اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن huaCtrl PRO برای مدیریت مودم‌های هواوی

تغییر شبکه موبایل، تغییر باند رادیویی، جمع‌آوری اطلاعات درباره دکل موبایل و بررسی کیفیت سیگنال‌ها همگی در یک اپ ساده

برای مدیریت مودم‌های سیم‌کارتی هواوی از طریق گوشی موبایل در اندروید، اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارد. پیش‌تر، اپ‌هایی مانند HiLink که برنامه رسمی هواوی برای مدیریت تنظیمات مودم است یا نرم‌افزار فوق‌العاده کاربردی و خوب HManager را معرفی کردیم.

با کمی جست‌وجو در وب و گوگل‌پلی، می‌توانید به نرم‌افزارهای موبایل دیگری برای مدیریت ساده مودم‌های سیم‌کارتی هواوی برسید؛ از جمله اپلیکیشن huaCtrl PRO.

معرفی اپلیکیشن huaCtrl PRO

برنامه huaCtrl PRO جزو معروف‌ترین اپ‌های مدیریت مودم هواوی نیست و آمار دانلود بالایی ندارد یا اینکه توسعه‌دهنده آن کاملا شناخته شده نیست اما قابلیت‌های طلایی به شما می‌دهد که شاید در برنامه‌های دیگر یافت نشود یا به این سادگی قابل استفاده نباشید.

برنامه huaCtrl PRO را می‌توانید از گوگل‌پلی دانلود و روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. ما برای راحتی خواننده‌های عزیز، فایل apk آن را در پایان این مقاله قرار دادیم تا بتوانند به طور مستقیم آن را دانلود و نصب کنند.

اپلیکیشن huaCtrl PRO

صفحه اصلی اپ huaCtrl PRO شلوغ و درهم است. به طور کلی، رابط کاربری گرافیکی ساده‌ای ندارد و همه‌چیز درهم و شلوغ کنار هم چیده شدند. در وسط صفحه، پارامترهای اندازه‌گیری شده وضعیت سیگنال‌های موبایل و بعد وضعیت سرعت دانلود و آپلود و حجم مصرفی اینترنت را مشاهده می‌کنید.

در بالا، یک سری کلید چینش شدند که با لمس آن‌ها، اطلاعات بیشتری برای شما نمایش داده می‌شود.

در پایین نیز منوی بخش‌های مختلف برنامه را می‌بینید و مثلا می‌توانید به بخش وای‌فای، پیامک‌های مودم، تنظیمات مودم، تغییر سیگنال رادیویی و شبکه موبایل مودم و … بروید.

بخش‌ها و ابزارهای اپلیکیشن huaCtrl PRO

همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید؛ مودم ایرانسل FD-M60 یا E5785 را شناسایی کرده و مشخصات کامل شبکه و وضعیت دانلود/آپلود و سایر اطلاعات را به ما نشان می‌دهد.

برای اتصال مودم به اپلیکیشن huaCtrl PRO، باید ابتدا وارد برگه دوم از پایین شده و اطلاعات پنل کاربری تحت وب مودم مانند آدرس IP مودم، نام کاربری و رمزعبور را وارد کنید.

اپلیکیشن huaCtrl PRO

در همین صفحه، می‌توانید شبکه رادیویی موبایل را از میان ۲G و ۳G و ۴G  انتخاب کنید و در زیر آن، فهرستی از باندهای رادیویی شبکه‌های ۴G LTE مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید هر باند رادیویی یا دو باند رادیویی را تیک زده و انتخاب کنید و بعد با زدن روی کلید Apply در پایین صفحه، باند فرکانسی مود را به همین سادگی تغییر دهید:

اپلیکیشن huaCtrl PRO

از بخش بالای صفحه اصلی، با زدن روی Cell می‌توانید اطلاعاتی درباره آنتن موبایلی که مودم بدان وصل شده به دست بیاورید:

اپلیکیشن huaCtrl PRO

با زدن روی Router می‌توانید اطلاعات مربوط به روتر مودم E5785 مانند آدرس IP، آدرس MAC، آدرس WAN و DNS و غیره را مشاهده کنید:

اپلیکیشن huaCtrl PRO

با زدن روی Line Charts، پارامترهای RSSI و RSRQ و RSRP و SINR را روی نمودار و گرافیکی مشاهده خواهید کرد:

اپلیکیشن huaCtrl PRO

از منوی پایین و با زدن روی آیکون وای‌فای، دستگاه‌های متصل به وای‌فای مودم فهرست شدند:

اپلیکیشن huaCtrl PRO

با زدن روی علامت پیامک، می‌توانید SMSهای دریافت شده توسط مودم را بخوانید و مدیریت کنید:

اپلیکیشن huaCtrl PRO

در مجموع، برنامه huaCtrl PRO می‌تواند برای افرادی که یک مودم هواوی یا سویا لینک دارند؛ جذاب و کاربردی باشد؛ اگرچه گفتیم به پای برنامه HManager نمی‌رسد و رابط گرافیکی شلوغ و غیر کاربرپسندی دارد.

اپلیکیشن huaCtrl PRO

لینک دانلود اپلیکیشن huaCtrl PRO


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا