آموزش

آموزش غیر فعال کردن اینترنت ۵G در گوشی‌های اندرویدی

تنظیمات تغییر شبکه موبایل در گوشی‌های گلکسی سامسونگ و گوگل پیکسل

۵G آخرین فناوری شبکه‌های موبایل در دست توسعه است. همه کاربران دوست دارند زودتر به شبکه و اینترنت ۵G متصل شوند و از سرعت تبادل داده چندین برابر ۴G LTE سود ببرند.

در ایران هم چندین سایت فایوجی از سوی همراه اول و ایرانسل راه‌اندازی شده است ولی هنوز شاهد یک پوشش سراسری نیستیم و احتمالا یکی دو سال دیگر طول می‌کشد تا بتواند گفت واقعا اینترنت ۵G داریم!

به همین دلیل، اگر یک گوشی آیفون یا اندرویدی ۵G خریداری کنید و تنظیمات پیش‌فرض شبکه آن را تغییر ندهید؛ احتمالا شاهد خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی خواهید بود. چون گوشی به طور مدام در حال جست‌وجو برای یافتن سیگنال‌های شبکه‌های ۵G است ولی فعلا این شبکه‌ها در دسترس نیستند و فقط انرژی باتری خالی می‌شود.

بهتر است اگر در شهر و منطقه‌ای هستید که هنوز ۵G راه‌اندازی نشده است؛ فعلا اینترنت ۵G را غیرفعال کنید و هر زمان که دوباره اینترنت ۵G در دسترس قرار گرفت؛ این تنظیمات را برگردانید.

چند روز پیش، آموزش غیرفعال‌سازی اینترنت ۵G در گوشی‌های آیفون را منتشر کردیم و اکنون می‌خواهیم سراغ گوشی‌های اندرویدی برویم؛ به طور ویژه گوشی‌های گلکسی سامسونگ و گوگل پیکسل. همه می‌دانیم تنظیمات اندروید در گوشی‌های دیگر هم مشابه این‌ها است و به راحتی از روی همین آموزش‌ها می‌توانید اینترنت ۵G را هم روی گوشی‌های هواوی، شیائومی، آنر، ویوو، وان‌پلاس و غیره غیرفعال کنید.

خاموش کردن ۵G در گوشی‌های گلکسی سامسونگ

غیرفعال کردن اتصال به شبکه‌های ۵G در گوشی‌های گلکسی سامسونگ بسیار راحت است.

برای شروع، صفحه را از بالا به پایین اسکرول کنید تا بخش اعلان‌ها ظاهر شود. برای بار دوم صفحه را سوایپ کنید تا Quick Settings ظاهر شود. روی آیکون چرخ‌دنده بزنید تا منوی Settings باز شود:

گزینه Connections را انتخاب کنید:

حالا روی Mobile Networks بزنید:

مرحله بعدی زدن روی گزینه Network Mode است:

در اینجا چندین گزینه برای اتصال به شبکه‌های موبایل مشابه زیر خواهید دید. ممکن است گوشی شما روی گزینه ۵G/LTE/3G/2G باشد که باید گزینه LTE/3G/2G را انتخاب کنید:

اکنون گوشی شما دیگر رای سیگنال‌های ۵G نمی‌گردد و مصرف انرژی باتری کاهش پیدا می‌کند:

البته، در برخ کشورها و اپراتورها ممکن است تنظیمات بخش آخر کمی متفاوت باشد ولی به هر حال باید گوشی را روی گزینه‌ای قرار دهید که فاقد ۵G است.

خاموش کردن ۵G در گوشی‌های گوگل پیکسل

گوشی‌های پیکسل هم ممکن است در کشورهای مختلف و براساس تنظیمات هر اپراتور، تغییراتی داشته باشند. حتی در برخی گوشی‌ها مانند Google Fi نمی‌توانید اصلا ۵G را خاموش کنید. به هر حال روش کلی به شرح زیر است:

با سوایپ صفحه گوشی از بالا به پایین منوی Settings را باز کنید. بعد روی آیکون چرخ‌دنده بزنید:

از منوی باز شده گزینه Network & Internet را بزنید:

گزینه Mobile Network یا + را انتخاب کنید. نام اپراتور موبایل شما باید در زیر این تنظیم نوشته شده باشد:

روی Preferred Network Type بزنید:

در نهایت، گزینه LTE را از پاپ‌آپ باز شده تیک بزنید:

با این تنظیم، گوشی شما سعی می‌کند به شبکه‌های LTE وصل شود و دیگر دنبال ۵G نمی‌گردد.

هر زمان در شهر شما شبکه‌های ۵G راه‌اندازی شد و تصمیم گرفتید همیشه به اینترنت فایوجی وصل شوید؛ می‌توانید تنظیمات بالا را دنبال کرده و به حالت اولیه برگردانید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
howtogeek

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا