اخبار ایران

اولین تست سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ببینید

به نظر می‌رسد سرانجام پس از چند سال، اولین لینک‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس برقرار شده و شاهد منتشر شدن اولین تست سرعت این نوع از اینترنت هستیم.

یکی از مهندسان شبکه اسپیس‌ایکس عکسی از اولین تست سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در توییتر منتشر کرده است.

در این تست سرعت که روی سرویس speedtest معروف گرفته شده؛ پینگ اینترنت بسیار خوب و ۲۱ ثانیه است. از این جهت بسیار خوب که باید توجه داشته باشیم داریم درباره اینترنت ماهواره‌ای صحبت می‌کنیم و یک لینک چند صد کیلومتری برقرار شده است و این تاخیر را دارد.

حداکثر سرعت دانلود در این تست ۴۵.۹۳ مگابیت است و حداکثر سرعت آپلود هم به ۱۰.۱۰ مگابیت می‌رسد. خوب، برای شروع شاید خوشحال‌کننده باشد ولی این سرعت اصلا سرعتی نیست که کاربران پر توقع اینترنتی را به‌ویژه در کشورهای دارای اینترنت پر سرعت، راضی کند.

خود ما ایرانی‌ها روی گوشی موبایل اینترنت به مراتب سریع‌تری داریم. اما این مهندسی شبکه اظهار امیدواری کرده است که با راه‌اندازی ماهواره‌های بیشتر و پیشرفت کار، سرعت اینترنت استارلینک به ۶۰۰ مگابیت برسد.

گفته می‌شود این سرویس اینترنت بی‌سیم برای کاربران ایرانی هم در دسترس خواهد بود. اگر می‌خواهید درباره اینترنت استارلینک بیشتر بدانید؛ مقاله مفصل ما را بخوانید: همه آن چیزی که باید درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدانیم!

به‌روزرسانی

در ساعات گذشته تعداد دیگری از کاربران اینترنت استارلینک را تست سرعت زدند. سایت speedtest برخی از این نتایج را جمع‌آوری کرده است.

در میان این نتایج حداکثر سرعت دانلود ۶۰ مگابیت هم دیده می‌شود ولی تقریبا تمام آن‌ها پینگ بالایی دارند.

در پای این خبر هم می‌توانید نظر خود را درباره سرعت اینترنت فعلی استارلینک ثبت کنید. به نظر شما این مدل اینترنت با هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار ارزش استفاده دارد؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام بنظرتون امکان رایگان بودن این سرویس برای ایران وجود داره؟
    اگه وجود نداره پس چرا اسم ایران در لیست پوشش استارلینک هست(با وجود اینکه میدونن تحریم هستیم و امکان خرید نداریم)؟

    1. فکر نکنم رایگان بدن
      مگه در مواقع خاص که مثلا خدای نکرده زلزله یا سیل بیاد به اون منطقه چند روز رایگان سرویس میدن
      البته فکر کنم پشت این پروژه برنامه های سیاسی زیادی وجود داشته باشه با یکم دقت به اوضاع منطقه متوجه حرفم میشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا