزایش سرعت

دوباره باید تاکید کنیم که استفاده از سیم کارت TDLTE روی گوشی، صرفا برای دسترسی به اینترنت ارزان‌تر است وگرنه قابلیت یا خاصیت دیگری ندارد و ترجیح آن است که سیم کارت TDLTE روی مودم استفاده شود.

اگر از این ترفند روی گوشی خود استفاده کردید؛ حتما تجربه‌تان در فعال‌سازی سیم‌کارت TD LTE یا استفاده از اینترنت TD LTE روی گوشی را برای ما بنویسید.

ویدئو آموزشی فعال سازی سیم کارت tdlte ایرانسل روی گوشی:

استفاده از سیم کارت tdlte مبین نت در گوشی

اگر خواستید از سیم کارت ۳۶۰ مبین نت روی گوشی استفاده کنید؛ باید ابتدا رومینگ همراه اول را روشن کنید؛ وارد بخش APN گوشی شده و یکی از APNهای mobinnet یا lte4mobinnet را بزنید تا سیم کارت شناسایی و به شبکه همراه اول وصل شود.

شاید این مقالات هم برای شما جالب باشند:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام. از دیروز یعنی ۱۴۰۲/۰۱/۰۵ قیمت بسته های TD-LTE ایرانسل تقریبا دو برابر شدع و به نظرم نمیصرفه بندازی گوشی موبایل استفادع کنی چون هم قیمتش دیگه زیاد فرق نمیکنه با بسته سیمکارت عادی هم باند TD-LTE خیلی جاها آنتن ندارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا