اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: چندین ابزار کاربردی وای‌فای در یک برنامه (Wi-Fi Utility)

روی گوشی من چندین برنامه وای‌فای نصب شده است. یک ابزار برای تست سرعت وای‌فای، ابزار دیگری برای تحلیل سیگنال‌ها، نرم‌افزار بعدی برای یافتن دستگاه‌های متصل شده به وای‌فای، ابزار دیگری برای اسکن شبکه یا هات‌اسپات و …

همیشه دنبال یک ابزاری بودم که همه این‌ها را با هم داشته باشد تا نیازی به نصب و استفاده جداگانه از ۵ الی ۶ نرم‌افزار نباشد.

در گشت‌زنی‌های امروزم به اپلیکیشن موبایل Wi-Fi Utility رسیدم و بعد از نصب و کمی کار با آن، متوجه شدم تقریبا جایگزین چند ابزار وای‌فای دیگر می‌شود. 

وقتی Wi-Fi Utility را روی گوشی اندرویدی نصب می‌کنید؛ در صفحه اصلی همه ابزارها چیده شده‌اند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را انتخاب و استفاده کنید.

نگاهی به نرم‌افزار Wi-Fi Utility

در این صفحه ابزارهایی مانند تست سرعت وای‌فای و اینترنت، اسکن شبکه، اسکن وای‌فای، آنالیز وای‌فای، مدیریت مصرف دیتا، وضعیت پوشش‌دهی وای‌فای و تنظیمات مربوط به استفاده خودکار از وای‌فای را مشاهده کنید.

در بالای صفحه می‌توانید وضعیت قدرت سیگنال‌های وای‌فای را مشاهده کنید و البته ابزاری برای تبدیل راحت گوشی به یک هات‌اسپات دارید.

در ابزار Speed Test همزمان می‌توانید سرعت وای‌فای، سرعت دانلود و آپلود، پینگ و قدرت سیگنال‌دهی وای‌فای را مشاهده کنید:

در ابزار Network Scanner دستگاه‌های متصل به شبکه را با آدرس IP آن‌ها رصد می‌کنید و به راحتی می‌توان فهمید چه دستگاه‌هایی به وای‌فای یا مودم روتر وصل شده‌اند:

در ابزار WiFi Analyzer گزارش کاملی از وضعیت وای‌فای دریافت می‌کنید. البته، احساس می‌کنم برخی آیتم‌ها اشتباه هستند ولی باز هم برای کاربران معمولی همین اطلاعات کافی هستند:

در ابزار Hotspot می‌توانید سریعا قابلیت هات‌اسپات گوشی را روشن/خاموش کنید یا تنظیمات آن را انجام دهید:

گزینه WiFi Automatic می‌توانید تنظیم کنید وای‌فای گوشی از چه ساعتی روشن باشد و چه ساعتی به طور خودکار خاموش شود. تنظیمات جالبی در این بخش است که شاید برای کاربران مفید باشد:

شبکه‌های وای‌فای محیط اطراف را هم می‌توانید اسکن کنید و برخی اطلاعات مرتبط با آن‌ها را ببینید (برای افرادی که حس کنجکاوی زیادی دارند):

نرم‌افزار Wi-Fi Utility دو اشکال عمده دارد. ابتدا اینکه هنگام استفاده از آن مدام تبلیغات مزاحم ظاهر می‌شوند و روی اعصاب شما هستند و دوم اینکه برای کاربران حرفه‌ای به اندازه کافی خوب نیست و نیاز دارند ابزارهایی مانند آنالیز شبکه حرفه‌ای‌تری داشته باشند.

اما به هر حال برای جلوگیری از نصب چند اپلیکیشن وای‌فای روی گوشی می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید. برای دانلود نرم‌افزار Wi-Fi Utility به لینک زیر بروید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا