آموزش

چگونه اپل واچ را به وای‌فای متصل کنیم

هنگامی که آیفون شما در دسترس یا نزدیکی شما نیست؛ ساعت اپل واچ می‌تواند به شبکه‌های سلولی موبایل یا وای‌فای متصل شود. این قابلیت در سیستم‌عامل watchOS 5 و به بعد قرار داده شده است.

اپل واچ فقط می‌تواند به شبکه‌های وای‌فای با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز وصل شود و شبکه‌های فرکانسی ۵ گیگاهرتز را شناسایی نمی‌کند. بنابراین، اپل واچ از وای‌فای دو بانده پشتیبانی نمی‌کند. اگر درون خانه فقط یک وای‌فای ۵ گیگاهرتز دارید؛ بهتر است شبکه ۲.۴ گیگاهرتز آن را هم فعال کنید تا اپل واچ بدان وصل شود.

نکته گفتنی دیگر اینکه اپل واچ نمی‌تواند به وای‌فای‌های عمومی که نیاز به اطلاعات لاگین یا پر کردن فرم اطلاعات و دادن پروفایل دارند؛ وصل شود. فقط می‌تواند به شبکه‌های وای‌فایی که رمزعبور نیاز دارند؛ وصل شود.

مراحل اتصال اپل واچ به وای‌فای

۱- اپلیکیشن Settings را در اپل واچ باز کنید.

۲- روی آیکون وای‌فای ضربه بزنید. دستگاه به طور خودکار شروع به جست‌وجو برای یافتن شبکه‌های وای‌فای می‌کند.

۳- روی شبکه وای‌فای که می‌خواهید بدان وصل شوید؛ ضربه بزنید.

۴- اگر شبکه وای‌فای نیاز به رمزعبور داشت؛ با استفاده از صفحه‌کلید نقاشی Scribble رمزعبور را وارد کنید. برای تغییر کارکترهای Scribble وارد Digital Crown شوید تا گزینه‌ها و کارکترهای بیشتری مشاهده کنید. مثلا، برای وارد کردن کارکترهای حروف بزرگ و کوچک نیاز به Digital Crown دارید.

۵- روی گزینه Join بزنید.

دقت کنید برنامه Scribble فقط از چند زبان محدود مانند انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی و آلمانی پشتیبانی می‌کند. 

هر زمان نیاز به وای‌فای نداشتید و می‌خواستید به شبکه‌های موبایل وصل شوید؛ باز هم در اپلیکیشن Settings روی آیکون وای‌فای ضربه بزنید تا خاموش شود.

یک روش دیگر روشن کردن وای‌فای، ضربه زدن روی آیکون وای‌فای در Control Center است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا