اترنتفناوری

فناوری PoE چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟

در هنگام خرید سوییچ، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که باید بررسی شود؛ قابلیت PoE است. 

PoE یک روش خوب برای کاهش هزینه‌های نصب و بهبود قابلیت اطمینان و پایداری شبکه با حذف یک نقطه قابل شکست است. PoE باعث کاهش کابل‌کشی، کاهش سرعت و پیچیدگی شبکه‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ سوییچ برتر شبکه مناسب کاربران خانگی و اداری کوچک

دستگاه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ می‌توانند انرژی برق و دیتا را فقط با یک کابل شبکه منتقل کنند. بنابراین؛ راه‌اندازی و نگه‌داری شبکه آسان‌تر می‌شود.

اجازه بدهید یک مثال بزنیم. یک دوربین امنیتی یا یک اکسس‌پوینت می‌تواند در مکانی نصب شود که دسترسی به پریز و انرژی برق به سادگی میسر نیست.

دوربین نظارتی را بیرون از خانه نصب می‌کنیم و با کابل شبکه و قابلیت PoE آن را به یک روتر بی‌سیم، هاب اینترنت اشیا یا اکسس‌پوینت دیگری متصل می‌کنیم. این‌طوری، هم دیتا و هم انرژی مورد نیاز دوربین از طریق کابل شبکه تامین می‌شود.

قابلیت PoE می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری در راه‌اندازی و نصب شبکه‌ها به وجود می‌آورد. شما می‌توانید در هر مکانی از خانه یا محل کارتان، تجهیزات الکترونیکی را نصب و به شبکه متصل کنید.

قابلیت PoE با پشتیبانی سوییچ از استاندارد ۸۰۲.۳af به دست می‌آید و حداکثر توان قابل انتقال ۱۵.۴ وات روی هر درگاه RJ45 است.

قابلیت +PoE به‌روزتر است و از استاندارد 802.3at برای انتقال دیتا و انرژی استفاده می‌کند. حداکثر توان قابل انتقال روی +PoE نزدیک به ۳۰ وات است.

چه چیزی نیاز دارید؟

همه چیزی که برای استفاده از قابلیت PoE نیاز دارید؛ یک سوییچ با درگاه‌های سازگار با این فناوری است. این سوییچ‌ها درگاه‌های شبکه اترنتی دارند که از PoE پشتیبانی کرده و می‌توانند دستگاه‌های متصل شده را شناسایی و برق‌رسانی کنند.

در بازار، سوییچ‌های زیادی یافت می‌شود که از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند. انرژی قابل انتقال توسط درگاه‌های RJ45 سوییچ‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است و باید در هنگام خرید یک سوییچ، انرژی درگاه را بررسی کنید.

اگر در شبکه سوییچی دارید که از قابلیت PoE پشتیبانی نمی‌کند؛ باز هم امید به استفاده از این فناوری وجود دارد. مبدل‌ها و انژکتورهایی در بازار هست که یک درگاه ساده اترنت را به درگاهی با قابلیت PoE تبدیل می‌کند. این مبدل بین سوییچ و دوربین امنیتی نصب می‌شود.

استفاده از PoE گران‌قیمت نیست و با خرید یک کابل اترنت Cat6 می‌توان یک دوربین نظارتی، اکسس‌دوینت یا سیستم‌های تماس صوتی را به سوییچ PoE متصل کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا