آموزش

دیلیت اکانت تلگرام فوری و زیر یک دقیقه

دلایل حذف اکانت تلگرام و اینکه آیا تلگرام دیلیت شده قابل بازگشت هست؟

تلگرام یک برنامه پیام‌رسان قدرتمند و همه جانبه است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن بهره می‌گیرند. اما اگر قصد دارید به یک برنامه پیام‌رسان جدید بپیوندید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از اکانت فعلی خود استفاده کنید، بهتر است قبل از خارج شدن از برنامه اکانت تلگرام خود را حذف کنید.

دیلیت اکانت تلگرام یک راهکار مطمئن است که به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات مربوط به اکانتی که نمی‌خواهید را حذف کنید.

با این وجود خود پیام‌رسان سوئیچ مستقیمی ارائه نمی‌دهد که بتوانید آن را در تنظیمات برنامه پیدا کنید و با استفاده از آن اکانت خود را پاک کنید. بنابراین، در اینجا راهنمای گام به گام به شما نشان می‌دهد که چگونه اکانت فعلی خود را غیرفعال یا حذف کنید.

ذخیره اطلاعات قبل از دیلیت اکانت تلگرام اصلی

از آنجایی که تلگرام به شما اجازه نمی‌دهد تا حساب خود را به طور موقت ببندید؛ پس از حذف، نمی‌توانید این عمل را لغو کنید و حساب خود را مجددا احیا کنید یا فقط با ورود مجدد به سیستم، متن‌های قدیمی خود را بخوانید.

بیشتر بخوانید: ۵ روش آپدیت تلگرام موبایل و دسکتاپ

با این وجود، تلگرام یک گزینه تحت عنوان “Export” را برای کاربران دسکتاپ خود ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند اطلاعات لازم را ذخیره کنند.

ذخیره اطلاعات قبل از دیلیت اکانت تلگرام

برای استفاده از این قابلیت، برنامه تلگرام را روی رایانه شخصی خود نصب کرده و وارد شوید. سپس این مراحل را دنبال کنید:

  • روی سه نوار در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا منوی پیمایش نمایان شود و تنظیمات را انتخاب کنید.
  • حالا روی Advanced کلیک و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Export Telegram Data ظاهر شود. با کلیک روی کادر، نوع داده هایی را که می‌خواهید قبل از دیلیت اکانت تلگرام، export کنید، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید قالب بارگیری را انتخاب کنید. قالب بارگیری اطلاعات می‌تواند JSON یا HTML باشد.

تنظیمات تلگرام

  • روی Export کلیک کنید. بسته به اندازه داده های شما ، تلگرام در چند دقیقه استخراج را تکمیل می‌کند. برای مشاهده فایل روی Show My Data ضربه بزنید.

حذف اکانت تلگرام در iOS

گزینه حذف دائمی اکانت تلگرام فقط در اپلیکیشن iOS و نسخه وب موجود است. برای حذف دائمی اکانت از طریق اپلیکیشن iOS در آیفون، می‌توانید گام‌های زیر را طی کنید:

  • در برنامه، روی نماد تنظیمات در پایین سمت راست ضربه بزنید.
  • بعد به Privacy and Security بروید.
  • این منو را اسکرول کنید تا به قسمت Automatically Delete My Account برسید.
  • در اینجا، ورودی If Away For را انتخاب کنید.

حذف اکانت تلگرام آیفون

  • روی Delete Account Now ضربه بزنید.
  • در منوی زیر به پایین بروید و روی Delete My Account ضربه بزنید.
  • در نهایت روی Continue ضربه بزنید. سپس ادامه دهید.

مراحل حذف اکانت telegram

  • شماره تلفن خود را در قسمت ارائه شده وارد کنید و روی Continue ضربه بزنید.
  • در نهایت روی Delete My Account ضربه بزنید تا اکانت تلگرام شما برای همیشه پاک شود.

حذف اکانت تلگرام برای همیشه

پس از انجام این عملیات اکانت تلگرام شما در تمامی دستگاه های مرتبط حذف می‌شود.

نکته مهم: اگر به جای حذف در لحظه می‌‌خواهید زمان حذف را تعیین کنید، قبل از انجام گام ۶، روی Cancel در بالا سمت چپ ضربه بزنید و مدت زمان جدید عدم فعالیت را مشخص کنید که پس از آن زمان حساب شما باید خود به خود حذف شود. گزینه های موجود به شما امکان می‌دهد تا زمانی بین یک ماه تا یک سال را برای حذف اکانت تعیین کنید. برای اعمال حذف خودکار، باید برای مدت زمان مشخص غیرفعال بمانید.

لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام

فرقی نمی‌کند که از برنامه نسخه اندروید، دسکتاپ یا iOS استفاده کنید. با استفاده از وب سایت تلگرام بدون در نظر گرفتن پلتفرمی که برای دسترسی به تلگرام استفاده می‌کنید، حساب شما را حذف می‌کند.

برای غیرفعال کردن اکانت تلگرام از طریق این گزینه:

  • به سایت دیلیت اکانت تلگرام یعنی My Telegram website سر بزنید.
  • شماره تلفن تلگرام خود را با استفاده از فرمت شماره بین المللی وارد کنید، سپس روی Next کلیک کنید.
  • کد تایید از طریق تلگرام و نه پیامک برای شما ارسال می‌شود. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به حساب تلگرام خود برای بازیابی کد دسترسی داشته باشید.

دیلیت اکانت تلگرام اصلی

  • کد را در کادر “Confirmation code” وارد کرده و روی Sign In کلیک کنید.

دیلیت اکانت تلگرام فوری

  • در صفحه زیر، روی پیوند حذف حساب کلیک کنید. در کادر متن موجود، دلیل خروج خود را بنویسید. وقتی آماده شدید؛ دکمه Delete My Account را بزنید.
  • گزینه قرمز Yes, Delete My Account را در اعلان انتخاب کنید و تمام تلگرام حساب کاربری و اطلاعات شما را برای همیشه حذف می‌کند.

حذف اکانت تلگرام

بهترین روش دیلیت اکانت تلگرام با گوگل است که در بالا توضیح دادیم. روش‌هایی که تبلیغ می‌شود مثل ربات دیلیت اکانت تلگرام روش‌های مطمئنی برای حذف برنامه نیستند.

آیا می‌توان اکانت تلگرام را به طور موقت حذف کرد؟

به طور کلی نمی‌توانید اکانت تلگرام خود را به طور موقت غیرفعال کنید. تنها انتخابی که دارید این است که پروفایل تلگرام خود را غیر فعال بگذارید. اگر این کار به شما کمک کرد، می‌توانید برنامه‌های تلگرام را از رایانه و تلفن خود حذف نصب کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که ترک تلگرام برای مدت طولانی در نهایت منجر به حذف خودکار دائمی حساب شما خواهد شد.

برای جلوگیری از این امر، سعی کنید به طور دوره ای قبل از سپری شدن دوره حذف خودکار (به طور پیش فرض شش ماه) به برنامه وارد شوید. اگر نمی خواهید دیگران متوجه شوند که شما آنلاین هستید، می‌توانید آخرین باری که در تلگرام دیده اید را مخفی کنید.

با دیلیت فوری اکانت تلگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از اینکه پروفایل تلگرام خود را برای همیشه حذف کنید، بهتر است عواقب این کار را بدانید.

وقتی حساب کاربری خود را حذف می‌کنید، تلگرام تمام چت ها و داده های شما را پاک می‌کند. حساب شما برای همیشه بسته می‌شود و پیام های شما و همچنین مخاطبین پس از بازیابی حذف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پروکسی تلگرام با یک ویژگی جذاب به‌روزرسانی شد + آموزش سوئیچ خودکار میان پروکسی‌ها

در مورد کانال‌ها و گروه‌هایی که ساخته‌اید، حتی زمانی که تلگرام را حذف کنید به عملکرد عادی خود ادامه می‌‌دهند و ادمین‌های موجود امتیازات خود را حفظ خواهند کرد. در صورتی که شما تنها ادمین باشید، تلگرام به صورت تصادفی یک عضو فعال را به عنوان ادمین جدید اختصاص می‌دهد. علاوه بر این، تلگرام حداقل تا چند روز به شما اجازه نمی‌دهد یک حساب جدید با همان شماره تلفن ایجاد کنید.

دلایل دیلیت اکانت تلگرام

اگرچه تلگرام قابلیت‌های بسیار گسترده و متنوعی دارد، اما هنوز هم دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است فرد را وادار کند تا حساب خود را پاک کند. در اینجا دلایل اصلی حذف برنامه را با هم مرور می‌کنیم.

  1. تلگرام دیگر بهترین برنامه برای شما نیست!

با وجود تعداد زیادی برنامه پیام‌رسانی، این احتمال وجود دارد که تلگرام دیگر بهترین برنامه پیام‌رسانی برای نیازهای شما نباشد. شاید برنامه جدیدی وجود داشته باشد که بخواهید مکالمات خود را به آنجا منتقل کنید.

  1. دوستان شما در حال ترک تلگرام هستند!

شاید برخی از دوستان یا اعضای خانواده شما دیگر در تلگرام نباشند. از این رو، شما آنها را از طریق برنامه‌های دیگر دنبال می‌کنید و به این دلیل تصمیم به دیلیت اکانت تلگرام گرفته‌اید.

  1. سیاست‌های تلگرام شما را نگران می‌کند.

برنامه‌های پیام رسان محبوب اغلب چیزهای زیادی در مورد شما می‌دانند. همچنین ممکن است با سیاست‌های باز تلگرام راحت نباشید. گزارش‌های متعدد ادعا می‌‌کنند که تلگرام بستری برای فعالیت‌های غیرقانونی است و میزبان کانال‌هایی است که کاربران می‌‌توانند به راحتی فیلم‌ها یا آهنگ‌های موسیقی غیرمجاز را به صورت رایگان دانلود کنند.

  1. به تلگرام اعتماد ندارید.

تلگرام به صورت پیش فرض چت‌ها را رمزگذاری نمی کند و مدل امنیتی آن مورد انتقاد برخی قرار گرفته است. برخی از کاربران به دلایل امنیتی تلگرام خود را حذف می‌کنند.

آیا اکانت تلگرام خود را حذف کنم؟

تلگرام یک پلتفرم قدرتمند پیام رسانی است و صدها میلیون کاربر در حال استفاده از آن هستند. با این حال، اگر تصمیم به دیلیت اکانت تلگرام گرفته‌اید، این روش‌ها به شما کمک می‌کند اکانت تلگرام خود را حذف کنید و داده‌های چت خود را در رایانه ذخیره کنید.

پرسش‌های پر تکرار درباره دیلیت اکانت تلگرام

لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام چیست؟

باید به سایت دیلیت اکانت تلگرام به نشانی my.telegram.org بروید و از آن‌جا برای حذف تلگرام خود اقدام کنید.

دیلیت با ربات حذف تلگرام چگونه است؟

برای حذف سریع و راحت اکانت تلگرام می‌توانید از ربات @DeleteAccount_Bot استفاده کنید. ربات‌های دیگری مانند @deletewe نیز برای حذف تلگرام استفاده می‌شوند.

حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن چه فرقی می‌کند؟

دیلیت اکانت تلگرام با لینک مستقیم همان روش حذف با شماره تلفن است و تفاوتی ندارند.

آیا دیلیت اکانت تلگرام اصلی با لینک مستقیم؛ باعث حذف دائمی اکانت می‌شود؟

بله؛ برای همیشه اکانت تلگرام شما حذف خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

فاطمه کاظمی

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم؛ متولد شیراز که البته در حال حاضر تهران ساکن هستم. از سال ۹۶ در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم و تنها به دلیل علاقه شخصی بخشی از زمانم رو به این کار اختصاص می‌دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا