گالری عکس

گالری عکس: مینیاتوری هنرمندانه از مین‌فریم ۱۴۰۱ آی‌بی‌ام

دنیای مینیاتور اعجاب‌انگیز، هیجان‌انگیز و شگفت‌انگیز است. عاشقان زیادی دارد که ده‌ها و صدها ساعت می‌نشینید و قطعه‌ای از دنیای واقعی را در ابعاد بسیار کوچک پیاده‌سازی می‌کنند.

قطعا شما هم دنیاهای مینیاتوری زیبا و دوست‌داشتنی برخی هنرمندان را دیده‌اید.

چند روز پیش به طور اتفاقی به یک دنیای مینیاتوری مین‌فریم برخوردم و مجدوب آن شدم. به قدری این مین‌فریم آی‌بی‌ام ۱۴۰۱ زیبا و تمیز و واقعی در ابعادی کوچک و مینیاتوری پیاده‌سازی شده بود؛ که در ابتدا باورنکردنی به نظر می‌رسید.

نیکلاس تمس (Nicolas Temese) آی‌بی‌ام ۱۴۰۱ سال ۱۹۵۹ را بازآفرینی کرده است. بیش از ۳۰۰ ساعت برای ساخت این مجموعه زمان صرف شده و چاپیگرهای سه‌بعدی کار ساخت این مینیاتورها را برعهده داشتند. 

نیکلاس می‌گوید غالب مردم فراموش می‌کنند کامپیوترهای اولیه چه شکلی بودند و چه روند تکاملی و مسیر طی شده تا به اینجا رسیدیم.

مین‌فریم آی‌بی‌ام ۱۴۰۱ یک سیستم پردازش دیتا و می‌شود گفت اولین کامپیوتر با مصارف عمومی در دنیا بود.

ابتدا از شما دعوت می‌کنم تصاویری از خود کامپیوتر ۱۴۰۱ آی‌بی‌ام ببینید تا بعد تصاویر مینیاتوری نیکلاس شما را شگفت‌زده کند:

این هم چند تصویر از شاهکار نیکلاس در خلق کامپیوتر آی‌بی‌ام ۱۴۰۱ در ابعاد بسیار کوچک:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. دو ماه از وعده اسیاتک برای vdsl
    و سه ماه از وعده وزیر برای vdsl شیراز و افتتاح فاز بعدی fttc گذشت

    آماااااااااا! خبری نشد که نشد

    (البته خبری که هست اینه که کل شیراز رو با دستگاه فیبرکشی برش آسفالت دادن و شهرداری توسط پیمانکارش ایرانسل همه جا رو حتی بسیاری از فرعی ها رو فیبر کشیده و روشو آسفالتم کردن حتی محلات پایین شهر، حتی کمربندی رو! نمیدونم ربط داره یا نه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا