فناوریگالری عکس

رادیو آنالوگ قدیمی یا روتر وای‌فای گیمینگ؟

معمولا در وب‌گردی‌هایم به مودم و روترهایی با طراحی‌های عجیب و غریب برمی‌خورم که جالب‌اند. غالب این مودم‌ها و روترها فقط یک طرح مفهومی هستند و در بازار عرضه نشدند.

امروز، در یک وب‌سایت فروش طرح‌های سه‌بعدی برای ساخت محصولات مختلف به یک رادیو جالب برخوردم. کمی که بیشتر این طرح مفهومی را بررسی کردم؛ فهمیدم نه یک رادیو بلکه با یک روتر وای‌فای گیمینگ روبرو هستم.

طراحی این روتر وای‌فای بسیار جذاب است. دقیقا شبیه رادیوهای قدیمی ولی با سه آنتن خارجی است. کلیدها و ولوم آنالوگ آن بسیار دوست داشتنی است ولی باید بدانید ابدا تزئینی و بی‌مصرف نیست بلکه برای تنظیم روتر روی فرکانس‌های رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز استفاده می‌شود.

سه کلید فشاری به نام‌های Reset و Boost و Safe دارد که تقریبا قابل پیش‌بینی است هریک چه وظایفی دارند. کلید روشن/خاموش دستگاه هم بسیار جالب و خلاقانه است. دقیقا یک کلید قدیمی اهرمی که حس نوستالژیک و فضایی خاصی به آدم می‌دهد.

طراحی باکس روتر هم بسیار جالب است. پشت روتر فقط دو کابل خروجی دیده می‌شود که احتمالا برای اتصال به پریز برق هستند. از درگاه‌های اترنت و USB خبری نیست. در اطراف بدنه شیارهایی دیده می‌شود که در گذشته برای رادیوها استفاده می‌شد و بلندگوها در آن محل نصب شده بودند ولی اکنون برای جریان هوای داخل جعبه هستند.

بدنه این روتر از جنس چوب صیقل خورده نشان می‌دهد ولی این‌طور نیست و همان پلاستیک فشرده و پلیمری مناسب برای چاپگرهای سه بعدی است.

جالب است طراح این روتر رادیویی می‌گوید برای شبکه‌های مش وای‌فای هم کاربرد دارد و فقط به این بستگی پیدا می‌کند که چه مودم و تراشه‌ای روی آن سوار کنید.

شما دوست ندارید چنین روتر وای‌فای جذابی در خانه داشته باشید؟ 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا