راهنمای خرید

این گوشی‌های اندرویدی از وای‌فای Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند

۹ اسمارت‌فونی که سریع‌ترین وای‌فای دنیا را دارند

در شبکه‌های موبایل، ارتباطات و اینترنت ۵G یک فناوری با فرکانس‌های جدید است و در دنیای بی‌سیم وای‌فای استاندارد Wi-Fi 6E از فرکانس جدیدی سود می‌برد.

در استاندارد Wi-Fi 6E علاوه بر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز مرسوم وای‌فای، از فرکانس ۶ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند از فرکانس‌های بیشتری استفاده کرده و باندهای خلوت‌تری انتخاب و تنظیم کنند. مزیت دیگر وای‌فای Wi-Fi 6E این است که از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند که دو برابر پهنای‌باند ۸۰ مگاهرتز در گوشی‌های وای‌فای ۶ است. این یعنی سرعت بیشتر و تاخیر کمتر برای استریم و بازی و دانلود و کارهای سنگین آنلاین.

برای اطلاع بیشتر از تفاوت‌های دو استاندارد وای‌فای ۶ و وای‌فای ۶ ای می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید:

گوشی‌های اندرویدی اولین دستگاه‌هایی بودند که از وای‌فای Wi-Fi 6E پشتیبانی کردند؛ حتی زودتر از روترهای Wi-Fi 6E!

سامسونگ اولین برندی بود که گوشی‌های پرچم‌دار گران‌قیمت خود را با وای‌فای Wi-Fi 6E روانه بازار کرد. گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ اولترا و زد فولد ۳ جزو مهم‌ترین گوشی‌هایی بودند که در همان اوایل سال ۲۰۲۱ با وای‌فای Wi-Fi 6E روانه بازار شدند. پس از، برندهای دیگر هم گوشی‌های پرچم‌داری عرضه کردند که عمدتا از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ سود برده و به تراشه وای‌فای Wi-Fi 6E مجهز بودند.

در زیر نگاهی داریم به مهم‌ترین و شاخص‌ترین گوشی‌های اندرویدی که از وای‌فای Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند:

گوگل پیکسل ۶: یکی از بهترین انتخاب‌ها

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

گوگل پیکسل ۶ تقریبا همه چیزی که از یک گوشی خوب در سال ۲۰۲۲ انتظار دارید را ارائه می‌کند. از پردازنده گوگل Tensor CPU تا ماژول دوربین دوگانه بسیار قوی و مجهز به هوش مصنوعی در بدنه پشتی. یک باتری بزرگ ۴۶۱۴ میلی‌آمپر ساعتی برای روشن نگه داشتن گوشی در تمام روز دارد و با به‌روزترین نسخه اندروید گوگل عرضه می‌شود. دارای استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 است و در سه رنگ زیبا عرضه شده است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا: کامل و بی‌نقص

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

گوشی Galaxy S21 Ultra اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه شد و اولین گوشی دنیا با وای‌فای Wi-Fi 6E بود. یکی از بهترین گوشی‌های دنیا در رده صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز است. دارای چهار دوربین پشتی با زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر در دوربین تله‌فوتو است و از یک باتری بزرگ ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی به همراه مواد ساخت بدنه بسیار عالی و درجه یک سود می‌برد.

ردمجیک ۶ اس پرو: ارزان و قدرتمند

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

گوشی Redmagic 6s Pro یک اسمارت‌فون گیمینگ فوق‌العاده سریع با صفحه‌نمایش آمولد بسیار سریع ۱۶۵ هرتزی و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این گوشی از پردازنده پرچم‌دار +Snapdragon 888 سود برده و همراه با ۱۲ گیگابایت رم و سیستم خنک‌کننده مبتنی بر فن ارائه می‌شود. یک باتری بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌امپرساعتی دارد و با شارژر ۶۶ واتی سریع شارژ می‌شود.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳: بهترین گوشی تاشو

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

گلکسی زد فولد ۳ با صفحه‌نمایش تاشو بزرگ ۷.۶ اینچی در داخل و نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچی بیرونی و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز، یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید و از وای‌فای ۶ ای نیز برخوردار باشید. این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده است و کارایی بسیار تمیز و سطح بالا دارد. دوربین‌های سری گلکسی اس روی این گوشی تاشو نشسته و بهترین لنز‌های دوربین واید، اولترا واید و تله‌فوتو را دارد.

موتورولا اج (مدل ۲۰۲۱): بزرگ‌ترین عمر باتری

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

گوشی Motorola Edge 2021 یک اسمارت‌فون بزرگ ۶.۸ اینچی با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی است. به لطف پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G، عمر باتری این گوشی بسیار بالا است و در بدنه پشتی نیز یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین اولتراواید دارد.

گوگل پیکسل ۶ پرو: بهتر از هر گوشی پیکسل دیگر

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

گوشی Google Pixel 6 Pro همه ویژگی‌های خوب پیکسل ۶ از جمله وای‌فای Wi-Fi 6E را دارد ولی از یک نمایشگر بزرگ‌تر، باتری و دوربین تله‌فوتو بهتر استفاده می‌کند. با آخرین نسخه اندروید گوگل عرضه می‌شود و یک صفحه‌نمایش ۶.۷۱ اینچی با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز و رزولوشن بالای ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد.

ایسوس زن‌فون ۸: جمع‌وجور و قدرتمند

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

گوشی Zenfone 8 نیز از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ با یک صفحه‌نمایش ۵.۹ اینچی جمع‌وجور و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. دوربین‌های واید و اولتراواید بسیار خوب و با پردازش بی‌درنگ دارد و هنوز جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را نگه داشته است. باتری این گوشی ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی است و عمر باتری نسبتا خوبی می‌دهد. زن‌فون ۸ برای بازی آنلاین هم مناسب است.

ایسوس آر او جی فون ۵ اس: عالی برای گیمینگ

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

ROG Phone 5s یکی از بهترین گوشی‌های ایسوس برای بازی‌های آنلاین است. این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون +۸۸۸ با پردازنده گرافیکی Adreno 660 است و صفحه‌نمایش آن ۶.۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی و یک باتری بزرگ ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی است. از ویژگی نورپردازی ROG سود برده و در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شود. باید چنین گوشی به سریع‌ترین وای‌فای دنیا مجهز باشد.

شیائومی می ۱۱ اولترا: هیجان‌انگیز با بهترین مشخصات

گوشی‌های اندرویدی وای‌فای Wi-Fi 6E

شرکت شیائومی هم چند گوشی رده بالا با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و وای‌فای ۶ ای دارد که سردمدار آن‌ها گوشی Mi 11 Ultra است. این گوشی تقریبا تمام مشخصات یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی در سال ۲۰۲۱ را دارد ولی با قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شود. یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی بزرگ با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی در کنار ماژول دوربین چهارگانه پیشرفته و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی دارد.

معروف‌ترین گوشی که Wi-Fi 6E را از دست داد

در میان مهم‌ترین و معروف‌ترین گوشی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد ولی برخلاف انتظار از وای‌فای نسل جدید Wi-Fi 6E پشتیبانی نکرد؛ باید به سری گوشی‌های آیفون ۱۳ اشاره کرد. در اوایل تابستان، شایعه شد که آيفون‌های ۱۳ با وای‌فای ۶ ای عرضه می‌شوند ولی اپل در سپتامبر این گوشی‌ها را معرفی کرد و دارای تراشه وای‌فای ۶ بودند.

بهترین گوشی‌های Wi-Fi 6E در سال ۲۰۲۲

انتظار داریم در سال ۲۰۲۲ هم گوشی‌های بیشتری با استاندارد Wi-Fi 6E عرضه شوند و هم گوشی‌های ارزان‌تری باشند. در سال ۲۰۲۲، روترها و مودم‌های بیشتری با وای‌فای Wi-Fi 6E وارد بازار می‌شوند و باید انتظار داشت که استاندارد Wi-Fi 6E جا افتاده و گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ و دستگاه‌های بیشتری با فرکانس ۶ گیگاهرتز معرفی شوند.

ضمن اینکه گوشی‌های Wi-Fi 6E معرفی شده در سال ۲۰۲۱ نیز با افت قیمت مواجه شده و فرصتی برای خرید آن‌ها توسط کاربران فراهم می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
androidcentral

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا