فناوری

پروکسی تلگرام با یک ویژگی جذاب به‌روزرسانی شد + آموزش سوئیچ خودکار میان پروکسی‌ها

حالا می‌توانید با چند پروکسی تلگرام، همیشه متصل باشید و دیگر دستی پروکسی‌ها را انتخاب نکنید

تلگرام در نسخه جدید خود، یک ویژگی جدید به ابزار پروکسی اضافه کرده است که اتفاقا یک کمک بزرگ به کاربران ایرانی برای اتصال همیشگی این نرم‌افزار است.

مدتی می‌شد که برخی کاربران از آپدیت پروکسی تلگرام خبر می‌دادند و اینکه در این به‌روزرسانی، ویژگی «سوئیچ خودکار» میان پروکسی‌ها افزوده شده است.

نهایتا، چند روز پیش، تلگرام به طور رسمی نسخه جدید اندروید خود را منتشر کرد و هر کاربری بتواند تلگرام خود را به نسخه جدید ارتقا دهد؛ خواهد توانست از این ویژگی استفاده کند.

آموزش ساخت پروکسی تلگرام

کلا، ابزار پروکسی تلگرام بسیار قوی و منعطف طراحی شده و مثلا نسبت به پروکسی واتساپ، بسیار بهتر عمل می‌کند ولی حالا، با این ویژگی جدید می‌توان امیدوار بود راحت‌تر و سریع‌تر به اینترنت جهانی وصل شد.

ویژگی Auto-Switich Proxies

در نسخه جدید تلگرام؛ وقتی روی گزینه Use Proxy بزنید و آن را فعال کنید؛ گزینه جدیدی در پایین آن نمایش داده می‌شود که Auto-Switich Proxies نام دارد و یک تایم لاین نیز در پایین آن دیده می‌شود.

کار ویژگی «سوئیچ خودکار» چیست؟ اگر دقت کنید در چند خط در پایین این ویژگی، توضیح داده شده است:

پروکسی تلگرام قوی

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا اگر پروکسی انتخاب شده شما از کار افتاد یا وصل نشد؛ به طور خودکار خود تلگرام، نزدیک‌ترین پروکسی فعال و وصل شده به سرور را انتخاب کند.

بنابراین، اگر شما چندین پروکسی تلگرام رایگان داشته باشید و آن‌ها را به پیام‌رسان تلگرام اندروید خود داده باشید؛ با فعال کردن این ویژگی، اگر روی یک اینترنت، یکی از این پروکسی‌ها کار نکرد؛ خود تلگرام پروکسی‌های بعدی را تست کرده و هر کدام وصل شد؛ آن را به عنوان پروکسی نخست و اصلی تیک می‌زند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید روتر میکروتیک ارزان برای ترکیب چند اینترنت، لود بالانسینگ و نصب VPN

در واقع، Auto-Switich Proxies کاری را انجام می‌دهد که تا پیش از این، ما کاربران ایرانی به صورت دستی انجام می‌دادیم.

وقتی یک پروکسی وصل نمی‌شد؛ در فهرست پروکسی‌های خود گشته و پروکسی دیگری انتخاب می‌کردیم و آن‌قدر این کار تکرار می‌شد تا اینکه یک پروکسی وصل شود.

مزایای ویژگی پروکسی تلگرام جدید

ویژگی Auto-Switich Proxies چند مزیت بزرگ دارد:

اتصال دائمی: کافی است لیستی از پروکسی‌های تلگرام خوب داشته باشید تا همیشه وصل بمانید و دیگر نیازی به نصب فیلترشکن و وی‌پی‌ان‌ روی گوشی نباشد.

پشتیبانی از چند اینترنت: بیشتر اوقات دیده می‌شود یک پروکسی با اینترنت همراه اول کار می‌کند؛ پروکسی دیگری روی اینترنت ثابت فعال می‌شود؛ پروکسی‌های بعدی برای اینترنت ایرانسل و شاتل موبایل جواب می‌دهند و …

بیشتر بخوانید: ۵ مودم VPN دار سیم کارتی ارزان قیمت

با ویژگی جدید، هرگاه سیم‌کارت اینترنت خود را عوض کردید یا به اینترنت وای‌فای وصل شدید؛ دیگر نیاز نیست دستی وارد بخش پروکسی تلگرام شده و یک پروکسی دیگر انتخاب کنید یا ببینید کدام پروکسی به سرور وصل است؛ روی آن ضربه بزنید. خود تلگرام به دنبال اولین پروکسی وصل شده با اینترنت جدید خواهد گشت.

زمان‌بندی سوئیچ میان پروکسی‌ها: دقیقا می‌توانید تعیین کنید تلگرام چقدر منتظر اتصال یک پروکسی بماند و در صورت عدم وصل، سراغ پروکسی بعدی برود.

چگونه از پروکسی تلگرام جدید استفاده کنیم؟

۱- ابتدا، نرم‌افزار تلگرام اندروید خود را از گوگل‌پلی آپدیت کنید.

۲- کافی است ابتدا سوئیچ Use Proxy در بالای برنامه تلگرام را روشن کنید. اگر این گزینه را نمی‌بینید؛ روی عبارت … Connecting در بالای تلگرام بزنید و بعد سراغ گزینه Use Proxy بروید:

لیست پروکسی تلگرام MTProto

۳- به محض فعال کردن Use Proxy، در زیر آن گزینه Auto-Switich Proxies ظاهر می‌شود که روی گزینه خاموش است.

۴- سوئیچ Auto-Switich Proxies را روشن کنید:

بهترین پروکسی تلگرام

۴- از تایم لاین نمایش داده شده؛ مقدار ثانیه‌ای که تلگرام باید منتظر اتصال یک پروکسی بماند و در غیر این صورت سراغ تست پروکسی بعدی برود را انتخاب کنید. کافی است روی عدد مورد نظر خود ضربه انگشتی وارد کنید تا انتخاب شود:

آموزش پروکسی تلگرام

اگر پروکسی اولیه شما کار نکند؛ خود تلگرام سراغ تست پروکسی‌های بعدی رفته و با یک پروکسی بالا می‌آید.

حتما، چند تا از بهترین پروکسی تلگرام بدون قطعی را در اینترنت یافته و وارد برنامه خود کنید تا همیشه و روی هر اتصال اینترنت، بتوانید از تلگرام سریع و بدون قطعی استفاده کنید.

فقط باید این نکته را مدنظر قرار دهید که اگر فقط یک پروکسی دارید یا از پروکسی ساخت خودتان استفاده می‌کنید و در کنارش چندین پروکسی دیگر هم هست؛ این گزینه را فعال نکنید تا همیشه پروکسی خودتان انتخاب و فعال شود.

بیشتر بخوانید: ۷ ترفند افزایش سرعت VPN

برخی از این پروکسی‌ها که مبتنی بر پروتکل MTProto هستند؛ سرعتی به مراتب بهتر از فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها دارند و به همین دلیل، در میان مردم معروف کاربردی شدند.

هنوز این ویژگی برای تلگرام دسکتاپ فعال نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا