آموزش

چگونه اپلیکیشن «ایرانسل من» را روی دستگاه‌های iOS نصب کنیم؟

اپلیکیشن «ایرانسل من» یکی از کاربردی‌ترین اپ‌های موبایل در ایران است. مشترکان موبایل و اینترنت ایرانسل نیاز دارند این اپلیکیشن را روی دستگاه‌های همراه خود نصب و همیشه بدان دسترسی داشته باشند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند به راحتی و مطمئن‌تر شارژ، بسته اینترنت و سرویس‌های دیگر ایرانسل را خریداری یا رزرو کنند. همین‌طور، امکان مشاهده حجم مصرف شده بسته اینترنت و دریافت گزارش ریز مصرف، پرداخت قبض و ده‌ها کاربرد دیگر در این اپلیکیشن فراهم است.

چندی پیش اپل سیاست جدیدی را در قبال نرم‌افزارهای ایرانی حاضر در iOS اعمال کرد که در پی آن بسیاری از اپ‌های ایرانی مسدود و از دسترس خارج شدند. اپلیکیشن «ایرانسل من» هم جزو اپ‌هایی بود که دیگر قابل استفاده یا نصب از روی اپ‌استور و دیگر فروشگاه‌های نرم‌افزارهای iOS نبود.

اکنون، شرکت ایرانسل با عرضه نسخه جدیدی از اپلیکیشن خود و بهره‌گیری از فناوری جدیدی به نام PWA، امکان نصب و استفاده از این اپلیکیشن را روی دستگاه‌های آیفون و آیپد فراهم ساخته است.

فناوری PWA

PWA یا وب ‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده نسل جدیدی از وب اپلیکیشن‌ها هستند که به کاربران اجازه می‌دهند از یک نسخه وبی برنامه‌ای همانند یک نسخه موبایل استفاده کنند. آیکون وب اپلیکیشن PWA به راحتی روی صفحه خانگی قرار گرفته و کاربر با لمس آن وارد نسخه وب نرم‌افزار می‌شوند بدون اینکه درگیر نوع سیستم‌عامل، مرورگر وب یا محدودیت‌های دیگر شوند.

کار کردن با یک اپ PWA دقیقا همانند کار با یک اپ موبایل است. این فناوری به شرکت ایرانسل و دیگر شرکت‌های ایرانی اجازه می‌دهد نسخه وب اپلیکیشن خود را در اختیار کاربران آیفون و آیپد قرار دهند بدون اینکه مشکلاتی برای نصب و استفاده آن‌ها وجود داشته باشد.

چگونه «ایرانسل من» را در iOS نصب و استفاده کنیم؟

مشترکان iOS اپراتور ایرانسل کافی است برای یک بار مراحل زیر را طی کنند تا دیگر به طور دایمی به اپلیکیشن «ایرانسل من» روی دستگاه‌های آیفون یا آیپد دسترسی داشته باشند:

۱- در مرورگر سافاری (Safari) آدرس نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من (my.irancell.ir) را وارد کنید.

۲- وارد نرم‌افزار «ایرانسل من» شوید.

۳- در نوار پایین صفحه، روی گزینه Add to Home Screen کلیک کرده و بعد Add را انتخاب کنید تا آیکون این نرم‌افزار به صفحه خانگی دستگاه iOS افزوده شود.

۴- هر زمان نیاز به اجرای اپلیکیشن «ایرانسل من» داشتید؛ کافی است روی این آیکون تقه‌ای بزنید تا به طور مستقیم وارد وب اپلیکیشن پیش‌رونده این نرم‌افزار شده و کارهای خود را انجام دهید.

روش بالا، کمک می‌کند دیگر گرفتار محدودیت‌ها و مشکلات پیش آمده برای نرم‌افزارهای ایرانی iOS نشوید و بتوانید همیشه از نرم‌افزار ایرانسل سود ببرید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا