راهنمای خرید

راهنمای خرید آداپتور PoE: معرفی ۸ آداپتور PoE پرفروش بازار ایران

از ساده‌ترین آداپتورهای پی او ای تا بهترین‌های بازار ایران برای انواع کاربردها

اگر شما یک دوربین مدار بسته، روتر میکروتیک، مودم بیرونی و هر دستگاه تحت شبکه دیگری داشته باشید که به پریز برق دسترسی ندارد یا کابل‌کشی برق برای آن امکان‌پذیر نیست؛ باید سراغ خرید و استفاده یک آداپتور PoE بروید.

آداپتور PoE وظیفه ارسال برق روی یک کابل شبکه و درگاه اترنت و تامین انرژی یک دستگاه متصل به آن را دارد. تصور کنید یک مودم بیرونی در خارج خانه و پشت بام نصب کردید. احتمالا، تامین برق در پشت بام سخت و امکان‌پذیر نباشد و از سوی دیگر، خطرناک است. همچنین، اغلب اوقات مودم‌های بیرونی، دوربین‌های مدار بسته، سنسورهای محیطی و نظایر این‌ها، آداپتور برق مستقیم ندارند.

          بیشتر بخوانید: فناوری PoE چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟

راه‌کار شما کشیدن یک کابل اترنت از مودم یا دوربین و روتر به درون خانه و اتصال به یک آداپتور PoE است. هر آداپتور PoE دارای حداقل دو درگاه شبکه LAN است که یک درگاه RJ45 اترنت به دستگاه PoE و درگاه LAN دیگر برای انتقال اطلاعات است. آداپتور PoE برق شهری را تبدیل به سیگنال و انرژی قابل انتقال روی کابل شبکه می‌کند و برق از طریق کابل اترنت به دوربین، مودم و روتر می‌رسد. با آداپتور پی او ای می‌تواند برق و اطلاعات را از طریق یک کابل شبکه تا ۱۰۰ متر انتقال دهید.

راهنمای خرید آداپتور PoE

فناوری PoE یک راه‌کار قدیمی و شناخته شده برای تامین انرژی تجهیزات پسیو شبکه است. سال‌ها است که از روترها، سوئیچ‌ها و تجهیزات PoE در شبکه‌ها و خانه‌ها استفاده می‌شوند. آداپتورهای PoE در اندازه، شکل، کاربردها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و هریک مشخصات خاص خود را دارند.

برخی مدل‌های آداپتور PoE فقط یک مبدل و کابل رابط ساده هستند و برخی مدل‌های دیگر یک دستگاه کامل با مانیتور و چندین درگاه برای اتصال چندین دستگاه و کلیدهایی برای تنظیم ولتاژ هستند.

در هنگام خرید آداپتور PoE به چه نکاتی توجه کنیم؟

نباید چشن بسته سراغ خرید یک آداپتور PoE بروید. باید دقیقا بدانید دستگاه شما نیاز به چه نوع آداپتور پی او ای دارد و با چه ولتاژ و آمپر و درگاه شبکه اترنتی کار می‌کند. برخی از مهم‌ترین پارامترهای خرید یک آداپتور PoE را در زیر اشاره کردیم:

درگاه اترنت گیگابیتی

برخی از آداپتورهای پی او ای از درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی و برخی دیگر از سرعت هزار مگابیتی یا یک گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند. بسیار مهم است که دستگاه شما به یک LAN صد مگابیتی یا هزار مگابیتی نیاز دارد و مطابق با آن، یک آداپتور با LAN مگابیتی یا گیگابیتی خریداری کنید. معمولا، آداپتورهای پی او ای گیگابیتی گران‌تر و کمیاب‌تر هستند.

ولتاژ و آمپر

فاکتور مهم دیگر در خرید یک آداپتور PoE، توجه به ولتاژ و آمپر مورد نیاز دستگاهی است که باید به آداپتور پی او ای وصل شود. معمولا اینجکتورهای پی او ای در ولتاژهای ۵ ولت، ۱۲ ولت، ۲۴ ولت و ۴۸ ولت عرضه می‌شود و شما باید یکی از این ولتاژها را متناسب با دستگاه خود انتخاب کنید. کم مصرف‌ترین دستگاه‌ها از ۵ ولت و پرمصرف‌ترین دستگاه‌ها از ۲۴ ولت استفاده می‌کنند و دستگاهی باید بسیار بزرگ و پرمصرف باشد که از ۴۸ ولت استفاده کند.

راهنمای خرید آداپتور PoE

آداپتور برق

برخی از مدل‌های آداپتور پی او ای، برق و انرژی را به طور مستقیم از طریق یک آداپتور برق و اتصال به پریز برق، تامین می‌کنند و برخی دیگر به یک سوئیچ یا دستگاه شبکه PoE متصل می‌شوند. شما باید تصمیم بگیرید که کدام نوع آداپتور PoE را نیاز دارید. معمولا، مدل‌هایی که به پریز برق وصل می‌شوند؛ کاربرد بیشتر و استفاده آسان‌تری دارند.

تکی یا چندگانه

اشاره کردیم که دستگاه‌های آداپتور poe می‌توانند تکی باشند؛ یعنی فقط یک دستگاه به آن‌ها وصل شود یا اینکه چندگانه باشند و همانند یک هاب مرکزی عمل کنند تا چندین دستگاه poe به آن‌ها وصل شود. این کاملا به نیاز شما بستگی دارد و اینکه یک آداپتور PoE برای چند دستگاه نیاز دارید.

۸ آداپتور PoE پرفروش بازار ایران

آداپتور POE مدل RS2

راهنمای خرید آداپتور PoE

درگاه اترنت: ۱۰/۱۰۰ مگابیتی

ولتاژ و آمپر:

نوع تامین انرژی: آداپتور

قیمت: ۵۲,۳۲۰ تومان

مشخصات و خرید آداپتور POE مدل RS2

اگر تصمیم به خرید یک آداپتور ساده برای مودم و روتر خانگی دارید؛ می‌توانید کیت دو تایی RS2 را با قیمت بسیار پایین ۵۳ هزار تومان خریداری کنید. این آداپتور PoE در یک سر، سوکت آداپتور برق و درگاه LAN صد مگابیتی و در سوی دیگر LAN پی او ای را شاهد هستیم.

آداپتور POE میکروتیک RBGPOE

راهنمای خرید آداپتور PoE

درگاه اترنت: ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیتی

ولتاژ و آمپر: ۱۸ تا ۵۷ ولت؛ ۰.۳ تا ۲ آمپر

نوع تامین انرژی: آداپتور

قیمت: ۲۶۷,۹۹۰ تومان

مشخصات و خرید آداپتور POE میکروتیک RBGPOE

آداپتور میکروتیک RBGPOE یکی از ساده‌ترین آداپتورهای PoE در بازار ایران است که برای کاهش کابل‌کشی‌های روتر و مودم و به‌ویژه روتر بردهای میکروتیک استفاده می‌شود. این آداپتور در یک سر خود سوکت اتصال آداپتور برق و کابل شبکه دیتا و در سر دیگر خود درگاه اترنت گیگابیتی PoE برای اتصال به روتر دارد.

آداپتور POE یوبیکیوتی مدل UBI-24-5

راهنمای خرید آداپتور PoE

درگاه اترنت: ۱۰/۱۰۰ مگابیتی

ولتاژ و آمپر: ۰.۵ آمپر، ۲۴ ولت

نوع تامین انرژی: دو شاخه نوع C

قیمت: ۲۹۹,۰۰۰ تومان

مشخصات و خرید آداپتور POE یوبیکیوتی UBI-24-5

شرکت یوبیکیوتی یکی از برندهای معروف بازار آداپتورهای PoE است و بیش از ۲۰ مدل با مشخصات مختلف دارد. مدل GP-A240-050 تقریبا یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های این شرکت است که کاربردهای زیادی دارد و برای غالب کاربران مناسب است. در این مدل یک کلید ریست قرار داده شده است و کاملا در برابر افزایش ولتاژ یا افزایش دما مقاوم است و نقش محافظت‌کننده دارد.

آداپتور PoE یوبیکیوتی مدل GP-A240-050G

راهنمای خرید آداپتور PoE

درگاه اترنت: ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیتی

ولتاژ و آمپر: ۰.۵ آمپر، ۱۲ ولت

نوع تامین انرژی: دو شاخه نوع C

قیمت: ۶۵۰,۰۰۰ تومان (با ۴۸ درصد تخفیف ۳۵۱ هزار تومان)

مشخصات و خرید آداپتور PoE یوبیکیوتی GP-A240-050G

مدل گیگابیتی GP-A240-050 آداپتور PoE یوبیکیوتی نیز در بازار پرفروش است. کیفیت این آداپتور بالا است و تقریبا برای بسیاری از کاربردها و کاربران از جمله روترهای میکروتیک، دوربین‌های مدار بسته، اکسس‌پوینت‌ها، مودم‌های فضای باز و غیره مناسب است. این آداپتور نیز از یک کلید ریست برخودار است و محافظ افزایش ولتاژ و دما دارد.

آداپتور PoE تی پی لینک مدل TL-PoE200

راهنمای خرید آداپتور PoE

درگاه اترنت: ۱۰/۱۰۰ مگابیتی

ولتاژ و آمپر: ۰.۵ آمپر، ۴۸ ولت

نوع تامین انرژی: آداپتور برق

قیمت: ۴۱۲,۰۰۰ تومان

مشخصات و خرید آداپتور PoE تی پی لینک TL-PoE200

مزیت خرید این آداپتور PoE تی‌پی‌لینک این است که در جعبه آن یک کیت دو تایی قرار داده شده است و شما با یک خرید، صاحب دو آداپتور PoE مناسب برای اسپلیترهای poE می‌شوید. این آداپتور دارای یک چراغ نشانگر LED برای نشان دادن روشن/خاموش بودن دستگاه است و از ورودی برق ۱۰۰ آمپر و ولتاژ AC تا ۲۴۰ ولت پشتیبانی می‌کند.

آداپتور PoE گیگابیتی تندا مدل POE30G-AT

راهنمای خرید آداپتور PoE

درگاه اترنت: ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیتی

ولتاژ و آمپر: ۰.۵ آمپر، ۳۰ ولت

نوع تامین انرژی: آداپتور برق

قیمت: ۵۳۰,۰۰۰ تومان

مشخصات و خرید آداپتور PoE گیگابیتی تندا مدل POE30G-AT

یکی از پرفروش‌ترین آداپتورهای پی او ای در بازار ایران متعلق به تندا است. این آداپتور خروجی ۳۰ وات می‌دهد و قابلیت تحمل دما صفر تا ۴۰ سانتی‌گراد و رطوبت ۱۰ الی ۹۰ درصد را دارد. یک نشانگر LED برای نمایش وضعیت آداپتور دارد و کیفیت نسبتا مناسبی به شما می‌دهد. با توجه به گیگابیتی بودن درگاه LAN می‌توانید برای هر نوع دستگاهی استفاده کنید. اگر مدل ارزان‌تر همین آداپتور PoE را خواستید؛ می‌توانید مدل PoE15F را با قیمت کمتر در حدود ۲۶۰ هزار تومان خریداری کنید.

آداپتور POE میکروتیک RBGPOE

راهنمای خرید آداپتور PoE

درگاه اترنت: ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیتی

ولتاژ و آمپر: ۰.۳ آمپر، ۹ تا ۴۸ ولت

نوع تامین انرژی: آداپتور برق

قیمت: ۳۱۰,۰۰۰ تومان

مشخصات و خرید آداپتور POE میکروتیک RBGPOE

یکی از ساده‌ترین و سبک‌ترین آداپتورهای پی او ای گیگابیتی بازار دوباره از آن برند میکروتیک و این بار مدل RBGPOE است که به راحتی به روتربردهای میکروتیک وصل می‌شود و یک ابزار کار راه‌اندازی درست و حسابی است. در این آداپتور از کانکتورهای روکش‌دار استفاده شده است.

آداپتور POE نتلن مدل F101-P48VV

راهنمای خرید آداپتور PoE

درگاه اترنت: ۱۰/۱۰۰ مگابیتی

ولتاژ و آمپر: ۰.۳ آمپر، ۱۵ تا ۴۸ ولت

نوع تامین انرژی: کابل برق دو شاخه

قیمت: ۳۹۵,۰۰۰ تومان

مشخصات و خرید آداپتور POE نتلن F101-P48VV

این آداپتور PoE ساخت ایران است ولی کیفیت بدنه و کارایی آن خوب از آب درآمده است و باز در غالب فروشگاه‌های شبکه، جزو پرفروش‌ترین آداپتورهای پی او ای محسوب می‌شود. چراغ چشمک‌زن آن در رنگ‌های مختلف، می‌تواند وضعیت عملکرد آداپتور را به سادگی به شما منتقل کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا